yüksek rakımda çekiş problemi

gökhan

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
394
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar malumunuz üzere Ramazan bayramı geliyor.Kısmetse bayramda yine memlekette(Giresun) olacağım.Yaylaya da çıkacağım.Fakat geçen senelerde yaşadığım problemi bu sene yaşamak istemiyorum.Yaylaya çıkarken araçta inanılmaz bir çekiş kaybı oluyor.Sanki araba iple bağlanmış gibi zorlanıyor.Hararet yükseliyor.Benzin basınç regülatörü ile ilgili olduğunu biliyorum.;Opcom ile bu regülatörün ayarını değiştirebilir miyiz.Yada başka bir çözüm önerisi olan var mı?
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar malumunuz üzere Ramazan bayramı geliyor.Kısmetse bayramda yine memlekette(Giresun) olacağım.Yaylaya da çıkacağım.Fakat geçen senelerde yaşadığım problemi bu sene yaşamak istemiyorum.Yaylaya çıkarken araçta inanılmaz bir çekiş kaybı oluyor.Sanki araba iple bağlanmış gibi zorlanıyor.Hararet yükseliyor.Benzin basınç regülatörü ile ilgili olduğunu biliyorum.;Opcom ile bu regülatörün ayarını değiştirebilir miyiz.Yada başka bir çözüm önerisi olan var mı?

bu tamamen irtifanın yükselmesi sonucu düşen hava basıncıyla alakalı. yakıt basıncına müdahale etmenize gerek yok. ki zaten mekaniktir elektronik değildir ve müdahale edilemez tarzdadır regülatörü.
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yuksege ciktikca oksijen azaliyor bu yuzden cekisten dusmesi cok normal .

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

gökhan

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
394
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Arkadaşın 2000 model 1,4 cliosu var.Onun araba keçi gibi tırmanıyor.Nasıl iş bu anlamadım gitti.

Galaxy Nexus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Atmosferik motorlar hava ile doğrudan temas halindedir. Havanın içindeki oksijen sayısı yüksek rakımda azaldığı için çekişten düşmeleri normaldir. Turbo motorlar ise hava ile doğrudan temas halinde değildir, hava önce turboda sıkıştırılır ve yanma odasına o şekilde gönderilir. Dolayısıyla rakım farkından etkilenmezler, arkadaşınızın aracında turbo var ise çekişten düşmemesi normaldir.
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
bence map sensörün arızalı
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Atmosferik motorlar hava ile doğrudan temas halindedir. Havanın içindeki oksijen sayısı yüksek rakımda azaldığı için çekişten düşmeleri normaldir. Turbo motorlar ise hava ile doğrudan temas halinde değildir, hava önce turboda sıkıştırılır ve yanma odasına o şekilde gönderilir. Dolayısıyla rakım farkından etkilenmezler, arkadaşınızın aracında turbo var ise çekişten düşmemesi normaldir.

2000 model 1.4 clio. Turbo yok o motorlarda.
O arabanın olayı vites oranı. Kısa vites oranından dolayı ve 8v olmasının da katkısıyla (sonradan 16v versiyonu da çıktı) alt devirlerde, kalkışlarda atiktir.
Hafif kasanın da etkisini unutmayalım tabi.
 
Üst