- Katılım
- 14 Mar 2007
- Mesajlar
- 6,436
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 33
aynı sorunlar bu ara bende de var araba yaylanırken arka taraftan garç gurç sesler geliyor sağ önden de lakırtı gibi ses birde aşırı yaylanıyor
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Arabayı ayakta tutan yaylardır, amortisör değil, dolayısıyla amortisör patlayınca araç patlayan tarafa yatmaz, araç ancak yaylardan birinde sorun olması durumunda dengesiz bir şekilde durur. Amortisörün arızalı olduğu durumlarda tümseğe girmeniz durmunda aracın salınımı çabuk bir şekilde durmaz, yaylanmaya devam edersiniz tümsekten çıktıktan sonra da. sağlıklı bir amortisörün olduğu tarafa yüklenip bırakırsanız araç 1.5 yaylanma yapar, patlak bir amortisörde , ise araç bir süre salınır.
Gelelim sorun cevabına, eğer bu farkı hemen lastik değişiminden sonra farkettiyseniz sorun tabii ki lastiklerdendir. Ama çok sallanmanın ölçütü nedir? Dediğim gibi yukardaki testi aracın 4 tarafı için de yapın. Kaputun üzerinden bastırıp bırakın, araç bir kere yukarı çıkıp çok az aşağı indikten sonra yaylanma duruyorsa amortisörlerinizde sorun yok demektir
bozuk amortisör virajda daha beter olur belkide sorun baska yerde..virajlarda değil fakat yamalı ve engebeli yollarda langır lungur tabir-i caizse :S
bozuk amortisör virajda daha beter olur belkide sorun baska yerde..