- Konuyu başlatan
- #11
6 yıl vectra b kasa kullandım. Lpg'yi kendim taktırdım ve lpg kaynaklı sorun yaşamadım. Son 3 yıldır 307 kullanıyorum. Lpg'yi aynı ustama kendim taktırdım ve lpg kaynaklı sorun yaşamadım. Vectra'yı 50000 km üzeri, 307'yi 35000km'dir kullandım. Benden kaynaklı yani kullanıcı kaynaklı sebep dışında neredeyse sorun yaşamadım.
Eminim benim araçlarım corolla olsaydı "bir corolla nasıl parçalanır" belgeseli çekerdik. Gerek asfalt gerek toprak yol kullanıyorum. Araziye giriyorum ki zaman zaman yol bile yok, çamurda bildiğiniz trophy yapıyorum. Bir gün yeni symbol ile aynı yere gittim araç arızalandı. Yetkili serviste usta şaşırdı abi bu araçla bu kadar tozun toprağın içine girne diye. Hala anlamadığım bir konudur symbol'ün hava filtresinden otlar çıkmıştı oraya nasıl girdilerse.
Eskiden japon araçları ve parçaları ucuzdu. İnsanları bu ucuzluk cezbetti. Örnek vereyim 92 yılında doğan l 90000 liraydı ve efsane kasa corolla 120000 liraydı. Bunlar sıfır fiyatları tabi. O dönemi bilen hatırlayan yazsın lütfen, yerli iyidir avrupa pahalı parçası bulunmuyor döneminin son kışımlarıydı. Sonra avrupa diye nitelendirilen özellikle opel ve toyota piyasaya girmeye başladı fazlaca. Etrafınıza bir bakın kaç kişide 94 model golf, passat, civic, accord görürsünüz birde astra, vectra, corolla'ya bakın... Hangisi hala fazlasıyla var ortalıkta? Opel'in parça fiyatları toyota'ya göre daha pahalıydı o zamanlar ama daha çok donanım ve uzun ömür sunuyordu. Parça pahalı olunca insanımız ucuz parçaya yöneldi. Bknz. Tipo ve vectranın termostatı birbirine uyar ama birisi 50 lira birisi 200 lira. Uyduruk parça takılan opel marka araçlar belli bir süre sonra sanayiden çıkamaz oldu malesef ama toyota öyle değilki zaten o dönemde yan sanayisi yok japonların. Onun için araçlar diri kaldı.
Yeni toyota'lara bir bakın. Her çıkan modelil ilk partisi kesin servise geri çağrılıyor. Neden? En son olan yakın zamanda. Amerika'da yeni model arazi tipi araçlar cam açma dügmesi çok ısınıyor yangın tehlikesi var diye geri çağrıldı. Ama Türkiye'de ses yok... Sorunsuz araba mı, marka imajı karalanmasın mı? Bir wv öyle değil mi? Bunlar gibi bazı markalar ülkelerını temsil ederler ve arkalarında devlet ekonomik olarak sağlam durur. Opel gibi arkasında kimse yoksa gm bünyesinde üretilirsin reklamlarında "o bir alman" vurgusu yaparsın. Durum bu malesef.
Eminim benim araçlarım corolla olsaydı "bir corolla nasıl parçalanır" belgeseli çekerdik. Gerek asfalt gerek toprak yol kullanıyorum. Araziye giriyorum ki zaman zaman yol bile yok, çamurda bildiğiniz trophy yapıyorum. Bir gün yeni symbol ile aynı yere gittim araç arızalandı. Yetkili serviste usta şaşırdı abi bu araçla bu kadar tozun toprağın içine girne diye. Hala anlamadığım bir konudur symbol'ün hava filtresinden otlar çıkmıştı oraya nasıl girdilerse.
Eskiden japon araçları ve parçaları ucuzdu. İnsanları bu ucuzluk cezbetti. Örnek vereyim 92 yılında doğan l 90000 liraydı ve efsane kasa corolla 120000 liraydı. Bunlar sıfır fiyatları tabi. O dönemi bilen hatırlayan yazsın lütfen, yerli iyidir avrupa pahalı parçası bulunmuyor döneminin son kışımlarıydı. Sonra avrupa diye nitelendirilen özellikle opel ve toyota piyasaya girmeye başladı fazlaca. Etrafınıza bir bakın kaç kişide 94 model golf, passat, civic, accord görürsünüz birde astra, vectra, corolla'ya bakın... Hangisi hala fazlasıyla var ortalıkta? Opel'in parça fiyatları toyota'ya göre daha pahalıydı o zamanlar ama daha çok donanım ve uzun ömür sunuyordu. Parça pahalı olunca insanımız ucuz parçaya yöneldi. Bknz. Tipo ve vectranın termostatı birbirine uyar ama birisi 50 lira birisi 200 lira. Uyduruk parça takılan opel marka araçlar belli bir süre sonra sanayiden çıkamaz oldu malesef ama toyota öyle değilki zaten o dönemde yan sanayisi yok japonların. Onun için araçlar diri kaldı.
Yeni toyota'lara bir bakın. Her çıkan modelil ilk partisi kesin servise geri çağrılıyor. Neden? En son olan yakın zamanda. Amerika'da yeni model arazi tipi araçlar cam açma dügmesi çok ısınıyor yangın tehlikesi var diye geri çağrıldı. Ama Türkiye'de ses yok... Sorunsuz araba mı, marka imajı karalanmasın mı? Bir wv öyle değil mi? Bunlar gibi bazı markalar ülkelerını temsil ederler ve arkalarında devlet ekonomik olarak sağlam durur. Opel gibi arkasında kimse yoksa gm bünyesinde üretilirsin reklamlarında "o bir alman" vurgusu yaparsın. Durum bu malesef.