Yüksek Motor Sıcaklığı Nedeniyle Klima Kapalı Uyarısı!

MUSTAFA AYDIN1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracım ile seyir halindeyken birden "Yüksek Motor Sıcaklığı Nedeniyle Klima Kapalı Uyarısı" verdi. Hemen çektim bir benzinciye motora baktım, motor sıcak. Bu arada hararet göstergesi 50'de sabit sıcaklık artmıyor. Neyse fan elektrik bağlantısının söktüm taktım fan açtı. Biraz çalıştırdıktan sonra fanı, motor soğudu lakin arıza devam etti. Motordan gelen su borularına baktım sıcak. Devir daim ve motor soğutma ikisi de sıcaktı. Sanırım arıza; motor soğutma suyunun sıcaklığını ölçen sensörden kaynaklanıyor. Termostat açmasa motordan gelen ve radyatöre giden borunun soğuk olması gerekirdi diye düşünüyorum.

Sevgili büyüklerim ve tecrübe sahiplerinin tecrübelerini bekliyorum.

Saygılar.
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Mantikli seyler soyluyorsun okadar motor sicakliginda termostatin acmasi fanin cslismasi gerekir gostergeninde 90 ve uzeri gostermesi gerekir hararet musurunu kontrol ettir. Bi skinti yoksa termostat ve devir daima baktir
 

alperenmalakcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2018
Mesajlar
41
Tepki puanı
9
Puanları
8
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Aracım ile seyir halindeyken birden "Yüksek Motor Sıcaklığı Nedeniyle Klima Kapalı Uyarısı" verdi. Hemen çektim bir benzinciye motora baktım, motor sıcak. Bu arada hararet göstergesi 50'de sabit sıcaklık artmıyor. Neyse fan elektrik bağlantısının söktüm taktım fan açtı. Biraz çalıştırdıktan sonra fanı, motor soğudu lakin arıza devam etti. Motordan gelen su borularına baktım sıcak. Devir daim ve motor soğutma ikisi de sıcaktı. Sanırım arıza; motor soğutma suyunun sıcaklığını ölçen sensörden kaynaklanıyor. Termostat açmasa motordan gelen ve radyatöre giden borunun soğuk olması gerekirdi diye düşünüyorum.

Sevgili büyüklerim ve tecrübe sahiplerinin tecrübelerini bekliyorum.

Saygılar.
Sorununuz termostat. Bilgisayara bağlatın çıkıcak zaten.
 

MUSTAFA AYDIN1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
s-l300.png


Arızalı parça buymuş 50₺ değerinde 50₺ de işçilik 100₺ arıza çözüldü.

Saygılar
 

alperenmalakcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2018
Mesajlar
41
Tepki puanı
9
Puanları
8
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
"termostatın ne için takıldığını söyliyim
araçlarda en verimli çalısma sıcaklığı yaklasık olarak 85-95 dereceleri arasıdır zaten termostatlarda her araca uygun sıcaklıkta çalısacağı sıcaklık değerlerine göre yapılır , radyatorde bulunan soğutulmus sıvı devamlı motor içinde dolasıp sıcaklığı düsürmemesi için termostat kullanılır , termostat mesela çalısma sıcaklık aralığı 85-95 derece olsun , motor sıcaklığı 95 dereceye geldiğinde termostat genlesir ve açılarak soğuk suyun motora verilmesini ve bu sıcaklığı geçmemesini sağlar , aynı sekilde motor sıcaklığı 85 dereceye gelene kadar kapalı kalır radyatorde bulunan soğutulmus sıvıyı motora gelmesini onler ki motorun en stabil çalısma sıcaklığına erismesini ve bu sıcaklıkta sabit kalmasını sağlar.

yapısı itibariyle çok basit bir parçadır

sizin araçta anlattığınıza göre termostat açık kalmıs ve devamlı motor , radyatorden gelen soğutulmus sıvı (antifiriz veya su ) ile devir daim halinde , bu yüzden sıcaklık hızlandığınızda veya soğuk havalarda radyatordeki su daha fazla soğuduğu için hararet düsüyor .

termostatı değistirmeniz gerekiyor , eski termostatı gördüğünüzde anlarsınız açık kaldığını . termostatın açık kalması yakıtı artırır , nedeni ise soğuk havalarda motorlar zengin karısımla çalısır.
enjeksiyonlu motorlarda daha onemlidir çünkü motor soğutma suyununun sıcaklığını ölçen ısı sensorü vardır sıcaklığa göre ecu ye veri gönderir soğuk bilgisi gittiğinde daha fazla benzin püskürtülür. "
Forumlardan birinde böyle bir yazı buldum, gayet net anlatmış. Yaşadığınız sıkıntının aynısını ben yaşadım ve termostat değiştirdim problem kalmadı ve eski termostatın açık kaldığını gördüm.yolda seyir halinde iken aracınızın hararer göstergesi 90 nın altında kalırsa bilinki sorun devam ediyor.
 

addim27

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2019
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba, fotoğrafını attığınız müşür ile probleminiz çözüldü mü yoksa termostatı da yenilettiniz mi? Benzer sorunlar yaşadım, önce o küşük müşürü değiştirdim çözülmedi, sonra termostatı değiştirdim çözülmüştü.. Benim sorun termostatın mekanızmasında değil üzerindeki gömülü müşürdeydi ama.. Sizin fotoğrafını attığınız müşür radyatöre takılı..

SM-C5010 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

MUSTAFA AYDIN1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba, fotoğrafını attığınız müşür ile probleminiz çözüldü mü yoksa termostatı da yenilettiniz mi? Benzer sorunlar yaşadım, önce o küşük müşürü değiştirdim çözülmedi, sonra termostatı değiştirdim çözülmüştü.. Benim sorun termostatın mekanızmasında değil üzerindeki gömülü müşürdeydi ama.. Sizin fotoğrafını attığınız müşür radyatöre takılı..

SM-C5010 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

MUSTAFA AYDIN1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Evet sorun çözükdü. Araç üzerinde 2 tane termostat var. Sizinki motor üzerindeki olabilir.
 
Üst