yağmurlu havada hız

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kobay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

kobay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2010
Mesajlar
179
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
63
For
(Bana bu uyarı son derece mantıklı geldi, hatta ben bunu bir adım daha ileriye götürmek istiyorum. Bana göre bu durum yaşlılar, kalp veya nörolojik rahatsızlığı olan herkes için geçerlidir).
gelelim e-mail'e;
36 yaşındaki bir kadın sürücü, birkaç hafta önce bir kaza geçirdi ve araç pert oldu. Kinburn, Ontario'da yaşayan sürücü, Kinburn ile Ottawa arasında seyahat etmekteydi. Her ne kadar aşırı değilse de, hava yağmurluydu. Araç aniden kızaklama yaptı ve kelimenin tam anlamıyla havada uçtu...
Kadın ciddi bir şekilde yaralanmadı ama aniden meydana gelen bu durum karşısında çok şaşkındı. Durumu otoyol polisine anlattı ve memur, herkesin bilmesi gereken şeyler söyledi:
YAĞMURLU HAVADA ARACINIZI ASLA CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİN.
Aslında kadın cruise kontrol konumunda sürerek ihtiyatlı davrandığını ve tutarlı bir hızla sürerek emniyetli bir davranış sergilediğini düşünüyordu.
Ama memur ona yağmurlu havada aracının cruise kontol konumunda olmasının, kızaklama yapmasına ve lastiklerin asfaltla temasının kesilmesi ile aracın yüksek oranda hızlanmasına ve tıpkı bir uçak gibi kalkışa geçmesine neden olabileceğini anlattı. Kadın başına gelenin aynı memurun anlattığı gibi olduğunu söyledi.
Memur tüm araçların güneşliklerinde hava yastığı uyarısı ile birlikte şu uyarının da yazılı olması gerektiğini söyledi:
YOL ZEMİNİ ISLAK YA DA BUZLU İSE KESİNLİKLE CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİNİZ.
Bizler genç çocuklarımıza cruise kontrol konumunda güvenli bir hızda sürmelerini söylüyoruz, ama cruise kontrolünü sadece yol zemini KURU iken kullanın demiyoruz.
NOT: Bazı araçlarda (Toyota Sienna Limited XLE gibi) silecekler çalışır durumdayken Cruise Kontrol Modu' nu devreye almanıza izin vermeyen bir sistem bulunmaktadır.
Eğer bu bilgiyi diğerleri ile paylaşırsanız ve paylaştığınız kişilerden sadece bir kişi bile bilmiyor olsa, herşeye değecektir!... Bir hayat kurtarmış olabilirsiniz!...
Çeviri: Cengiz Durmaz
__________________
Facebook -
 
Çok teşekkürler.
 
ne alaka ya :D zaten araba anormal bir tepki verdiği anda ya vites küçültürsünüz yada frene basarsınız. her iki durumdada cc. devre dışı kalıyor. İyi sallamış memur ağa'da...
 
ne alaka ya :D zaten araba anormal bir tepki verdiği anda ya vites küçültürsünüz yada frene basarsınız. her iki durumdada cc. devre dışı kalıyor. İyi sallamış memur ağa'da...

Sen yağmurlu veya tozlu ıslak zeminde kaymadın galiba o zaman frene basmanı fites küçültmeni görürüm (Allah cc) göstermesin de,işte tecrüben olmadığı ortada o zaman bunları yaparsan felaketi görürsün,bu tarz fren ve fites küçültme felaket olur
 
Güzel paylaşım, demek burda bu gibi olasılıklar ehliyette öğretilmiyor... Aquaplaning.
yağmurlu havalarda bağzı araclarda cruise kontrol çalışmaz,çalışan araclarda ise yağmur buzlu karlı havalarda hatta yol sulamaları yapılan ıslak zeminlerde aman dikkat edin...aracını kaymaya başladığında cruise kontrol felakete sebep olur...
cruise kontrol olmadığında yapılacak ilk iş debreja basmak ani reaksionlardan sakınmak ve sert frene basmamak olacaktır...
Osman Kardeşim iyi bir konuya değinmiş ayrıca teşekür ederim,bilinclendirmesinden dolayı...
 
kullandığınız aracın motoru güçlüyse gaza ani tepki verebiliyorsa başınıza gelebileceklere inanamassınız... tecrübeyle sabittir...
 
açtığım konu mükerrer olmuş.

merhabalar!
Savaş bey 2010 yılında aynı konu başlığını açmış,görmedim,okumamıştım aynı konuyu bende gazeteden okuyunca yararlı olur diye sitede paylaşmak istedim,atalarımız:''tekrar güzeldir,velev ki, 180 kez olsa dahi''demişler .
 
ingilizcem o kadar iyi değil.

sedat bey!merhabalar!
verdiğin linkte ingilizce yazıyor,binaenaleyh I dont understand(I am sorry sor).
 
Geri
Üst