Yazıklar olsun böyle servise

araç servisini bilemem ama bende uzun yıllar satış sonrasında çalıştım ve biliyorumki firmadan firmaya işçilik değişir servise gideceğiniz zaman ilk yapacağınız fiyat almak olsun sonra şaşırmayın.
ben 5 avroluk parça değişimi için 100 avro işçilik kestiğimi bilirim çünkü dizayn yüzünden değişim oldukça zor ve zaman alıyor bu yüzden parça fiyatıyla işçiliği karşılaştırmak yanlış olur.

Sanırım Berat abi demek istediğin bu;

http://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4

İşte sırf dizayndan kaynaklı ekstra işçilik ve bununda sonucu olarak ekstra para oluyor
 
Son düzenleme:
arkadaşlar selam.

yetkili ve özel opel servislerinde, yedek aksesuar sorumlusu olarak ve teknisyen olarak çalıştım yıllarca.

1_ genleşme kabı kapak sıkma vs bunlara işçilik yazılmaz. muhtelif parça vardır gerekli açıklama yapılıp orda belirtilmiştir.(veya size aktarılmamıştır)

2_ parça 15 lira işçilik 50 lira ok doğrudur. mesela ; c20xe motor ile x20xev motorun rolanti regülatörü değişimi arasında dünya işçilik farkı var, ama ikiside rolanti regülatörü ve fiyatları ortalama aynı, yani işçilikler süreye göre işliyo serviste, ama prosedür olarak. bizim ustalar 3 somun sıkıp 2 sigara içio :) yani süreli işçilik ama 3 saattede yapsa 5 saattede yapsa esas olması gereken işçilik ücreti alınıyo. servisler arası 3 5 tl farkedebilir.

3_ işi yaptırmadan önce proforma fatura alırsanız, arada çok fark olursa hakkınızı daha iyi aramanıza yardımcı olur.
 
Veya ustayı kameraya çekin cep telefonu ile, sigara içtiği ve oyalandığı vakitleri süreden düşüttürün:D. Yoksa sizi dava edeceğim deyin.

Şaka bir yana servisler ateş pahası.
 
Bildiğim kadarıyla servislerde işçilik süreleri sabit. Mesela Vectra'nın ön amortisör değişimini örnekleyelim. Diyelim bunun için tesbit edilen işçilik süresi 1,5 saattir. Bu işi sigara içen Hasan usta da yapsa aynı para, sigara içmeyen Mehmet usta da yapsa aynı para. Zaten servislerde istirahat saati dışında çay sigara molası verilmiyor. O nedenle haksız yorumlardan kaçınmakta fayda var.
 
Geri
Üst