bu arabayı taktım kafaya,nerdeyse bugün tüm günümü bu arabayı araştırmakla geçti.bakıyorum bu başlıktaki konu baya bir ilgi çekmiş olsa gerek ki bende böyle bir yazıyı sizinle paylaşmak istedim,güzel bilgiler var ilginizi çekecektir.
Chevrolet’nin yeni küresel tasarım dilini yansıtan Cruze kompakt sedan segmentine yeni bir soluk getirecek gibi duruyor. Cruze‘dört-kapılı coupé’ sedan görünümü ve çift renkli kokpit tasarımı ile oldukça sportif bir çizgiye sahip...
Baz donanımından itibaren sekiz (8) hava yastığı ve Elektronik Stabilite Kontrol Programı'nı (ESC) standart olarak sunan Cruze, sınıfındaki en iyi arka koltuk diz ve baş mesafesine sahip.
Türkiye’de sadece yeni 16V 1.6 benzinli motor seçeneği ile satışa sunulan Cruze’de (6) ileri tam otomatik vites seçeneği de bulunuyor.
Cruze birçok Avrupa ülkesinden önce Türkiye’de 28.500 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.
DETAYLARIYLA CHEVROLET CRUZE
Dış Tasarım
Dik eğimli ön camdan ince arka sütunlara kadar uzanan kavisli bir tavan çizgisi Cruze’u tanımlayıcı başlıca dış özelliğidir. Pazarın bu segmentine ilk kez dört-kapılı coupé tarzı bir görünüme sahip bir model gelmiştir.
Chevrolet Cruze, gergin çizimli karoser işçiliğinin dış kenarlarına yerleştirilen tekerlekleri ile iyice oturmuş, dengeli, yere yakın bir duruşa sahiptir. Fark yaratan özelliği iç bükey omuz çizgisinin, otomobilin yan taraflarından bagaja doğru akıp gitmesidir . Aynı zamanda üst düzey görsel görünüm temiz ve yalın bir karoseri işçiliği ile güçlendirilmiştir.
Geniş ön ızgara üzerindeki büyük Chevrolet logosu güçlü bir duruş sergilemektedir. Dış yan yüzü, ön tamponlardaki bir noktaya ok gibi sürüklenen ‘mücevher-etkili’ ayrıntıları ile yine fark yaratan far yuvaları tarafından çevrelenmiştir. Arka tasarımı, gömme montajlı arka ışık kümelerini kapsar ve klasik Chevy ikiz ışık tasarımı motifini vurgulamaktadır.
İnce, zarif ve şık detaylar parasal değeri çok daha yüksek ürünlerin tipik özelliği olan ayrıntılara dikkat ve özen gösteren bir üretim kalitesi ile desteklenmektedir. Paneller arası boşluklar ve bağlantı çizgileri bakımından sınıfındaki en mükemmel uyum ve uygunluk kaliteye katkıda bulunur.
İç Mekan Tasarımı ve Özellikleri
Sportif, ama yine de sıcak bir hava hissettiren beş kapılı kabinin tipik özelliği, uyumlu, akıcı tasarım hatları ve yumuşak doku malzemelerin kalitesidir. Bu kompakt sedan segmentin içinyüksek kaliteli bir uygulamadır.
Bu özelliklere şunlar dahildir: Panellerin olağanüstü dar boşluk ve aralık payı toleransları ile sızdırmaz bir şekilde tam yerine oturtulması ve Cruze’un imzasını taşıyan eğimli tavan tasarım çizgisine rağmen cömert arka yolcu bacak, baş ve omuz mesafesi…
İç mekân tasarım teması, klasik Chevrolet model tasarımı ipucunun modern bir anlatımıdır – Yine çok özel bir Chevrolet tasarım özelliği olan Corvette’in ‘çift renkli” kokpiti Cruze’da kullanılmıştır. Bu sürücüyü ve yolcuyu ‘ortaklaşa paylaşılan’ bir deneyime daha da yakınlaştırmak için tasarlanan bir motiftir. ‘Çift renkli kokpit’ simetrisi içindeki ön panelde ekran ve kumanda düğmeleri uyum içinde ergonomik konumlandırılmıştır.
Gösterge ekranı aydınlatması özel beyaz-buz mavisi rengindedir. ve LED aydınlatma net ve temiz bir görüntü verir.
Cruze’da geliştirilmiş koltuk tasarımı sunulmaktadır:
Önde ve arkadaki koltuk minderleri ve koltuk sırtlıkları için ağırlığın daha düzgün bir şekilde dağıtılması amacıyla bir tel ağı yapı ve daha sıkı bir köpükle doldurulmuş yastıklar kullanılmıştır.
Kumaş döşemesi yüksek kaliteli bir malzemeden üretilmiştir, mükemmel dayanıklılık sağlar ve zaman geçtikçe oluşan ‘gerilmiş-dikiş’ görünümü olasılığını ortadan kaldırır.
Dört (4) yönlü ayarlanabilir ön koltukların ön ve arka ayar menzili, yaklaşık 50 mm daha uzatılmıştır, bu da değer yaratan kompakt segmentte en uzun hareket mesafesidir.
Klima tüm modellerde standart donanım olarak sunulmakta. Üst modelde iki bölgeli otomatik klima sistemi sunulmaktadır. Kabine giren havayı temizleyen gelişmiş bir partikül ve koku filtre sistemi tüm modellerde standarttır.
RDS dijital sinyallemesi olan bir Radyo/CD müzik sistemi MP3 çalar özelliğine sahiptir. Üst modelde ise 6’lı CD değiştirici ve grafik ekran sunulmaktadır.
Sağlam Gövde Yapısı ve Güvenlik Sistemleri
Cruze’un gövde yapısı, geliştirilmiş burulma direnci ile sınıfındaki en sağlam gövde yapılarından biridir. Bu sıkı, güçlü yapı; gürültü ve titreşimin azaltılmasında , kaza esnasında yüksek güvenlik sağlanmasında ve en ideal sürüş ve yol tutuş özelliklerinin garantilenmesinde çok önemli, bir rol oynamaktadır.
Ana yapı; çelik kirişler, sıkıştırılmış, preslenmiş yekpare parçalardan oluşan tek bir yapıdır. 17.66 KNm/ sapma dereceli toplam burulma direncinin Cruze’un rekabetçi sınıfında bir eşi benzeri daha yoktur. Yapının yaklaşık % 65’i yüksek dayanımlı çeliklerden oluşmaktadır. Tüm yapı boyunca yaklaşık
% 30 daha fazla nokta kaynağı da kullanılarak gövde yapısı daha sağlamlaştırılmıştır.
Darbe kanalları, gerçekte hangi yönden olursa olsun bir darbe alma durumunda aracın içindekiler için maksimum koruma sağlar. Tam boy kirişler ve yüksek dayanımlı çeliklerin kullanılması, B sütunları ve A sütunlarına yapılan iyileştirmeler, kazalara karşı etkin bir koruma sağlar.
Darbe enerjisini emen, ön ve arka çökme bölgeleri, yolcu bölmesinin bütünlüğünü korumak için mümkün olduğu kadar randımanlı deforme olacak şekilde tasarlandı. Yolcu bölmesi, ayrıca kapı açılımlarını çerçeveleyen ve tavanı destekleyen boru profil elemanlar ile takviye edilen bir güvenlik kafesi ile korunmaktadır. Tek parçadan oluşan bir yan yapı ile ultra yüksek güçlü çelik kapı kirişlerinin birleştirilmesi de yan darbelere karşı etkili koruma sağlar.
4 km/saat’e kadar düşük hızlarda, ön ve arka tampon yüzeyleri, hafif darbe enerjisini absorbe edecek şekilde tasarlandı. Bu özellik, karoseri hasarının minimum düzeye indirilmesine yardımcı olur. Ayrıca gövde yapısı gürültü ve titreşim seviyesini asgari seviyeye indirecek şekilde tasarlanmıştır. Böylece, yol ve rüzgar sesi en aza indirilerek daha sessiz bir kabin konforu sağlanmıştır. Bu özellik Cruze’u segmentinin en sessiz modellerinden biri yapmaktadır.
Tüm beş kişilik oturma pozisyonunda, üç noktalı emniyet kemerleri bulunmaktadır. Sürücü ve yolcu ön hava yastıkları, yan ve perde hava yastıkları ve kaza esnasında katlanabilir pedal sistemi tüm modellerde standart olarak bulunmaktadır. Cruze yüksek aktif güvenlik önlemleri de sunmaktadır. Elektronik kızaklamayı önleyici ABS fren sistemi, çekiş kontrolü (TCS) ve Elektronik Stabilite Kontrol Programı (ESC) tüm modellerde standart olarak sunulmaktadır.
Şanzıman
Cruze’un motor serisi tamamen yenilenmiştir 16 valf 1.6 litrelik benzinli motor ile Türkiye’de piyasaya sunulacaktır. 1.6lt motor düz vitesin yanısıra altı (6) ileri tam otomatik şanzıman seçeneğine sahiptir.
Bu motor, hem giriş hem de ekzos taraflarında değişken valf zamanlaması özelliğine sahiptir. 1.6-litre motor, 6400 devir/dakikada 113 hp maksimum güç ve 4200 devir/dakikada 153 Nm maksimum torka ulaşır.
Manuel şanzıman ile 1.6 benzinli motor, 0 – 100 km/saat hıza sırasıyla 12,5 saniyede ulaşırlar ve ortalama yakıt tüketimi 100km’de 6.7 litredir.
Süspansiyon, Frenler, Direksiyon
Cruze’un süspansiyonu, fren ve direksiyon sistemleri, Avrupalı sürüş zevklerini karşılamak için Avrupa yollarında geliştirildi. Çeviklik ve sürüş konforu arasında çok uyumlu bir denge kurabilen Cruze, sürücüye rafine bir sürüş karakteri de sağlar.
Cruze, daha dengeli, istikrarlı bir yol tutuşa katkıda bulunan tasarım boyutlarından yararlanır. Ön tekerlekler arası genişlik 1544 mm ve arka tekerlekler arası genişlik 1558 mm ‘dir. Diğer yandan 2685 mm’lik dingil mesafesi kompakt sedan segmenti ortalamasının üzerindedir . Orantısal olarak, geniş tekerlekler arası mesafe Cruze’a iyi bir yol tutuş yeteneği sağlar.
McPherson ön süspansiyon kullanılan bu sistem, kayma sürtünmesini azaltmak için yan yük dengelemelidir. Ön alt şasi, alttaki A kollarının içten montajı için sıkı, sağlam bir lokasyon sağlar. Çoğunlukla daha pahalı araçlarda bulunan bir özellik olarak hidrolik burçlar, daha yüksek derecede bir sürüş yalıtımı için kullanılmaktadır.
Arkada, ileri düzeyde gelişmiş, bileşik krank yerleşim planı kullanıldı. Tutarlı bir şekilde tekerlek kamber açısı kontrolü sağlamanın yanısıra bu süspansiyon sistemi, kompakt segmentte bir araç için özellikle çok değerli olan yer ve ağırlık tasarrufları sunar.
Profilde çift duvarlı ve Uşekilli olan torsiyon çubuğu; patentli bir ‘manyetik ark’ kaynak prosesi ile uzunlamasına salıncak kollara takılmıştır. Bu üretim teknolojisi, çubuğun kalınlığının ve anılan salıncak kollara takılma açılarının, farklı motor ve araç ağırlıklarına göre değiştirilmesine izin verir ve bu da dönüş hızı ve dönüşdireksiyon kontrol özelliklerinin hassas ayarını kolaylaştırır.
Tüm tekerleklerde elektronik kızaklamayı önleyici ABS fren sistemi, çekiş kontrolü (TCS) ve Elektronik Fren Gücü Dağılımı (EBD), standart olarak sunuluyor.
Ayrıca tüm Cruze modellerinde Elektronik Denge Kontrolü Programı (ESC); sunulmaktadır. Sürücünün acil durumlarda ve zor yol koşullarında başarılı bir manevra kabiliyeti göstermesine olanak sağlar ve aracı kontrol altında tutmasına yardımcı olur.
Alıntı: Arabam.com