Yeni aldığım 1.4T Otomatik ve vites geçişleri

nucro

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2019
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba, dün 2016 model 26 binde 1.4T Otomatik aldım. Arabayı eksperde incelettim , bir soruna rastlanmadı ancak yolda gelirken yavaş yavaş hızlanırken ( 40 km hız civarına gelince ) sanırım 2. vitesten 3. vitese gerçek araç biraz sarsılıyor. Diğer vites geçişlerinde bu yok ( daha düşük viteslerde bile )

Daha önce Suzuki SX4 kullandım, benzinli otomotik. CVT şanzıman geçişleri çok rahattı. Şimdi, az da olsa, 2. vitesten 3. vitese geçişte hissettiğim bu küçük sarsıntı beni korkuttu açıkçası.

Opel servise götürmeyi düşünüyorum. 1.4T Otomatik kullananlarda da 2'den 3'e geçerken böyle bir sarsıntı var mı? Kullananlar bilgi verebilirse çok sevinirim.


Bu arada arabayı dün Denizli'den aldım. Yolda 100-110 ortalama ile kullandım ( ara sıra 140-150 bastım) 6.3 km tüketti ortalamada ( 600 km yol, çok trafik yoktu) Sizce nasıl yakmış? Arabada tek kişiydim.
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Cvt sanzuman sonsuz disliye sahip vites sistemi yok farkli bir sanzuman. Tam otomatik tork konvertorlu sanzumanlarda bazen vites gecislerini hissetmen mumkun. Cunku dsg, edc gibi hizli bir vites gecisi bekleme. bu senin hizinlada alakali bi durum. hizli kalkislarda araci sert kullandigin durumlarda cok fazla farketmzsin ama sakin kullanimda durmaya yakin, kalkarken farkedebilirsin. arac km si 80 binin uzerinde ise serviste veya iyibir sanzumancida sanziman yagini degistirmen sanzumanin sagligi icin iyi olacaktir. komple yag degistiren sistemi var ise 8 litre civari yag alir, yok ise 5 litre degistirtir. 1000 km civari kullanip tekrar 5 litre degistirttiginiz zaman yuzde 90 lara ulasan bi temizlik soz konusu olur. Servise sorar iseniz servis yag omurluk diyebilir fakat sanzuman mekanik bir sistem oldugu icin zamanla mekanik parcalardaki asinan malzeme talaş yapiyor bu yuzden sistemin stabil bir sekilde calismasini engelliyor. yag bozulmasa bile talas tikiyor. Bu talas karterde birikiyor. Bosaltilmasi ve yagin yenilenmesi sanzuman icin saglikli olacaktir.
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba, dün 2016 model 26 binde 1.4T Otomatik aldım. Arabayı eksperde incelettim , bir soruna rastlanmadı ancak yolda gelirken yavaş yavaş hızlanırken ( 40 km hız civarına gelince ) sanırım 2. vitesten 3. vitese gerçek araç biraz sarsılıyor. Diğer vites geçişlerinde bu yok ( daha düşük viteslerde bile )

Daha önce Suzuki SX4 kullandım, benzinli otomotik. CVT şanzıman geçişleri çok rahattı. Şimdi, az da olsa, 2. vitesten 3. vitese geçişte hissettiğim bu küçük sarsıntı beni korkuttu açıkçası.

Opel servise götürmeyi düşünüyorum. 1.4T Otomatik kullananlarda da 2'den 3'e geçerken böyle bir sarsıntı var mı? Kullananlar bilgi verebilirse çok sevinirim.


Bu arada arabayı dün Denizli'den aldım. Yolda 100-110 ortalama ile kullandım ( ara sıra 140-150 bastım) 6.3 km tüketti ortalamada ( 600 km yol, çok trafik yoktu) Sizce nasıl yakmış? Arabada tek kişiydim.
Sensorlerinizi bogaz kelebeginizi turbo map sensorunuzu maf sensorunuzu temizletin normalde uzun yolda 4.7 5.0 lari gormeniz gerek biraz yakmis. temizlik sonrasi normal degerlere dusecektir.
 

nucro

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2019
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Fabrika verisi zaten 5,6 litre değil mi? 5'in altını görmek bana pek olası gelmedi.
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Suan konu actiginiz yer k kasalar icin ben k kasa hatchback icin soyledim. Aracniz j kasa,sedan ise 5.6 5.7 civari dogrudur
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Cunku k kasa direk enjeksiyonlu sistem j ler ile farkli yakit degerleri farkli
 
Üst