- Katılım
- 28 Ara 2010
- Mesajlar
- 1,897
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 45
Arkadaşlar pek çoğumuz belki biliyoruz, ama ben burada yine de belki bilmeyenlerimiz vardır diye yakıt alırken dikkat edilmesi gereken iki önemli hususu belirtmek istiyorum :
a) Yakıt alma zamanı olarak sabah çok erken ( 6-7 ) saatleri seçmeliyiz, bunun sebebi yakıtın en yoğun olduğu saatlerin sabah çok erken ve gece yarısı olmasıdır. Ancak her ne kadar gece alınan yakıt da yoğun olsada geceki yakıtın sabah erken saatlerde alınan yakıta nazaran şöyle bir handikapı vardır: gün içinde istasyonlarda sürekli olarak yakıt alımı ve de en önemlisi tankerlerle yakıt ikmali söz konusu olduğundan istasyonun deposundaki yakıt sürekli bir sirkilasyon ve dalgalanma içindedir. Bu da istasyonun deposundaki yakıtın çalkalanmasına dipteki partiküllerin yüzeye çıkarak yakıt alımı yaptığınızda aracımızın deposuna geçmesine sebep olur. Fakat sabah erken saatlerde yakıt alımı yaptığımızda, gece istasyonlarda yakıt ikmali yapılmadığından ve müşteri sayısının azlığı sebebiyle istasyonun deposundaki yakıtta çalkalanma minimum olur. Böylelikle aldığımız yakıt dinlenmiş yakıttır ve partiküller dibe çökmüştür. Sonuçta aldığımız yakıt yoğun ve temiz bir yakıt olacaktır.
Özetle en yoğun ve temiz yakıt sabah 6-7 vakitlerinde alınan yakıttır. Yakıt alımını bu saatlerde yapmaya özen gösterelim.
b) Depodaki buharlaşmayı minimize etmek için yakıt alımında depoyu fulleyerek yakıt alımı yapmaya özen göstermek gerekir.
a) Yakıt alma zamanı olarak sabah çok erken ( 6-7 ) saatleri seçmeliyiz, bunun sebebi yakıtın en yoğun olduğu saatlerin sabah çok erken ve gece yarısı olmasıdır. Ancak her ne kadar gece alınan yakıt da yoğun olsada geceki yakıtın sabah erken saatlerde alınan yakıta nazaran şöyle bir handikapı vardır: gün içinde istasyonlarda sürekli olarak yakıt alımı ve de en önemlisi tankerlerle yakıt ikmali söz konusu olduğundan istasyonun deposundaki yakıt sürekli bir sirkilasyon ve dalgalanma içindedir. Bu da istasyonun deposundaki yakıtın çalkalanmasına dipteki partiküllerin yüzeye çıkarak yakıt alımı yaptığınızda aracımızın deposuna geçmesine sebep olur. Fakat sabah erken saatlerde yakıt alımı yaptığımızda, gece istasyonlarda yakıt ikmali yapılmadığından ve müşteri sayısının azlığı sebebiyle istasyonun deposundaki yakıtta çalkalanma minimum olur. Böylelikle aldığımız yakıt dinlenmiş yakıttır ve partiküller dibe çökmüştür. Sonuçta aldığımız yakıt yoğun ve temiz bir yakıt olacaktır.
Özetle en yoğun ve temiz yakıt sabah 6-7 vakitlerinde alınan yakıttır. Yakıt alımını bu saatlerde yapmaya özen gösterelim.
b) Depodaki buharlaşmayı minimize etmek için yakıt alımında depoyu fulleyerek yakıt alımı yapmaya özen göstermek gerekir.