Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
aracım çalışorken motor kısmından yanık yağ kokusu geliyor.kaloriferi açıp havayı dışarıdan gelecek sekilde ayarlayınca koku arabanın içinede geliyor.eksozda en ufak yağ kokusu yok.neden olabilir?
Aracın motoru mutlaka bir yerinden yağ kaçırıyordur, bu kaçak terleme şeklinde de olabilir, damlama şeklinde de. Aracın motoru ısındığında bu yağlar yanmaya başlayınca veya egzosun üzerine damlayınca koku yapar. Aracın motor aksamı iyice incelenirse mutlaka bir yerde yağ kaçağı olduğunu görürsünüz
araçta aldığımdan beri,yaklaşık 8 aydır üst kapakta kacak vardı.buna rağmen yağ eksiltmesi yok denecek kadar azdı.koku yapmaya başladıktan 15 gun sonra yağ eksik uyarısı verdi.park ettiğim yerlerdede hiç damlatmıyor.
Malüm ısınan yağ incelir,metal ve plastik aksam genleşir. Motor ısındığı zaman incelen yağ bir yerden sızabilir, genleşen contaların-keçelerin arasından yağ kaçakları olabilir. Mesela benim eski model aracım motor sıcakken keçelerden yere yağ damlatıyor, motor soğuduktan sonra ise yağ damlaması kesiliyor.
aslında cok rahatsız edecek kadar koku gelmiyor.fakat ben çok pipirikliyim.yağ kaçagınıda çoktan yaptırırdım fakat aracın contasıda gitmiş.maddi durumlardan dolayı yaptıramadım.ama kısmetse şubat ayında kendimi toparlarım.
araç şehir içinde oldukça fazla su eksiltiyor.ş.içinde 150 kmde su uyarısı veriyor.uzun yolda neredeyse hiç eksiltmiyor.ekzos dan yoğun bir buhar çıkışı var.ama yağ kokusu yok.
Su eksiltemesine bakın,mutlaka bir yerden kaçırıyorsdur,arkadan duman çıkması bu aylarda normal,motor ısındıkca kesilmesi gerek,Yanık yağ kokusu için ise üst kapak contasından egsoz manifoltu veya egsoz üstüne akıtıyordur,buda sıcak motorda yanık yağ kokusu yapar
Araçta şehir içi kullanımında su kaybı olduğu halde şehir dışı kullanımlarda su kaybı olmuyorsa benim aklıma ilk önce yedek su deposunun kapağı gelir. Aracın motor ısısı fazla yükselirse doğal olarak yedek su deposunun basıncı artar, yedek su deposunun kapağı iyi sıkılmadıysa veya kapakta kaçırma varsa su kaybı olur. Yedek su deposunun dışını iyice kontrol edin, su izleri varsa kaçak var demektir. İkinci aklıma takılan yer termostat çıkışı sonrasındaki hortumlarda kaçak olasılığı. Uzun yolda araç motoru fazla ısınmadığı için soğutma sisteminde yaz günlerinde olduğu gibi bir basınç oluşmaz. Aracı kullanırken zaman zaman bir nem hissedersen, antifriz kokusu duyarsan bu durumda soğutma fanı devreye girmiş, su kaçağı nedeniyle oluşan nem ve koku araç içine giriyor demektir. Soğutma suyu sisteminde hortumlarında, kelepçelerinde bir gevşeme, contada yanık olsaydı araç sürekli (şehir içi şehir dışı fark etmeden) su kaybederdi.
Bu site, içeriği kişiselleştirmek, deneyiminize uyarlamak ve kayıt olmanız durumunda giriş yapmanızı sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanır.
Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez kullanımına izin veriyorsunuz.