yavaslayınca stop ediyoruzzz....

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tiseduba
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
araba hakkında biraz bilgi verseniz.
 
Oksijen sensörünün hava emişi yapan serçe parmak kalınlığındaki lastik hortumu rolantideyken çıkar ve oradan 3-5 sn aralıklarla temiz bir sprey kutusuna koyacağın 50-75 ml civarında saf antifrizi aralıklarla pulvarize et!
Her 10/15 pulvarize de bir ara verip motoru bağırttır.Usta tabiriyle öksürt ve balgamı kustur.
Bu işi dikkatli yapmalısın! pulvarize frekansını ve dozu abartma...
Pulvarize antifriz carbon clean den daha mikro düzeyde bir temizlik yapar!
Bu işlemi 3-5 haftada birkez yaparsan, performansın stabil kalır...
 
Oksijen sensörünün hava emişi yapan serçe parmak kalınlığındaki lastik hortumu rolantideyken çıkar ve oradan 3-5 sn aralıklarla temiz bir sprey kutusuna koyacağın 50-75 ml civarında saf antifrizi aralıklarla pulvarize et!
Her 10/15 pulvarize de bir ara verip motoru bağırttır.Usta tabiriyle öksürt ve balgamı kustur.
Bu işi dikkatli yapmalısın! pulvarize frekansını ve dozu abartma...
Pulvarize antifriz carbon clean den daha mikro düzeyde bir temizlik yapar!
Bu işlemi 3-5 haftada birkez yaparsan, performansın stabil kalır...

yav bende alternatif ne olur diyordum. dostum çok sağol bilgi için. ellerin dert görmeye.

peki sence diğer sensörleri temizlemek için ne kullanmalıyız, bilgilerini paylaşırsan sevinirim.
 
Lütfen bu operatif süreçte frekansı ve dozu arttırmayın!

yav bende alternatif ne olur diyordum. dostum çok sağol bilgi için. ellerin dert görmeye.
Bu işlem mini düzeyde ve post operatif kullanıcı bakımıdır! Açıkcası sıradan kullanıcılar için tehlikeli sonuçlara yol açabilir.
Yani pulvarizasyon sıklığı artar ve püskürtme dozu şişirilirse,
İnanın motor sıkışır, hatta antifriz gibi sıkışma tolaritesi fazla olan bir sıvı yerine doğrudan su kullanılırsa kol eğmeye hatta çıkartıp blok deldirmeye kadar gider iş!
Lütfen dikkat;
Sadece antifriz ve 3-5 sn aralıklarla en çok 1kaç ml. lik pulvarize ve işlemin tamamında 50-75 ml. den daha fazlasını kullanmak yerine 3-5 haftada bir yinelenebilir.
Çok yoğun ve düşük devirli kullanımlarda, bir ağız spreyi içine konacak antifriz (10/15 ml) 3-5 günde bir yapılabilir.Bu düzeyde tecrübeler sonrası olur.
Kol eğdirmeyin! Bunu kulak hassasiyeti ve el ile motor silkelenme takibiyle iyice tecrübe edinmelisiniz.
Her silindir hacminde doz farlılık arzeder!
Size anlattığım doz 1,4 için yeterlidir.
Bu işlemi abartmadan tekrarladığınızda büyük ölçüde carbon clean ihtiyacı ötelenir.
 
Soğutma sisteminin içini pastan koruyanda temiz tutanda antifrizin ta kendisi değilmi

peki sence diğer sensörleri temizlemek için ne kullanmalıyız, bilgilerini paylaşırsan sevinirim.
Antifriz en eski temizlik malzemesi,
Onun yerine geçecek bir dizi kimyasal var fakat en kolay ve en ucuza ulaşılabilen ve en emniyetli olan da antifrizdir.
 
Arkadaşlar özelden atmayalım paylaşım için buradan sorun...
 
herkese selam sevgili forum dostları... aracımla cuma gunu 300 kmlik bir yola cıktım... hızımı 100 km/s den dusurmek için fren yapınca aracım stop etti... ve bu tekrarlandı 5-6 kere... yardımlarınızı bekliyorummm... Saygılarrr:)

Aslinda bu careden kurtulmanin caresini opel bilmez,ama kabul eder...
Oda karburatörü söküp kelebekleri temizlemek,agr yani türkcede egr temizlenir,sökülmüsken de karbüratörün altinda ici bos vida vardir onu 2,5 luk makkap ucu ile delmek tir yani deligi 0,5 mm büyütmektir...resimdeki parca.. böylece bu problem kökünden biter..
Yani roland bozuklugu stopa kacma problemleri...vs
 

Ekli dosyalar

  • hohlschraube_aufbohren_(320x240).webp
    hohlschraube_aufbohren_(320x240).webp
    15.8 KB · Görüntüleme: 31
Son düzenleme:
Bu konuyu isterlerse opel net ustalari araclarin stopa kacma,roland da salanti konusuna ekstra sayfa acarak önemli konu olarak verebilirler...
saygilarimla
 
Bu konuyu isterlerse opel net ustalari araclarin stopa kacma,roland da salanti konusuna ekstra sayfa acarak önemli konu olarak verebilirler...
saygilarimla
Böyle post operatif ameliye ler biraz riskli ya bu yüzden sıradan kullanıcılara önermeden imtina oluşuyor.
Mesela sizin uygulamada matkap ucunu içeriye kırarak düşürseler veya metal kırıntıları vs.
Bu gibi iş hassasiyelerinin ciddi mekanik onarım hatalarına ve sonuçlarına ulaşmasından çekinmemek elde değil!
 
durumu biraz daha incelediğimde olayın sadece motor sıcakken ve gazdan ayagımı çekip debriyaja bastığımda oluyor... opel servisi motor beyninde buldu kusuru... ne dersiniz
 
Geri
Üst