Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Arkadaşlar merhaba aracıma yaklaşık 2 buçuk ay önce yağ değişimi yapıldı son 1 haftadır motor yağı eksik yağ ekleyin uyarısı yapıyor. Çubuğa bakıyorum yağ var sorun nedir acaba çunuk
Yağ biraz eksilmiş kolay kolay yağ sensoru bozulmaz motor soğuk iken ve düzlükte bir ölçün gerekirse sabah uyanınca bir bakın yağa Arkadaşın da dediği gibi ekleyip deneyin 2.5 ayda eksilmez ama
Kitapçıktan baktım. Maksimum motor yağı tüketimi 1000km de 0,6lt yazıyor. Çok abartı bir değer, 10.000km'de 6 lt oluyor. Kapasite zaten 5lt.
Geçen bakımda bu açıklamayı mantıklı bir sonuca bağlamıştım ama neye bağladım hatırlamıyorum şu an...
Yağ çubuğu max min arası da 1 litreye tekabul ediyor. Buradan ne kadar eksildiğini hesap edebilirsiniz.
Resimden gördüğüm kadarıyla aracınız 0,25lt yağ eksiltmiş.
Aracınızın kaç km'de olduğu ve bakımdan sonra ne kadar yol yaptığı bilgisi eksilen bu yağ miktarını yorumlamak adına gerekli...
Kullandığım araçta önceki bakımda 10bin km sonunda GM dexos2 yağı kontrol ettiğimde 0,35 lt eksildiğini görmüştüm. Şu an kullandığım Motul 8100 xf clean fe 5-30 dexos2 7000km sonunda hiç eksilmemişti.
10 binde bir tirnak normal ama 1 tirnak eksilmeyle yag eksik uyarisi vermez. ayrica yaginiz 2.5 aylik yag icin cok bozuk rengi daha acik olmasi lazim suan ki yag rengi 8000 km gibi duruyor. 10.40 felanmi koydunuz