Vurma ve Sallama

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Peki abi arabanın balansı herhangi bir lastiktede olsa devam etmez mi ki? Balans yapılması gereken lastiği arkaya taksam da yine sallama yapmaz mı yanlış anlama abi merakımdan ve bilmediğimden soruyorum bu kadar detayı

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Eğer ki ön lastik ve jantlar da sorun varsa aracın direksiyonu belli bir hızdan sonra titremeye başlar. Bu durumu ortadan kaldırmak adına lastikleri değiştirmek gerek. Eğer lastiklerin değişiminden sonra direksiyon da titreme yoksa zaten aracın arkası yalpalama yapacak o zaman direk sorunun jant yada lastik kaynaklı olduğunu anlayacağız. ;)
 
Anladım abi bu durumun çözümüne en kısa sürede bakacağım. Peki durumu netleştirmek adına bi soru daha sorayım, 80 90 km hızda değilde 120 130 km hızda arabanın yolda gezmesinin nedeni lastikler midir yoksa rot balans mıdır?

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Root ayarında olsa diyelim araç ile dönüş yaptın bir yerden çıkıyorsun direksiyonu bıraktığında toplaması gerek. Eğer toplamıyor ise root ayarında bir gariplik var demektir.Dediğin hızlar da ise lastik ve jant derim. Tecrübem bu yönde ama şu lastik olayını bir uygulama bakalım. Sonuçları yazarsın ;) her zaman dikkati de elden bırakma. ;)
 
Tamam abi bilgiler için çok teşekkür ederim :) saygılarımla sonuçları yazacağım

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Tamam abi bilgiler için çok teşekkür ederim :) saygılarımla sonuçları yazacağım

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hadi hayırlısı bakalım. Eğer sorun devam eder ise çözümü başka yerler de aramakta fayda olacak en azından şunu deriz lastik ve jant sağlam dert başka yerde.
 
Abi aslında jant lastik dedin o konuyada az biraz değineyim ben orjinal oem markaya opelimin çıkma jantlarına baktım 15' 16' fakat en az 600 700 lira para sonrasında KM nin bi ürünü üzerinde düşünmeye başlamıştım sıfır ürün olarak, tavsiye edebileceğin bir çelik jant var mı? Benim jantlarım 14' lastiklerim iyi durumda ise 14' bir jant alıp takacağım ne kadar büyütmek istesemde, ama zaten lastiklerde kötüyse hem jant hem lastik olarak 15' çevireceğim. Tabi sorunlara baktığımızda olay jant ve lastiğe dayanırsa düşünüyorum bu yolu :o

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 17:11 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 17:09 ----------

Lastiklerimin durumu derken; dışarıdaki dişleri iyi durumda onu görebiliyorum ama içeriden kırılma falan var mıdır onu düşünüyorum çünkü benden önceki sahibi arabayı biraz kapıda yatırıyormuş sanırım buda bilirsinki lastiklerde kırılmalara yol açabiliyor. Lastiğin markası petlas bu arada

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Lastik öyle bir şey ki istediği kadar dişi olsun fark etmez sert bir çukura girmesi bile yeter de artar bile. Benim aracım da normal de 14 jant şimdi jant ebatının büyümesi araca ne katar? onu bilemiyorum.
 
Açıkcası biraz araştırdım 15' jant yakıtı pek fazla etkilemiyormuş, 16 da biraz farkeder dediler. Ben görsellik için 15 takacaktım yoksa başka bir mahiyeti yok. Ama sağlıklı olması da çok önemli.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst