Yeni Astra Camları hakkında

çağlar 52

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2010
Mesajlar
126
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra Camları hakkında

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Tabi hocam,
Rüzgar sesi, havanın araç üzerinde izlediği yollar sonucu oluşuyor.
Temel olarak hava sürtünmesinin az olması için akışın yüzeyde düz olarak aktığı laminer akış davranışı amaçlanır.eğer akış yolu üzerinde boşluklar veya geometrik kesintilere rastlarsa buralarda türbülans, yani dönmesel ve düzensiz hava akışı oluşur, bu da hem ses yapar, hem de rüzgar direncini artırır.

Örnek olarak puhu kuşunun kanat tüyleri yapısı türbülansı önleyici yapıda olduğundan çok sessiz uçabilir.Diğer kuşlarda ise kanat sesleri daha belirgin duyulur.

Ayna geometrisi ve A sütunu değişince o çevredeki hava akışı da değişmiş olmalı.Ama bu optimizasyon yapılmadığı anlamına gelmez.Demek ki mevcut sınırlamalar dahilinde en iyi hali buymuş.

Ben bu tespitten sonra aracıma puhu kanadı takmaya karar verdim belki rüzgar sesi kesilir:)hocam bu kuş nerde yaşar nasıl avlanır:)
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra Camları hakkında

çağlar 52 link' Alıntı:
[quote author=vehicle_dynamics link=topic=1625.msg35069#msg35069 date=1306914367]
Tabi hocam,
Rüzgar sesi, havanın araç üzerinde izlediği yollar sonucu oluşuyor.
Temel olarak hava sürtünmesinin az olması için akışın yüzeyde düz olarak aktığı laminer akış davranışı amaçlanır.eğer akış yolu üzerinde boşluklar veya geometrik kesintilere rastlarsa buralarda türbülans, yani dönmesel ve düzensiz hava akışı oluşur, bu da hem ses yapar, hem de rüzgar direncini artırır.

Örnek olarak puhu kuşunun kanat tüyleri yapısı türbülansı önleyici yapıda olduğundan çok sessiz uçabilir.Diğer kuşlarda ise kanat sesleri daha belirgin duyulur.

Ayna geometrisi ve A sütunu değişince o çevredeki hava akışı da değişmiş olmalı.Ama bu optimizasyon yapılmadığı anlamına gelmez.Demek ki mevcut sınırlamalar dahilinde en iyi hali buymuş.

Ben bu tespitten sonra aracıma puhu kanadı takmaya karar verdim belki rüzgar sesi kesilir:)hocam bu kuş nerde yaşar nasıl avlanır:)
[/quote]

:D

Bizde 94 senesinde Tempra vardı, 100km ile giderken ön camı açınca rüzgar sesi oluşmaz, kolonlardaki emniyet kemerleri rüzgardan sallanmazlardı bile!

Uzun yollarda küçük sinek kelebek gibi kanatlı hayvanların cama çarpacakken üzerinden kayıp gittiği net şekilde görülürdü, zaten dünyanın ilk tamamı bilgisayar tasarımlı otomobiliydi (garip arka tasarımının nedeni de buydu) ve o zamanların ulaşılması güç a.dinamik sürtünme katsayısına sahipti.
 

çağlar 52

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2010
Mesajlar
126
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra Camları hakkında

Bende 4 sene tempra kulandım TEMPRA SX dediklerinize katılıyorum.yağ eksiltmesi meşhurdu:)iyi de kaçıyodu.economy den power a geçiş paha biçilmez di:)
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Yeni Astra Camları hakkında

Bizimki S donanımıydı; direksiyonu müthiş ağırdı kaplama ve işçilikleri diğer donanımlardan daha kötüydü.


Ama süspansiyon konforu, motorunun sessiz ve esnek yapısı, rüzgar sesi almaması ve geniş kabiniyle çok iyi bir uzun yol aracıydı, parçası zamanında rakip görülen R 21 ve Opel Vectra dan çok ucuzdu.
 
Üst