Yakit Tasarrufu Gerçeği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan KOLERAX
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

KOLERAX

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
42
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar bi konuyu öğrenmek istiyorum!!örneğin rampa aşağı giderken aracın vitesini boşa alınca mı yoksa vitesi büyütüp gaza basmayarak mı yakıt tasarrufu sağlanır..teknik olarak nedenleriyle açıklayan olursa sevinirim!!!!
 
konu daha önce konuşulmuştu. linkini bulursam veririm. bi arat istersen
 
Benim arabanın kullanım klavuzunda büyük viteste gaza basmadan rampa aşağı inildiğinde yakıt sarfiyatının 0 olduğunu söylüyor...Rolantide 5 dk çalışması halinde 1 km'de yaktığı mazotu yaktığını söylüyor..Doğal olarak rampa aşağı boşa atarsak araba rolantide çalışıyor olacağı için yakıt sarfiyatı daha fazla oluyor..Tabi bu dizeller için..Benzinliler için yorum yapamıyorum...
 
To_death_corsa' Alıntı:
Benim arabanın kullanım klavuzunda büyük viteste gaza basmadan rampa aşağı inildiğinde yakıt sarfiyatının 0 olduğunu söylüyor...Rolantide 5 dk çalışması halinde 1 km'de yaktığı mazotu yaktığını söylüyor..Doğal olarak rampa aşağı boşa atarsak araba rolantide çalışıyor olacağı için yakıt sarfiyatı daha fazla oluyor..Tabi bu dizeller için..Benzinliler için yorum yapamıyorum...

BENZİNLİDEDE AYNI SEY GECERLİ....
 
yeni nesil motorların çogunda var bu olay gazdan ayagını çektiigin anda yakıt 0 olur ama boşta gidersen arkadaşın verdigi örnek gibi olur yani boşa atmak hem yakıt hemde güvenlik için iyi degil diye biliyorum ben
 
boşa atmamak lazım rolanti sensörü normal aralıklarla düzenli çalışması için benzin yada mazot yakmaya devam eder ama tahminime göre yüksek vitesle inerken gaz kestiğimiz için enjeksiyonlardan üfleme boşdaki gibi olmaz...
 
aga78' Alıntı:
yeni nesil motorların çogunda var bu olay gazdan ayagını çektiigin anda yakıt 0 olur ama boşta gidersen arkadaşın verdigi örnek gibi olur yani boşa atmak hem yakıt hemde güvenlik için iyi degil diye biliyorum ben
Rampayı hangi vitesde çıktıysan o vitesde inecek kural bu vites yüksek inersen bolca fren yapmak zorunda kalırsın oda yakıtı etkiler yani rampa inişlerde vites yükseltilmez.
+ bu işlem yeni nesil eski nesil ayrımı yok yeni nesillerde yol bilgisayarı olunca fark edildi.Eski ve yeni nesil rampa inişlerinde arabayı vitesde yani kompüresörde indirirsen benzin en az düzeyde yakar araçınızın (motorun)rahatlamasını saglar.Hatta bakın hareret göstergesine en düşük sıcaklıga düşecektir.Rampayı çıktıgınız vitesde inin.
 
Aslında anlatılanlar dogru fakat atlanılan bir nokta var.Eğer araban boştayken daha çok ilerleyecekse-hız kazanacaksa boşta olman daha ekonomiktir.Nedenine gelince,vitesteyken araba hep dizginlenecektir,hızlanması önlenecek ve daha erken vitese takıp tekrar hızlanmaya çalışılacaktır.Böylece boştakinden daha önce yavasladıgınız icin daha önce vitese takıp gaz vereceksiniz.
Bu durum daha çok sehirlerarası yolculuklarda geçerli olsa da doğru bir orantıdır.Eğer yol müsait ise ve yokuş da uygunsa boşa almak artı'dır.Sonuç olarak duruma göre boşa alın ya da viteste kalın.Ancak hicbirzaman ,arabanın ani durumlarda vitesteyken,boştakine oranla daha güvenli olduğunu unutmayın.Motordan fren sistemine kadar herşey vitesteyken daha sağlıklı çalışır...
 
zafira'da yokuş aşağı boşa aldığımda yol bilgisayarında

yakıt tüketimi:0,7 lt

yüksek vitesde:0,0 lt görünüyor...

tabi yerine göre boşa almak daha avantajlı olabiliyor...
 
irfan_1' Alıntı:
+ bu işlem yeni nesil eski nesil ayrımı yok yeni nesillerde yol bilgisayarı olunca fark edildi.Eski ve yeni nesil rampa inişlerinde arabayı vitesde yani kompüresörde indirirsen benzin en az düzeyde yakar araçınızın (motorun)rahatlamasını saglar.Hatta bakın hareret göstergesine en düşük sıcaklıga düşecektir.Rampayı çıktıgınız vitesde inin.

Enjeksiyonlu sistemlerde farklı-karbüratörlü/elektronik ateşlemeli sistemlerde farklıdır...Belirtmek isterim.Hararet konusunda ise; motor sıcaklığı boştaki kadar düşmez,Viteste iken motora ne kadar rüzgar gelse de belli bir devirde çalışıyor olur ama boştayken minimum devirde olup maksimum rüzgar ve sogutmayla çalışır motor.Ankarada or-an köprüsünden gölbaşına inerken tepede boşa aldığımda bazen hararetin 70 lere düştüğünü gördüm,ancak vitesteyken o kadar düşmüyor,düşemez de...
-----
Diğer taraftan ekonomiklik konusuna tekrar gelirsek aynı yokuşu vitesle inersem gölbaşına ulaşmak imkansızlaştığından vitese takıp yine gaz vermek gerekiyor bir yerden sonra.Ancak boştayken çok rahat bir şekilde ulaşıyorsunuz ve toplamda daha ekonomik olmus oluyorsunuz
 
Geri
Üst