Araçta şehir içi kullanımında su kaybı olduğu halde şehir dışı kullanımlarda su kaybı olmuyorsa benim aklıma ilk önce yedek su deposunun kapağı gelir. Aracın motor ısısı fazla yükselirse doğal olarak yedek su deposunun basıncı artar, yedek su deposunun kapağı iyi sıkılmadıysa veya kapakta kaçırma varsa su kaybı olur. Yedek su deposunun dışını iyice kontrol edin, su izleri varsa kaçak var demektir. İkinci aklıma takılan yer termostat çıkışı sonrasındaki hortumlarda kaçak olasılığı. Uzun yolda araç motoru fazla ısınmadığı için soğutma sisteminde yaz günlerinde olduğu gibi bir basınç oluşmaz. Aracı kullanırken zaman zaman bir nem hissedersen, antifriz kokusu duyarsan bu durumda soğutma fanı devreye girmiş, su kaçağı nedeniyle oluşan nem ve koku araç içine giriyor demektir. Soğutma suyu sisteminde hortumlarında, kelepçelerinde bir gevşeme, contada yanık olsaydı araç sürekli (şehir içi şehir dışı fark etmeden) su kaybederdi.