Vites geçişleri !!!

deluxe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2009
Mesajlar
274
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
aracın 122 bin km de hiç baskı balataya baktırdınmı? yada değiştirdin mi?
 

muratenes

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Tem 2010
Mesajlar
156
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
aracın 122 bin km de hiç baskı balataya baktırdınmı? yada değiştirdin mi?

arabayı mayısta aldım ozaman 117 bin km idi..aldığım adam ben değiştirdim masrafı yok dedi bende güvendim, ama artık kıllanmaya başladım bi baktırmam gerekiyor..ustaya baktırmadan değişip değişmediğini anlayabileceğim bi durum varmı bildiğin??
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Balatadan deil yağdan
 

seniorpass

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bende de 2007 model 1.3cdti var. yeni aldım. bende de sizin bahsettiğiniz 1 nolu sorun yani; 1'den 2 ye 2'den 3'e geçerken ses ve sarsılma problemi var. servis volant, debriyaj baskı balata, bilya, ön motor takozu, akslar, arka motor takozu(motor ve şanzımanı şaseye bağlayan ortak takoz) değişti. problem aynen devam ediyor. servis ve birkaç yere sordum. adamlar problem yok sen sürmeyi, vites değiştirmeyi bilmiyorsun yapmıyorsun diyorlar.
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
:) O kadar masraftan sonra birde sen vites atmıyorsun diyen ustaları görünce dövesim geliyor. Bence sizin sorununuz şanzımanın kendisiyle alakalı olabilir. Ayrıca opellerin vites geçişleri diğer arabalara göre çok daha serttir tigradan sonra accent'e geçince banada pamuk gibi gelmişti.
 

seniorpass

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bence bu bir arıza ama çözen olmadı. yada çözümü yazan olmadı. daha önce bende 2.el 2007 model peugeot 206 vardı. onda da başka bir problem vardı. Peugeot fransa ile görüşüp çözdük. opel merkezi de arayacağız gibi görünüyor.
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
bu durum bazı arabaların kaderi. 97 opel tigra aracım vardı, atf yağı boşalttırıp yerine castrol 75w-80 koydurdum, bir miktar yumuşama ve rahatlama oldu ancak hiç bir zaman bir palio kadar bile rahatlamadı.

onu sattım, alfa 156 aldım, dedim ki bu sefer yumuşaktır vitesler ama hak getire, ustasına sordum bu araçların da vitesleri kemikliymiş :D

geçenlerde de arkadaşın 2006 fiestasına bindim yumuşacık, 2012 astrasına bindim klasik opel sertliği.

bu nedenle vites geçişlerine çok takılmayın derim, bir nevi şirket politikası sanırım.

ayrıca vites geçişlerinde hafiften bir alttan tak sesi gelmesi normaldir, dişliler yerine geçiyor. 1. ve 2. viteslerin yüksek torku nedeniyle sarsılmalar da meydana gelebilir. 3'te sarsılma yoksa bir sorun yoktur derim.
 

seniorpass

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yiğit bey., ilginize Teşekkürler. Benim 3. Ararım astra. Daha önce 206 dizel vardı. Ondan önce de astra g kasa. Onlarda böyle bir problem yaşamadım. Aslında astra g kasada aynısını yaşadım ama motor takozu yırtıkti değişti düzeldi idi. Yani vites geçişlerinde sertlik ziyade, vitesi geçirmek için debriyaja basınca sanki motor havadaymista yerine yerleşmiş gibi tek bir vuruntu ve LIK diye bir ses. Formda biraz araştırdım. Ya motor kulağı yada rot basi. Su an servisteyim. Daha önce motor kulagi (takozu) değişmiştir. Şimdi rot başını değiştiriyor. Bakalım sonucu bildiririm.
 

seniorpass

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sikayet: vites 1 den 2 ye 2 den 3 e geçerken debriyaja basilinca LIK diye bir ses duyulması ve sanki motor havada da yerine oturuyormus gibi bir vuruntu, oturma, hoplama, ziplama, gögusleme, sarsılma*vb*(adına ne derseniz) yapması.*
Cozum: rot basi değişimi.*
Tutar: 25tl x2 adet rot basi + 30tl rot ayarı = 80 tl.

Böylelikle bir problem daha (en azından benimki) çözüldü.
 

ercan5897

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eyl 2014
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
www.facebook.com
Benim araç 2013 daha yeni sıfır aldım onunda vites geçişleri sert ve gaz tepkisi yetersiz geliyor bana özellikle kalkislarda sizde de mi böyle sorunlar? Var
 
Üst