Arabayı ayakta tutan yaylardır, amortisör değil, dolayısıyla amortisör patlayınca araç patlayan tarafa yatmaz, araç ancak yaylardan birinde sorun olması durumunda dengesiz bir şekilde durur. Amortisörün arızalı olduğu durumlarda tümseğe girmeniz durmunda aracın salınımı çabuk bir şekilde durmaz, yaylanmaya devam edersiniz tümsekten çıktıktan sonra da. sağlıklı bir amortisörün olduğu tarafa yüklenip bırakırsanız araç 1.5 yaylanma yapar, patlak bir amortisörde , ise araç bir süre salınır.
Gelelim sorun cevabına, eğer bu farkı hemen lastik değişiminden sonra farkettiyseniz sorun tabii ki lastiklerdendir. Ama çok sallanmanın ölçütü nedir? Dediğim gibi yukardaki testi aracın 4 tarafı için de yapın. Kaputun üzerinden bastırıp bırakın, araç bir kere yukarı çıkıp çok az aşağı indikten sonra yaylanma duruyorsa amortisörlerinizde sorun yok demektir