Vites geçişleri !!!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan muratenes
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
aracın 122 bin km de hiç baskı balataya baktırdınmı? yada değiştirdin mi?
 
aracın 122 bin km de hiç baskı balataya baktırdınmı? yada değiştirdin mi?

arabayı mayısta aldım ozaman 117 bin km idi..aldığım adam ben değiştirdim masrafı yok dedi bende güvendim, ama artık kıllanmaya başladım bi baktırmam gerekiyor..ustaya baktırmadan değişip değişmediğini anlayabileceğim bi durum varmı bildiğin??
 
Balatadan deil yağdan
 
bende de 2007 model 1.3cdti var. yeni aldım. bende de sizin bahsettiğiniz 1 nolu sorun yani; 1'den 2 ye 2'den 3'e geçerken ses ve sarsılma problemi var. servis volant, debriyaj baskı balata, bilya, ön motor takozu, akslar, arka motor takozu(motor ve şanzımanı şaseye bağlayan ortak takoz) değişti. problem aynen devam ediyor. servis ve birkaç yere sordum. adamlar problem yok sen sürmeyi, vites değiştirmeyi bilmiyorsun yapmıyorsun diyorlar.
 
:) O kadar masraftan sonra birde sen vites atmıyorsun diyen ustaları görünce dövesim geliyor. Bence sizin sorununuz şanzımanın kendisiyle alakalı olabilir. Ayrıca opellerin vites geçişleri diğer arabalara göre çok daha serttir tigradan sonra accent'e geçince banada pamuk gibi gelmişti.
 
Bence bu bir arıza ama çözen olmadı. yada çözümü yazan olmadı. daha önce bende 2.el 2007 model peugeot 206 vardı. onda da başka bir problem vardı. Peugeot fransa ile görüşüp çözdük. opel merkezi de arayacağız gibi görünüyor.
 
bu durum bazı arabaların kaderi. 97 opel tigra aracım vardı, atf yağı boşalttırıp yerine castrol 75w-80 koydurdum, bir miktar yumuşama ve rahatlama oldu ancak hiç bir zaman bir palio kadar bile rahatlamadı.

onu sattım, alfa 156 aldım, dedim ki bu sefer yumuşaktır vitesler ama hak getire, ustasına sordum bu araçların da vitesleri kemikliymiş :D

geçenlerde de arkadaşın 2006 fiestasına bindim yumuşacık, 2012 astrasına bindim klasik opel sertliği.

bu nedenle vites geçişlerine çok takılmayın derim, bir nevi şirket politikası sanırım.

ayrıca vites geçişlerinde hafiften bir alttan tak sesi gelmesi normaldir, dişliler yerine geçiyor. 1. ve 2. viteslerin yüksek torku nedeniyle sarsılmalar da meydana gelebilir. 3'te sarsılma yoksa bir sorun yoktur derim.
 
Yiğit bey., ilginize Teşekkürler. Benim 3. Ararım astra. Daha önce 206 dizel vardı. Ondan önce de astra g kasa. Onlarda böyle bir problem yaşamadım. Aslında astra g kasada aynısını yaşadım ama motor takozu yırtıkti değişti düzeldi idi. Yani vites geçişlerinde sertlik ziyade, vitesi geçirmek için debriyaja basınca sanki motor havadaymista yerine yerleşmiş gibi tek bir vuruntu ve LIK diye bir ses. Formda biraz araştırdım. Ya motor kulağı yada rot basi. Su an servisteyim. Daha önce motor kulagi (takozu) değişmiştir. Şimdi rot başını değiştiriyor. Bakalım sonucu bildiririm.
 
Sikayet: vites 1 den 2 ye 2 den 3 e geçerken debriyaja basilinca LIK diye bir ses duyulması ve sanki motor havada da yerine oturuyormus gibi bir vuruntu, oturma, hoplama, ziplama, gögusleme, sarsılma*vb*(adına ne derseniz) yapması.*
Cozum: rot basi değişimi.*
Tutar: 25tl x2 adet rot basi + 30tl rot ayarı = 80 tl.

Böylelikle bir problem daha (en azından benimki) çözüldü.
 
Benim araç 2013 daha yeni sıfır aldım onunda vites geçişleri sert ve gaz tepkisi yetersiz geliyor bana özellikle kalkislarda sizde de mi böyle sorunlar? Var
 
Geri
Üst