yeni opel astra mı yeni i30 mu ?

eser06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2011
Mesajlar
83
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
bence hyundainin test araçlarının bu kadar çabuk deforme olması ve mekanik arızalar oluşması aracın çok dayanıklı olmadığını ve çok yıllar geçmeden masraf açmaya başlayacağını gösterir. Opelin test aracı taş gibiydi örneğin. Bide dediğiniz gibi markanın modellerinin hepsi belli bir kalitede olmalıki marka imajı düzelebilsin. Hyundainin yeni i serileri ile birlikte kaliteyi artırdığını görebiliyorum ama yeterli görmüyorum.
 
Son düzenleme:

KRAL

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
3,578
Tepki puanı
5
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
lpg takcaksan hiç kasma git 1,2 jetta al
 

mustafasadık

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Nis 2012
Mesajlar
199
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Astra h için diyosunuz sanırım. Astra j de sert süspansyona sahip ki opeller hep öyle eskiden beri. Ama ona rağmen yol çalışması hissi biraz abartı oldu bence :) Beğendiğim ve düşündüğüm bir araba olmasına rağmen i30 un direksiyonuna geçtiğimde ohh be işte araba bu demedim. Keşke diyebilseydim. Çünkü benim de style dizel otomatikte gözüm vardı. Ama özellikle rahatlık konusu kişiye göre değişir elbet saygı duyarım.

valla ben astrası insigniası vecteası hepsi için söylüyorum

doğrularıda söylediğimi düşünüyorum.

ayrıca aldığın arabanın boyalı vs çıkmamasın adikkat et opel alanlarda yaşanıyormuş bende araştırıken okudum genelde
 

eser06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2011
Mesajlar
83
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
valla ben astrası insigniası vecteası hepsi için söylüyorum

doğrularıda söylediğimi düşünüyorum.

ayrıca aldığın arabanın boyalı vs çıkmamasın adikkat et opel alanlarda yaşanıyormuş bende araştırıken okudum genelde

Son 2 senede 3 tane sıfır opel aldık hepsinin de boyasını kontrol ettirdim. Bu boyalı araç satma olayı malesef bayilerin ahlaksızlığı. Dikkat edilmesi gereken bir konu ve her marka araç için geçerli. Geçen bi arkadaşım polo alırken benzer bir olay yaşadığını anlattı. Anlaştıkları fiyattan 1000 lira daha indirim yapmışlar. şüphelenmiş irdelemiş ve itiraf etmişler. Almamış tabi o arabayı yenisinin istemiş.
 

oyle_dema

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Haz 2010
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba,
2007 - 2012 arası astra kullanıcısı , 2012 - - i30 kullanıcısı olarak sanırım sizleri yeterli şekilde bilgilendirebilirim.
donanım olarak kıyaslamayacağım zaten açıp siteleri donanımlarını inceleyebilirsiniz. ama motor ve rahatlık olarak aşağıda birşeyler sıralayabilirim.
2007 de aldığım astra h 1.6 v 115 bg, 2012 de aldığım i30 dizel otomatik 128 bg
astra yakıt şehir içi 9 lt den aşağı düşmezdi, i30 dizel otom. 8.5 lt. i30 manuel benzinlisi olan arkadasım ş içi 8-8.5 lt arası değiştiğini söyler.
astra ile 5 yılda 3 kez baskı balata değiştirdimki baskı balata değişimi 800 tl.. sebebi araç kalkışta gazı anında yemiyordu aracı titretiyordu. özellikle yokuş kalkışlarında yarım debriyaja zorluyordu.
i30 un baz modelinde yokuş kalkış desteği var ve en son denememde yaklaşık 30 derecelik bir eğimde 1 dk bekledim araba kaymadı.
hızlanma ve sürat, astra ile oto yolda meganın tozunu yutarken astranın ilanına koyacak fotoları düşünüyordum. i30 ile segmentinde 125 bg scirocco dahil henüz geçebilen araç çıkmadı.
otoyolda uzun yokuşlarda astra ile vitesi 3 e kadar düşürdüğümü bilirim , aynı yokuşta i30 benden habersiz 6 ya geçiyor.
5 yıl boyunca astra ile servise girdiğimde 400 den aşağı servis parası verdiğimi hatırlamıyorum , i30 10000 bakımı 240 tl, 20000 bakımı 340 tl., 30000 bakımı 280 tl , 40000 bakımı 420 tl. tabi bunlar i30clup.com üyelerine özel
bu başlık altında bir arkadaş i30 un farından bahsetmişti. halojen olduğundan bahsetmişti. evet zeno n değil ama mercek far var orjinalinde.
bu arada yeni astra test sürüşümde gazı anlık yememe huyunun devam ettiğini test ettim.
bmw 3.16 dan inen ve i30 a binen arkadaşım aracın kalkışlarda kafayı başlığa yaslamasına hayran kaldı.
esp belki yeni model astranın üst donanımlılarında vardır bilmiyorum ama benim astra h ımda yoktu. 80 le girdiğim metris kavşağında çok kez arkada tarafın mahkumlara selam verdiğine şahit oldum. aynı virajda i30 la 90 km ile giriyorum. zeminden dolayı bazen i30 da da selam verme olayı oluyor ama çok kısa zamanda araç kendini topluyor.
fiyat olarak kıyasladığımda aşağı yukarı aynı donanımlara sahip astra ile i30 arasında 4000 tl fark var.
şekil olarak benim kişisel görüşüm değil yaptığım bağımsız yolcu anketleri sonucu; daha kaslı ve geniş iç hacim nedeni ile i30 candır.
konfor bakımından evet astra konforsuz değildi ama sert amortisörleri yüzünden yoldaki tüm detayları hissediyordum. i30 ile özellikle belediyenin çaktığı demir setlerde sanki altıma yastık koyuyorlar.
en önemlisi müşteriye doymuş olan opel bayi çalışanlarının müşteriye tavrı bir yanda, test sürüşü yetmediyse bir kez daha yapabiliriz diyen hyundai bayisi bir yanda. iki markanın bayisine gittiğinizde farkı anlarsınız. (odak ve erk kıyaslamasıdır)
büyük bir artı daha hyundainin 5 yıl garantisi. en son kronik olan arka kelebek camı çıtası düşmesi hastalığını 2 saatte iki kelebek camını da ücretsiz olarak komple değiştirdi. opel olsa çok eminim kullanıcı hatası yıkarken zorlamışsınız düşmüş derdi.
alın size i30 da bir eksik; kaput hidroliği yok yerine eski model çubuk var. ne kadar önemli sizin takdiriniz.
tavsiyem astra alacaklar i30 ile mutlaka bir yolculuk yapsınlar. birde para kıyıp mutlaka elite paketini alsınlar. ben ettim siz etmeyin.
daha yazacaklarım çok ama yarın iş var.
 

canım opelim

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
14 Nis 2010
Mesajlar
632
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
hadi benim arabamla kıyaslasanız biraz anlarım :D
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba,
2007 - 2012 arası astra kullanıcısı , 2012 - - i30 kullanıcısı olarak sanırım sizleri yeterli şekilde bilgilendirebilirim.
donanım olarak kıyaslamayacağım zaten açıp siteleri donanımlarını inceleyebilirsiniz. ama motor ve rahatlık olarak aşağıda birşeyler sıralayabilirim.
2007 de aldığım astra h 1.6 v 115 bg, 2012 de aldığım i30 dizel otomatik 128 bg
astra yakıt şehir içi 9 lt den aşağı düşmezdi, i30 dizel otom. 8.5 lt. i30 manuel benzinlisi olan arkadasım ş içi 8-8.5 lt arası değiştiğini söyler.
astra ile 5 yılda 3 kez baskı balata değiştirdimki baskı balata değişimi 800 tl.. sebebi araç kalkışta gazı anında yemiyordu aracı titretiyordu. özellikle yokuş kalkışlarında yarım debriyaja zorluyordu.
i30 un baz modelinde yokuş kalkış desteği var ve en son denememde yaklaşık 30 derecelik bir eğimde 1 dk bekledim araba kaymadı.
hızlanma ve sürat, astra ile oto yolda meganın tozunu yutarken astranın ilanına koyacak fotoları düşünüyordum. i30 ile segmentinde 125 bg scirocco dahil henüz geçebilen araç çıkmadı.
otoyolda uzun yokuşlarda astra ile vitesi 3 e kadar düşürdüğümü bilirim , aynı yokuşta i30 benden habersiz 6 ya geçiyor.
5 yıl boyunca astra ile servise girdiğimde 400 den aşağı servis parası verdiğimi hatırlamıyorum , i30 10000 bakımı 240 tl, 20000 bakımı 340 tl., 30000 bakımı 280 tl , 40000 bakımı 420 tl. tabi bunlar i30clup.com üyelerine özel
bu başlık altında bir arkadaş i30 un farından bahsetmişti. halojen olduğundan bahsetmişti. evet zeno n değil ama mercek far var orjinalinde.
bu arada yeni astra test sürüşümde gazı anlık yememe huyunun devam ettiğini test ettim.
bmw 3.16 dan inen ve i30 a binen arkadaşım aracın kalkışlarda kafayı başlığa yaslamasına hayran kaldı.
esp belki yeni model astranın üst donanımlılarında vardır bilmiyorum ama benim astra h ımda yoktu. 80 le girdiğim metris kavşağında çok kez arkada tarafın mahkumlara selam verdiğine şahit oldum. aynı virajda i30 la 90 km ile giriyorum. zeminden dolayı bazen i30 da da selam verme olayı oluyor ama çok kısa zamanda araç kendini topluyor.
fiyat olarak kıyasladığımda aşağı yukarı aynı donanımlara sahip astra ile i30 arasında 4000 tl fark var.
şekil olarak benim kişisel görüşüm değil yaptığım bağımsız yolcu anketleri sonucu; daha kaslı ve geniş iç hacim nedeni ile i30 candır.
konfor bakımından evet astra konforsuz değildi ama sert amortisörleri yüzünden yoldaki tüm detayları hissediyordum. i30 ile özellikle belediyenin çaktığı demir setlerde sanki altıma yastık koyuyorlar.
en önemlisi müşteriye doymuş olan opel bayi çalışanlarının müşteriye tavrı bir yanda, test sürüşü yetmediyse bir kez daha yapabiliriz diyen hyundai bayisi bir yanda. iki markanın bayisine gittiğinizde farkı anlarsınız. (odak ve erk kıyaslamasıdır)
büyük bir artı daha hyundainin 5 yıl garantisi. en son kronik olan arka kelebek camı çıtası düşmesi hastalığını 2 saatte iki kelebek camını da ücretsiz olarak komple değiştirdi. opel olsa çok eminim kullanıcı hatası yıkarken zorlamışsınız düşmüş derdi.
alın size i30 da bir eksik; kaput hidroliği yok yerine eski model çubuk var. ne kadar önemli sizin takdiriniz.
tavsiyem astra alacaklar i30 ile mutlaka bir yolculuk yapsınlar. birde para kıyıp mutlaka elite paketini alsınlar. ben ettim siz etmeyin.
daha yazacaklarım çok ama yarın iş var.


Güngör bey yazınız için teşekkürler... uzun ve bilgilendirici yazı olmuş, fakat size katılmadığım bir kaç nokta var...
örneğin:
gereksiz fazla olan torkun kalkışlarda vermiş olduğu ivmelenme hissinin sizi gerçekte yanıltması....
örneğin 3.16 dan inip i30 a binen arkadaşınızdan bahsetmişsiniz....o arkadaşınız aşağıdaki videoları kesinlikle izlesin...
http://www.youtube.com/watch?v=4ds0yjAL8y8
http://www.youtube.com/watch?v=f5Nzlm-Hex8

aynı şekilde aşağıda i30 forumda yapılan bir iddiadan alıntı yapacağım
bu resim performans için yazılım yapılmış kia ceed 1.6 crdi motor 198 beygir
http://img.tapatalk.com/d/13/03/02/une9y9ur.jpg
bu resim ise i30 1.6 crdi 178 beygir
http://img.tapatalk.com/d/13/02/28/4are9uzu.jpg

Bu yazılımı yapan arkadaş iddiasına göre ne golf ne rocco ne polo ne astra bizi yakalayamaz diyor...
Aşagıdaki videolarda kiada (pasaoglu chiptuning + DPF iptal duz boru) mevcut
diğerleri stock
roccodan cekimler

http://www.youtube.com/watch?v=zNv7KT9Cee4
http://www.youtube.com/watch?v=ucPUG71b00Q

1.6 crdi 198 beygir kiadan cekim


https://www.youtube.com/watch?v=26JawCPnow0&feature=youtube_gdata_player


videoda diğer araçların stock olmadığını söyleniyor... Ancak araçlar stock ve hemen gidip ölçelim denilmesine rağmen kabul edilmiyor...Neticesinde iddiayı yapan ticari bir şirket olduğundan konuyu uzatmıyor...

Sonuç olarak hyundai gerçekten çok iyi yol kat etti. Ancak alman araçları ile arasında fark var.Bence opelin en büyük kaybı astralara 1.6 turbo dizel motor koymaması.... Bunlar tabi benim düşüncelerim.
Hyundainin de kötü olduğunu söylemiyorum.Sakın yanlış anlamayın
Diğer bir çok araçta olduğu gibi astranın da artıları ve eksileri var...Siz hep eksilerini görmüşsünüz...
Umarım i30 ile uzun yıllar keyifli bir yolculuk yaparsınız.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşım 1.6 CRDI alacaksan eğer I30 gerçekten çok tatlı bir araç, astraya değişirim benzinli alacaksan 2. eli astranın gideri daha iyi, zor seçim i30 küçümsenecek bir araç değil.
 

GTi.OnuR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2009
Mesajlar
489
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tam bir sene önce bu konuya gene i30'u savunarak yorum yazmıştım aradan 1 sene geçti ve 2 hafta içinde hem benzinli otomatik style paket i30 aldık 2012 model aynı hafta içinde satıldı.Sonrasında geçtiğimiz hafta 1.6 CRDİ dizel otomatik i30 style paket aldık.Gerçekten astra yanında halt etmiş.Dizel yakıt konusunda gerçekten çok cimri 190-200 gitmemize rağmen 6.2 lt'nin üzerine çıkmadı.Ayrıca arka kısım ve bagajı gerçekten çok geniş.Direksiyon çok hafif ve rahat.Vites geçişleri sıkıntısız ve sarsıntısız.Gerçekten Astra J yerine İ30'u kesinlikle tavsiye ederim..
 

Benzer Konular

Üst