Yağ eksiltmeye devam ediyor.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan caglar
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bende de aynı sorun var.
6 ayda 1200 km de 2 litre eksiltti
mobil1 10-40
ben alternatif yollarla -katkı mad- çözemye çalışacam
yakıtııda çok etkiliyor.benzini içiyor

lpg taktırsam nasıl olur
yağ yakma artar mı
araç 50 liraya 300 km yapar mı
şimdi 100 liraya zor yapıyor
 
bende de aynı sorun var.
6 ayda 1200 km de 2 litre eksiltti
mobil1 10-40
ben alternatif yollarla -katkı mad- çözemye çalışacam
yakıtııda çok etkiliyor.benzini içiyor

lpg taktırsam nasıl olur
yağ yakma artar mı
araç 50 liraya 300 km yapar mı
şimdi 100 liraya zor yapıyor
Araç herhangi bir yerinden yağ kaçırmıyorsa, 1200 km de 2 litrelik bir yağ kaybı fazla olarak değerlendirilir. Ama diğer yandan araç bu kadar uzun bir sürede çok az yol yapmış. Eğer araç aküsü boşalmasın diye sık sık durduğu yerde çalıştırıldıysa bu durum da göz önüne alınmalıdır. Mobil 1 zaten iyi yağlar arasında yer alır, o nedenle katkıya gerek yok. Yakıt tüketimi hangi şartlara göre belirlendi bilmiyorum ama 50 TL.lik benzinle 300 km yol yapan araç el üstünde taşınmalıdır. Ben İzmir'in sakin trafiğinde şehiriçinde 100 TL lik benzinle 280 km ancak yapıyorum.
 
abi imzadaki süratleri sık yapıyosan yağ eksiltmesi normal olabilir :rolleyes:
 
Yok ya.Arabayı alalı 3.5 sene oldu o süratleri en fazla 4-5 defa yaptım.Son 1 yıldır 140 km yi pek geçmiyorum.
 
Benimde aracım 3000 km de yarım lt yağ eksiltiyor.Castrol magnatech 10/40 kullanıyorum. Ayrıca yağ doldurma kapağı kenarından sızıntı olabilir.Kapaktaki contaya bi bakın.Servislerde yağ koyarken lt kuralına pek uymuyorlar. 1.6 motora 4 lt yağı dayıyorlar sonra üst çizgiyi aşıyor.Aracınızın motoruna uygun lt yağ koymaya özen gösterin.Ben 4 lt alıyorum 3.250 lt doldurup kalanı 3000 km sonra ekliyorum ama biraz fazla yağ yakıyormuş gibi görünüyor aracınız.Gerçi fabrika verisine bakacak olursak normal görünüyor galiba; Kılavuzda,1000 km de 0,6lt yağ tüketimi yazıyor.

Saygılar,
 
Son düzenleme:
kullanma klavuzundaki tüketim cok sacma. hem 10bin km ömürlü yağ öneriliyor hemde arac 10bin kmde 7.5 litre yag tüketir deniyor.
benim aracımdada vardı aynı sorun artık baya bi artmaya baslamıstı yag yakma. sabahları egzozdan cıkan beyaz duman yuzunden arka taraf gorunmuyodu o derece yani.
sanayiye goturunce tabi hep aynı nakarat motor inecek acılacak rrektefiye vs. com samimi bi arkadasım (motor ustası ankarada) opellerin sibop lastikleri problemli olur onları değiştir gecer demişti yeni değiştirdik işte su anda 15-40 yag konuldu 4bin km tamalandıktan sonra 10-40 a donulecek dendin ve tekrardan 10bimn kmde bir değişecekti. ama 2500 km olmadan 2 litre yeniden eksiltti. ustaya sordum 4 bin km bitene kadar eksilirse tamamla yagı degişelim sonra eksiltirse bakalım dedi. şimdi gözüm km de 188.558 km olunca ustanın kapısındayım ondan sonrada olursa artık en ya arabayı satarım yada piyasadaki en ucuz 10-40 veya 15-40 yagla ekleye ekleye devam ederim.
 
mobil 10-60 diyorum, başka söze gerek yok..
 
az önce kullanma klavuzunu okudum bastan sonra kadar 16XEL için kullanılabilecekler arasında 15-50, 10-40, 5-30, ve 5-50 yazılmıs. bende aslında sorunum devam ederse bi kezde 5-50 yada 5-60 deneyebilirm.
 
Arkadaşlar benim anlamadığım tüm ustalar gözlemlere göre, yağ sarfiyatına göre yorum yapıyorlar motorun aşınma-yıpranma derecesini ölçmeye yarayan bir yöntem yok mu? Kompresyon ölçümü gibi. Bunu yaptıktan sonra motorun aşırı yağ eksiltme sebebini ortaya koymak gerekmez mi?
Bu kompresyon ölçümünü dikkatli hassas olarak kim veya kimler yapabilir? Yaptıran arkadaş varsa bizi bilgilendirsin.
 
Bu da kompresyon testi ile ilgili bir yazı...

Aracınızın motoru düzgün çalışmıyordur ve siz aracınızı seven biri olarak hiç vakit kaybetmeden ustanıza gidersiniz.Usta egzozdan çıkan dumana bakar, eliyle egzozu kapatıp motoru dinler, bir kaç kez gaz verir bırakır filan sonrada motorla ilgili kehanetini söyler.
-”Bitmiş bu motor, rektefiye ister” veya,
-”Biraz daha gider” der.

Siz biraz bilinçlisinizdir ve ustaya “ya bir kompresyon ölçeydik usta ya” dersiniz de,
“kompresyon olmasa motor çalışmaz ki” cevabıyla karşı karşıya kalırsınız.

Oysa motor kompresyon testi önemlidir. Kompresyon testi yapmakla:
a-yanık subaplar,
b-kırık segmanlar,
c-çatlak silindiriler
d-aşınmış pistonlar,
e-kırık subap yayları
hakkında fikir sahibi olmak mümkün.

Kompresyon olmazsa motor çalışmaz, bu doğrudur lakin bizim bildiğimiz manada yani mühendislik marifeti ile belirlenen ve düşük kabul edilen sınırların çok çok altında bile ateşleme gerçekleşir, motor çalışır ama bu onun sağlıklı olduğu anlamına gelmez.
Kompresyonu bir test cihazı ile ölçmeden, baştansavma yöntemlerle motorun durumu hakkında bilgi sahibi olmak mümkün değildir. Bu durumda yapacağınız hiç bir düzenleyici , önleyici , onarıcı faaliyetten randıman alamazsınız.
-Test yapmazsanız ölü bir motora dünyanın masrafını eder paranızı ve zamanınızı boşa harcamış olursunuz.
-Tam tersi, canavar gibi motoru ölü bu diyerek ıskartaya çıkartırsınız ve yazık olur.

Bir başka önemli husus da silidirler arasındaki kopresyon farklı (compression difference)dır. Müsaade edilenden fazla kompresyon farklılığı olan silindirler; krank koluna burkucu, kırıcı, yorucu bir etki yapalar.
Bunun sonucunda en iyi ihtimalle krank ta laçkalaşma (motoru kompresyona bıraktığımızda duyulan düzensiz motor sesi ile kendini belli eder.) meydana gelir.

Kompresyon ölçümü nasıl yapılır
1 – Motoru çalışma sıcaklığına kadar ıstın.
2 – Buji kablolarını ve bujilerini sökün.
3 - Bujileri sökmeden önce biraz gevşetip basınçlı hava ile etrafını temizleyin.
4 - Test cihazını buji yuvasına oturtup, sıkıca bastırın.
5 - Jikle varsa tam çekin, gazı sonuna kadar açın ve marsa başın.
6 - Krank kolu birkaç tur döndükten sonra göstergedeki değeri not edin.
7 - Eğer sonuçlar normalden düşük ise bu kez ölçümü silindirlere birer çay kaşığı motoryağı damlattıktan sonra yapın.
8 - Çıkan sonuçların değerlendirilmesi:
a) Yağlama sonrası ölçümünde kompresyon artışı varsa kaçak segmanlardadır, motor rektefiye ister.
b) Yağlama sonrası ölçümünde değişim yoksa, subaplarda kaçak vardır subap değişimi gerek.
c) Kuru ölçümde sonuçlar normalden yüksek ise, piston karbon-kurum bağlamış, yanma odası daralmıştır.


1.Silindir

2.Silindir

3. Silindir

4.Silindir
 
Geri
Üst