yokuş aşşağı boş vitesdemi gitmek?.büyük vites küçük devirde gitmek mi?.daha az yakar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

daskinoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
539
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
arkadaşlar kendimce çok ilginç birşeyi söyliyim:eski aracım ibiza TDI ile yokuş aşşağı boş viteste gidince anlık tüketimim sıfır oluyor ve ortalamam da yavaş yavaş düşüyordu.Ama astra cdti ile boşta gidince anlık değerim 1.6-2 litre/100km oluyor..Ve yokuş aşşağı büyük viteste hiç gaza basmayıp küçük devirde ilerleyince anlık değerim hep 0 oluyor.ve ortalamam düşüyor..menzilim artıyor..örnek olarak 6.vites 90-100km/h hiç gaza basmadan...bu faklılığının nedenini çok merak ediyorum arkadaşlar,bilgilendirirseniz sevinirim...(hiçbirzaman yokuş aşşağı boşa takma yanlısı değilim..yanlış anlaşılmasın.yaptığımda da küçük yokuşlarda ve düşük hızlardadır.)
 
ARKADAŞIM opelde kullınılmakta olan çok noktalı enjeksiyon sistemi buluna araçların hepsi kompresyonda yani tekerleklerin motoru cevirmeye başladığı anda yakıtı keser taki aracın rölanti devrine gelinceye kadar buda çok iyi bir yakıt ekonomisi sağlıyor.
 
Eski Corsa mdaki bir tecrübemi iletmek istiyorum. Mersin e gidenler bilirler, otobana girip toroslara tırmandıktan sonra mersin - adana yoluna kadar sürekli iniştir. Ben orada vitesi boşa alarak yaklaşık 120 km sabit hızda inerdim. Ama farkettim ki motor harareti fazlası ile düşüyor ve motor devri aynı soğuk havada çalıştırmış gibi yüksek devirde çalışıyor ve yakıt sarfyatında bir değişiklik olmuyor.
Saygılarımla
 
spaceghost' Alıntı:
ARKADAŞIM opelde kullınılmakta olan çok noktalı enjeksiyon sistemi buluna araçların hepsi kompresyonda yani tekerleklerin motoru cevirmeye başladığı anda yakıtı keser taki aracın rölanti devrine gelinceye kadar buda çok iyi bir yakıt ekonomisi sağlıyor.

daha bunun üzerine bişey söylemeye gerek yok biz buna Ecotech motor sistemi diyoruz
 
mahoniye tekrar katılıyorum:) ECOTEC farkı..saolun arkadaşlar...
 
daskinoglu' Alıntı:
mahoniye tekrar katılıyorum:) ECOTEC farkı..saolun arkadaşlar...

süpersin abi sen :good: :good: :good: :good: :good: :good:
 
Bişey dikkatimi çekti yalnız:Viteste iniyorum tamam da bazen devir saati 2000 veya altına düştüğü zaman yol bilgisayarı anlık tüketimi 4-5 lt gösteriyo.Bu normal mi peki???
 
Bi dk ya ben bişiy anlamadım dediğinizden...Boştamı incez yani...Boşta inince fark etmiyo mu yakıt,ben viteste iniyorum walla.Tüketim sıfır oluyo.Kırmızıda durmak için bile vites küçültmeden o anki vitesde bırakıyorum,tüketim sıfır,biz yanlışsak söyleyin kardeşler...
 
ALBATROS_09' Alıntı:
Bi dk ya ben bişiy anlamadım dediğinizden...Boştamı incez yani...Boşta inince fark etmiyo mu yakıt,ben viteste iniyorum walla.Tüketim sıfır oluyo.Kırmızıda durmak için bile vites küçültmeden o anki vitesde bırakıyorum,tüketim sıfır,biz yanlışsak söyleyin kardeşler...

yukarıda aynen senin yaptıgın anlatılmıs viteste inmen gerekiyor bu durumda kısacası hiç yakıt tuketmiyorsun
 
mdellal' Alıntı:
Bişey dikkatimi çekti yalnız:Viteste iniyorum tamam da bazen devir saati 2000 veya altına düştüğü zaman yol bilgisayarı anlık tüketimi 4-5 lt gösteriyo.Bu normal mi peki???

bu bizim araba da da bazen oluyo du bende ilk gördüğümde şaşırmıştım dedim ecotech motor bozuldu mu acaba diye ama normal bişeymiş
Albatros 09 sende yanlış yok viteste inmek en iyisi hem fren balataları açısından hemde yakıt tüketimi açısından
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst