Yolda kaldim çok acil yardim

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan CEMOCAN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

CEMOCAN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
ankaradan yazıyorum, opel vectra 2.2. dti comfort aracıma bir sürü bakım ve masraf yaptım en sonunda da araçtan dumanlar çıkarak yolda kaldım. beni yolda bırakan sorun şu. Arabamı çalıştırdığımda 10 saniye sonra kayış sesi gibi bir ses geliyordu ve yaklaşık 30 saniye sürüyordu. ama araç soğukken ilk çalıştırıldığında ses yapıyordu. perşembe günü öğlen arkadaşımla arabaya bindik arabadan ses gelince, onunda telkiniyle işyerimin 50.metre uzağındaki opel yetkili servise götürdük. acık söylemek gerekirse arabamın tüm işlerini opel garajda yaptıracaktım. arabaya baktılar ve v kayışı biraz uzun değiştirelim dediler. akşam üzeri telefon açtılar arabayı alabilirsiniz dediler. aracı aldım, tabi sıcakken ses yapıp yapmadığını anlayamadım. Sabah çalıştığında ses yapmadığını gördüm. cumartesi günü ise bir yakınımın cenazesi için karşıyaka mezarlığına gittim. caminin bulunduğu yer biraz yokuş araç yokuşu çıkarken birden bire hararet göstergesi yüze vurdu, hararet sensörü ve arıza lambası yandı. aracı hemen durdurdum. yanımda arabadan anlayanlar kayıştan kaynaklanacağını söylediler. cenaze namazı bitti aracı calıştırınca hararet göstergesinin biraz düştüğünü gördüm. servise düşük devirde götürmeye çalışırken gimatın orda araç akü işareti verdi hararet göstergesi çok yükseldi aracın motor bölümünden dumanlar çıktı, ve mutlu son yolda kaldım ve ilk kez arabamla yolda kaldım tahmin edersinizki gerisi rezillik. şimdi kimseyi suçlamak istemem belki servisin yaptığı işlemden kaynaklanmıyordur. çekici beklerken yerlere baktım ıslanmıştı yani motor bölümünden su da akmış. sorunun neden kaynaklanmış olabileceği ve ne kadar masraf çıkaracağı konusunda yardım alabilirmiyim. araç çekici ile yetkili servise gitti zaten yakındı. orada bekliyor pazartesi günü bakabileceklerini söylediler. Hayatımda 2. el ilk kez opele biniyorum burnumdan getirdi ben 20 yıldır araba kullanıyorum kazalı araba da kullandım bu kadar sorunlu bir araba görmedim. Her sabah bir sensörü yanıyor. Lastik basıncından cam suyu sensörüne kadar camları temizlemek için su püskürtmeye bile çekinir oldum.
 
valla abicim geçmiş olsun baya üzücü bi durum gercekten... oysaki ben o kasaları cok seviyodum heleki o motorla... 2.2 dti... hatta alman sitelerinden bile bakıyodum 2. ellerine... inş bidaki servisten cıktıgında bir daha servise gitmek icap etmez... sana tekrar geçmiş olsun...
 
Dizel Vectra'ları sevemedim gitti. Acaba bu araçlardan memnun olan kaç kişi var, gerçekten çok merak ediyorum.
 
Geçmiş olsun.
Tahminimce,fan çalışmamış ya da termostat kapalı kalmış.
 
Dizel Vectra'ları sevemedim gitti. Acaba bu araçlardan memnun olan kaç kişi var, gerçekten çok merak ediyorum.

savas abi senin soruna cevap :D burda bile 2.0 ve 2.2 dti lerden memnun olan görmedim..cdti ciktida karizmayi düzeltti :D
 
burda opele suç bulmamak lazm bence arabadan arabaya deişiyor hepside seni bulmş şansszlıktan geçmiş olsn valla inş bida böle sorunlar yaşamazsn
 
çok geçmiş olsun gerçekten çok sinir bozucu durum bu
en kısa zamanda az masrafla aracına binersin inş.
 
radyatör filan patlamış olabilir.
 
lastik basınç sensörü cam suyu sensörü termostat müşürü veya termostatın kendisi vs. arızalar sanki elektrik tesisatı komple sorunlu mu nedir :confused:

büyük geçmiş olsun...
 
Sanırım ses jarj dinamosunun bilyelerinden geliyordu kilitlemiş.
Sadece kayışı değiştirince sorun değişmedi aynen devam etti.
Siz aracı çalıştırınca bilye kilitlediği için sürtme yapıyor ve şarj dinamosu ısınıyor.
Sanırım biraz uzun yol gidince sürtünme ve aşırı ısıdan şarj dinamon yandı akü ışığın yandı. çıkan dumanlar da şarj dinamo sargılarının ısıdan eriyen verniklerinden çıkmıştır.
Motor akü den çalışmaya devam etti ama oda yetersiz kaldığından yeterli soğutma yapmadı ve hararet yaptı.

Bence %90 şarj dinamon değişecek.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst