yarım debriyaj kullanımı

arastgeldi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2008
Mesajlar
80
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
forever yarım debriyaj:D
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
debriyaja basmadan frene basarsan aracın zor durur ve fren balataların çabuk biter olması gerekende budur zaten debriyaja basacaksın motoru boşa düşürüp frene basacaksın ki aracın da çabuk dursun ha bu arada ayağını debriyajdan yavaş yavaş çekerek motor frenini de devreye sokarsan daha da çabuk durursun vitesi de tek tek düşürürsün
aslında tam olarak dogru degıl soyledıgın... her vitesin musade ettigi bir motor freni aralıgı var... tam fren yapılmadıgı surece hafıf frenajda aracın bu sallantı hıssedılen noktasına dogru debrıyajı kullanmak yanı sadece vıtes degısım anında kullanmak en dogrusudur... aksı takdırde aracın frenajına katkıda bulunan motor frenınden mahrum kalmıs aluruz... bunu da sole test edebılırız 2. vıtes de ıken durmak ıcın hafıfce frene basın ve tam durma olmadan bır mıktar once debrıyaja bastıgınızda arac gecıcı bır hızlanma yapar cunkı sanzumanın uyguladıgı dırencı kaldırmıs olursunuz... en guzelı uygun yavaslama mesafelerınde vıteslerı dusurerek en son durus anında frenı kullanmaktır... burada da unutulmaması gereken vıtese uygun hız ve de devıre gelmeden bır alt vıtese dusmemektır cun kı bu da sanzumana zarar verır...
 

batu-turk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Mar 2007
Mesajlar
381
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aslında tam olarak dogru degıl soyledıgın... her vitesin musade ettigi bir motor freni aralıgı var... tam fren yapılmadıgı surece hafıf frenajda aracın bu sallantı hıssedılen noktasına dogru debrıyajı kullanmak yanı sadece vıtes degısım anında kullanmak en dogrusudur... aksı takdırde aracın frenajına katkıda bulunan motor frenınden mahrum kalmıs aluruz... bunu da sole test edebılırız 2. vıtes de ıken durmak ıcın hafıfce frene basın ve tam durma olmadan bır mıktar once debrıyaja bastıgınızda arac gecıcı bır hızlanma yapar cunkı sanzumanın uyguladıgı dırencı kaldırmıs olursunuz... en guzelı uygun yavaslama mesafelerınde vıteslerı dusurerek en son durus anında frenı kullanmaktır... burada da unutulmaması gereken vıtese uygun hız ve de devıre gelmeden bır alt vıtese dusmemektır cun kı bu da sanzumana zarar verır...
:alkis: ................:alkis: .....................:alkis:
 

whiteman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ocak 2007
Mesajlar
1,002
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aslında tam olarak dogru degıl soyledıgın... her vitesin musade ettigi bir motor freni aralıgı var... tam fren yapılmadıgı surece hafıf frenajda aracın bu sallantı hıssedılen noktasına dogru debrıyajı kullanmak yanı sadece vıtes degısım anında kullanmak en dogrusudur... aksı takdırde aracın frenajına katkıda bulunan motor frenınden mahrum kalmıs aluruz... bunu da sole test edebılırız 2. vıtes de ıken durmak ıcın hafıfce frene basın ve tam durma olmadan bır mıktar once debrıyaja bastıgınızda arac gecıcı bır hızlanma yapar cunkı sanzumanın uyguladıgı dırencı kaldırmıs olursunuz... en guzelı uygun yavaslama mesafelerınde vıteslerı dusurerek en son durus anında frenı kullanmaktır... burada da unutulmaması gereken vıtese uygun hız ve de devıre gelmeden bır alt vıtese dusmemektır cun kı bu da sanzumana zarar verır...

senin anlattıklarına da ben yanlış demiyeyim ama debriyaja basmadan fren yapmak da doğru değildir çünkü motor devirliyken gitmek isteyecek frenle de durdurmak isteyeceksin buda balataya binen yükü artıracaktır. Durma mesafesi uzayacaktır. Senin anlattığın şekilde araç bayırda giderken motor fren aralığından hemen çıkacaktır veya motor uğuldayacaktır.
Bu herkesin takdirine kalmış bir konu ama ben hafif frenaj yaparken ayağımı debriyaja basıp ve yavaş yavaş çekiyorum araç düşük vites hızına gelince vitesi düşürüp yine debriyajdan yavaş yavaş çekiyorum bu şekilde araç çok daha kısa bir zamanda durabiliyor..
aracım şu an 120 binde baskı balatam değişmedi
 

DV-011

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2008
Mesajlar
292
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ya ben önceki aracımı 20.000 km de baskı balata yemiştim. Burası ufak yer oldugu için debriyaj yapmadan gidilmiyor, sanırım benim HULK un yine balata zamanı yaklaştı, debriyaj iyice yukarıda kavrıyor ve çekerken garc gurc ses cıkarıyor. Bakalım nerede kalıcaz acaba.
 

Alperen38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
586
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben yarın değiştiricem opel özel servis 600 lira hesap çıkarttı başka bi ustaya gittim asıl marka hyundaı servisi olan tanıdık bi ustaya oda en fazla 300 tutar dedi bilmiyorum ne yapıcaz araba rampada 1. vitese kadar düştü ve yarım debriyaj yaparak toparlayabildim o kadar bitmiş yani 2. vitestede gacırdıo 65,000 kmde aracım biraz erken bitmiş heralde:)
 

Alperen38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
586
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bide baskı balata değişince arabanın atikliği gidişi falan değişirmi?????????
 

burak10

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2006
Mesajlar
263
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
deneyimlerime göre kesinlikle değişir dostum. hatta 0-100 km hızlanmam 3sn azalmıştı.
 

buraqh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2007
Mesajlar
3,938
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bende kıbrısta trafik çok sıkışık olduğu için sürekli dur kalk yarım debriyaj yapardım burdada ışıklarda yapmıyor değilim ustam dedi zaten baskı balatanın ömrü azalmış diye müsait zaman değişmek lazım şimdilik araba yatacak bi kaç ay seneye degisiriz.
 

kesanlee

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Haz 2008
Mesajlar
113
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
neyi yediğini bilmem ama asla vazgeçemeyeceğim bir özellik:) yarım debriyajla arabayı ileri dogru hareket ettirip götürmemek aracın onunun kalkmak isteyip kalkmaması azgın bir boğa gibi hareketler çekmesi.. offf bu duygu başka nasıl yaşanırki:))
 
Üst