yüksek rakımda çekiş problemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan gökhan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

gökhan

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
394
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Arkadaşlar malumunuz üzere Ramazan bayramı geliyor.Kısmetse bayramda yine memlekette(Giresun) olacağım.Yaylaya da çıkacağım.Fakat geçen senelerde yaşadığım problemi bu sene yaşamak istemiyorum.Yaylaya çıkarken araçta inanılmaz bir çekiş kaybı oluyor.Sanki araba iple bağlanmış gibi zorlanıyor.Hararet yükseliyor.Benzin basınç regülatörü ile ilgili olduğunu biliyorum.;Opcom ile bu regülatörün ayarını değiştirebilir miyiz.Yada başka bir çözüm önerisi olan var mı?
 
Arkadaşlar malumunuz üzere Ramazan bayramı geliyor.Kısmetse bayramda yine memlekette(Giresun) olacağım.Yaylaya da çıkacağım.Fakat geçen senelerde yaşadığım problemi bu sene yaşamak istemiyorum.Yaylaya çıkarken araçta inanılmaz bir çekiş kaybı oluyor.Sanki araba iple bağlanmış gibi zorlanıyor.Hararet yükseliyor.Benzin basınç regülatörü ile ilgili olduğunu biliyorum.;Opcom ile bu regülatörün ayarını değiştirebilir miyiz.Yada başka bir çözüm önerisi olan var mı?

bu tamamen irtifanın yükselmesi sonucu düşen hava basıncıyla alakalı. yakıt basıncına müdahale etmenize gerek yok. ki zaten mekaniktir elektronik değildir ve müdahale edilemez tarzdadır regülatörü.
 
Yuksege ciktikca oksijen azaliyor bu yuzden cekisten dusmesi cok normal .

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaşın 2000 model 1,4 cliosu var.Onun araba keçi gibi tırmanıyor.Nasıl iş bu anlamadım gitti.

Galaxy Nexus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Atmosferik motorlar hava ile doğrudan temas halindedir. Havanın içindeki oksijen sayısı yüksek rakımda azaldığı için çekişten düşmeleri normaldir. Turbo motorlar ise hava ile doğrudan temas halinde değildir, hava önce turboda sıkıştırılır ve yanma odasına o şekilde gönderilir. Dolayısıyla rakım farkından etkilenmezler, arkadaşınızın aracında turbo var ise çekişten düşmemesi normaldir.
 
Yes diyorum adam açıklamayı başarılı bi şekilde yaptı


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
bence map sensörün arızalı
 
Atmosferik motorlar hava ile doğrudan temas halindedir. Havanın içindeki oksijen sayısı yüksek rakımda azaldığı için çekişten düşmeleri normaldir. Turbo motorlar ise hava ile doğrudan temas halinde değildir, hava önce turboda sıkıştırılır ve yanma odasına o şekilde gönderilir. Dolayısıyla rakım farkından etkilenmezler, arkadaşınızın aracında turbo var ise çekişten düşmemesi normaldir.

2000 model 1.4 clio. Turbo yok o motorlarda.
O arabanın olayı vites oranı. Kısa vites oranından dolayı ve 8v olmasının da katkısıyla (sonradan 16v versiyonu da çıktı) alt devirlerde, kalkışlarda atiktir.
Hafif kasanın da etkisini unutmayalım tabi.
 
Geri
Üst