Vergi&Haraç cennetindeyiz.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kobay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

kobay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2010
Mesajlar
179
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
63
Siteyi ziyaret et
merhabalar!

09 Ağustos 2013
Avrupa'da 28 bin lira olan otomobil, Türkiye'de nasıl 50 bin lira oluyor?
Avrupa'da 28 bin lira olan otomobil, Türkiye'de nasıl 50 bin lira oluyor?
Aca*ba far*kın*da mı*sı*nız?

Yü*zü*nü*zü yı*kar*ken, kaç değişik vergi veriyorsunuz?

Hemen söyleyelim; bir de*ğil üç de*ği*şik ver*gi ödü*yor*uz.

1- Çev*re Te*miz*lik Ver*gi*si

Halk ara*sın*da “çöp ver*gi*si*” di*ye ad*lan*dı*rı*lan bu ver*gi, Be*le*di*ye Ge*lir*le*ri Ya*sa*sı*’na gö*re 1993’den bu ya*na top*la*nı*yor. Çev*re Te*miz*lik Ver*gi*si, su be*de*li*ne dâhil edi*le*rek alı*nı*yor.

2- Atık Su Be*de*li

Bü*yük*şe*hir Be*le*di*ye*le*rin*ce, tü*ke*ti*len su be*de*li*nin yüz*de 50’si ora*nın*da ay*rı*ca “a*tık su bede*li*” alı*nı*yor.

3- Kat*ma De*ğer Ver*gi*si Ev

de ya da iş*ye*rin*de kul*la*nı*lan su*yun bir de “Kat*ma De*ğer Ver*gi*si*” var. Su be*de*li*nin üze*rin*den bir de KDV öde*ni*yor.

Her*hal*de bun*dan son*ra yü*zü*nü*zü yı*kar*ken, bu üç ver*gi ak*lı*nı*za ge*le*cek. Bel*ki de, da*ha az ver*gi öde*mek için yü*zü*nü*zü suy*la yı*ka*ma*yıp, ıs*lak bir bez*le si*le*cek*si*niz.

Neyse yüz yıkarken ödediğimiz vergi gibi bindiğimiz araçlara ödediğimiz vergiler daha beter!

Türkiye’de üretilen bir otomobil 49 bin liraya satılırken, Avrupalı aynı aracı 28 bine alıyor. İkinci elde ise fiyat 10’da 1’ine kadar düşüyor

Türkiye’de otomotiv sektörü son yıllarda büyüdü. Ucuz işgücü ve nakliye kolaylığı nedeniyle Türkiye’yi tercih eden otomotiv devleri, ürettikleri araçları Avrupa, Amerika ve Asya kıtasına satıyor. Kocaeli’de üretilen araç Türk vatandaşına 50 bin liraya satılırken, aynı aracı Avrupalı 28 bin liradan alıyor.

Otomobil alınırken Özel Tüketim vergisi (ÖTV), Katma Değer Vergisi (KDV) ve Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) ödeniyor. 49 bin liraya alınan ve motor hacmi 1.6 olan bir otomobil için 11 bin 127 lira ÖTV, 7 bin 416 lira KDV, 384 lira da MTV ödeniyor. Aracın fabrika çıkış fiyatı üzerine 19 bin lira ekleniyor. Vergisiz olarak bu otomobilin fiyatı 30 bin liraya denk geliyor. Kasko, zorunlu trafik sigortası ve akaryakıt için ödenen vergilerle birlikte yılda 10 bin kilometre yol yapan bir araç sahibi aracının yarısı kadar parayı direkt vergi olarak devletin kasasına aktarıyor.

Dünyanın en pa*ha*lı ben*zi*ni*ni tü*ke*ten Tür*ki*ye, en pa*ha*lı oto*mo*bi*le bi*ni*yor!

Geç*ti*ği*miz yıl 730 bin araç ih*raç eden Tür*ki*ye bu araç*la*rı çıp*lak fi*yat*la sa*tı*yor. Av*ru*pa*’ya ver*gi*siz ola*rak gi*den araç*lar ül*ke*le*rin po*li*ti*ka*la*rı*na gö*re ver*gi*len*di*ri*le*rek sa*tı*şa çı*kı*yor. İç pa*zar*da*ki sı*fır bir ara*cın tü*ke*ti*ci*ye ulaş*tı*ğı an*da*ki fi*ya*tı üze*rin*de*ki ver*gi yü*kü yüz*de 63. Av*ru*pa*’da bu tür ver*gi*len*dir*me ya*pan tek ül*ke Po*lon*ya. Ül*ke*de araç üze*rin*de*ki ver*gi*nin pa*yı yüz*de 15 se*vi*ye*sin*de.

Daha fazla söze gerek var mı?
 
Son düzenleme:
Keşke alıntı yaptığınız bu yazıyı düzenleyip daha okunabilir bir şekilde yayımlasaydınız. Vergi konusunda haklısınız. Benimde en çok zoruma ev ve araç vergisi gidiyor. Bu arada unutmadan bir ürünün nerede üretildiğinden ziyade hangi bayrak altında üretildiği önemlidir. Bahsettiğiniz gibi bazı otomobiller ülkemizde yabancı ülkelerin çatısı altında montaj yapılıyor. Bu da bizim ürettiğimiz anlamına gelmez. Sadece bizim iş gücümüz montaj yapıyor o kadar. Piyasayı doğru okumak gerek. Yani araç ülkemizde de üretilse ithal üründür, bu değişmez. Devlet gümrük vergisini hemen koyar üzerine. Zaten ôyle olmasa bu araçlar avrupaya ya da her hangi bir ülkeye ihraç edilecek olsa onlarda vergi koyarlar ve bizimle aynı seviyeye mal olurdu.

Fransa'da Almanya sınırına yakın yerlerde yaşayanlar Alman araçlarını Almanya'dan alırlar genelde. Niye, Fransa'da yok mu? Elbet var ancak fiyat farklı. Her ülke kendi ürününü ön plana çıkarmak için yabancı ürünlere az ya da çok vergi mutlaka uygular.
 
Vergi

Şükrü KIZILOT


Avrupa’da Türkiye’nin onda biri kadar Taşıt Vergisi alınıyor
31/08/2004 -

TÜRKİYE’de otomobillerden alınan Motorlu Taşıtlar Vergisi, Avrupa ülkeleri ve ABD ile kıyaslandığında, büyük bir ‘vergi uçurumu’ ortaya çıkıyor.
Türkiye’de bazı otomobil ve jiplerden, 2004 yılında alınan Motorlu Taşıtlar Vergisi, Avrupa ülkelerinde, aynı marka otomobil ve jiplerden alınan verginin 10 katına kadar çıkıyor.

Otomobillerin satışı nedeniyle alınan vergiler yönünden de ayrı bir rekora sahibiz. Yabancı ülkelerin çoğunda, otomobil satışında yalnızca Katma Değer Vergisi (KDV) alınırken, Türkiye’de yüzde 18 oranındaki KDV’nin yanı sıra, bir de aracın motor silindir hacmine göre yüzde 30-75 arasında değişen Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) alınıyor.

ALIŞTAKİ VERGİ

Otomobil ve jip satışlarında, 3 Ağustos 2004 tarihinden itibaren, alınan vergilerin oranı, Tablo-I’de gösterilmiştir.

KDV, Özel Tüketim Vergisi’nin de dahil olduğu tutar üzerinden hesaplandığı için, bir anlamda ‘verginin de vergisi’ alınmış oluyor. Böyle olunca, vergiler yüzde 100’e ulaşabiliyor. Türkiye’ye AB dışındaki ülkelerden ithal edilen araçlarda, ayrıca yüzde 10 da gümrük vergisi alınıyor.

Satış sırasında alınan vergi, bazı yabancı ülkelerle kıyaslamalı olarak, Tablo-II’de gösterilmiştir.

MOTORLU TAŞITLAR VERGİSİ

Türkiye’de, Motorlu Taşıtlar Vergisi olayı, son derece karışık. Anayasa Mahkemesi’nin arka arkaya iptal kararları, vatandaşın tepki gösterip, değere göre vergi alınması isteği, yeni yasa değişikliği derken, sonunda model ve silindir hacmini esas alan bir vergi sistemi geldi.

Böyle olunca, komik bir tablo ortaya çıktı. 120 milyarlık araca 9.5 milyar lira, aynı hatta daha yüksek değerdeki bir başka araca da 1.2 milyar lira vergi istenildi. Aylar önce yayınladığımız bu çarpık vergilendirme listesi çok uzun olduğu için, ayrıntıya girmiyoruz.

Silindir hacmini esas alan vergilendirme getirildiğinde, ‘Avrupa’da ve diğer ülkelerde, değer esas alınıyor’ açıklaması yapılınca, herkes sustu. O aşamada, ‘Peki ama yabancı ülkelerde otomobillerden alınan verginin tutarı ne?’ diye sormak kimsenin aklına gelmedi.

AVRUPA’DA VE ABD’DE NASIL?

Avrupa’da ve ABD’de genellikle, motor silindir hacmi ve modele göre vergi alınıyor. Bu doğru ama olayda ‘ince bir nokta’ var. O da şu; Avrupa’da ve ABD’de, otomobillerden ya hiç vergi alınmıyor ya da Türkiye’deki verginin çok altında vergi alınıyor. Türkiye’de, 2004 yılında 5 bin 500 Euro’ya kadar ulaşabilen Motorlu Taşıt Vergisi, yabancı ülkelerde, Türkiye’dekinin çok altında.

ABD’de, Alabama eyaletinde yaşayan Tuna Sava adlı arkadaşımın Lincolin Navigator aracı var. Merak edip sordum. ‘Bizim orada, Motorlu Taşıtlar Vergisi yok. O nedenle vergi ödemiyorum’ dedi ABD’de bazı eyaletlerde, Motorlu Taşıtlar Vergisi alınmıyor. Alınan eyaletlerde ise, yıllık vergi 150-300 dolar civarında...

İngiltere’de aracın emisyon hacmine göre; 2004 model otolardan; BMW X5 ve 520i’ye 160 sterlin, Peugeut 206’ya 125 sterlin, Opel Corsa 105 sterlin, Honda Civic 105 sterlin, Hyundai Accent 1.6’ya 125 sterlin, Wolswagen Polo 1.4 ve Golf 1.6 145 sterlin, Cherokee, Porche Cavrera, Range Rover 4x4, Ferrari Modena, Jaguar x tape, Lamborghini ve Rolse Royce Phantom için 160 sterlin Motorlu Taşıtlar Vergisi ödeniyor.

Almanya’da 81-272 Euro, Yunanistan’da 13-420 Euro, Portekiz’de 16-198 Euro vergi ödeniyor.

12 AB ülkesinde uygulanan Motorlu Taşıtlar Vergisi (Circulation Tax) Tablo-III’de gösterilmiştir.

Görüldüğü gibi, yabancı ülkelerde alınan Motorlu Taşıtlar Vergisi Türkiye’de alınanın çok altında... Bizde 5 bin 500 Euro’ya kadar ulaşan vergi; kişi başına düşen milli geliri Türkiye’nin 5-10 katı olan yabancı ülkelerde, Türkiye’de Taşıt Vergisi’nin onda biri bilemediniz beşte biri kadar...

2005 yılı Motorlu Taşıtlar Vergisi belirlenirken, AB ve Dünya gerçeğine de bakıp, öncekiler gibi kantarın topuzu fazla kaçırılmasa çok iyi olacak...
Etiketler:



EN ÇOK OKUNANLAR
Geri Dön Başa Dön
Web Görünümüne Geç
© Copyright 2016 Hürriyet - Doğan Yayın Holding
 
Siyasilerimiz / yerel yöneticiler seçmenlerine şirin görünmek adına bazı kesimleri vergiden muaf tutarak onlardan hiç vergi almıyor. Aynı şekilde yerel yönetimler özellikle şehiriçi toplu taşımada birilerinden ya hiç ücret almıyor ya da komik ücretler alıyor, yetmiyor bazı günlerde beleş taşımacılık yapıyorlar. Son yıllarda bunlara bir de karayolları eklendi. Belli günlerde otoyol ve köprüler beleş oldu. Kayıp kaçak, sık sık çıkartılan vergi-ceza afları konusuna değinmiyorum bile. Bu tür hizmetlere yüklü bütçeler ayıran yönetenler bunların zararlarını kimlere yüklüyor? Bir kısmı beleş yaşamaya alıştıran devlet neden ödemelerini aksatmayan bizlere devamlı yüklenip duruyor? Neden haksızlıklara karşı çıktığımızda bizlere terörist muamelesi yapıyor?
 
''şeytan ayrında gizlidir.''

iyi akşamlar!
detaya inecek olursak dert,söylenecek çok şey var ama....
 
Bugün akşamüstü sigorta işlerimiz ile ilgilenen arkadaşım araç sigortaları için yeni tekliflerini göndermiş. Geçen sene 240 TL olan trafik sigortasına bu sene 645 TL lik teklif sunmuşlar. Diğer bir aracımızın trafik sigortasına 565, kasko sigortasına ise 410 TL lik teklif sunmuşlar. Araçlar kaza yapmadı, yaş, personel ve hasarsızlık indirimleri yapıldığı halde rakamlar bu şekilde. Kendi aralarında hasar tespit tutanağı düzenleyerek araçlarının hasarlarını sigorta şirketlerine yıkan üçkağıtçıların günahını neden namuslu vatandaşlar çekiyor? Neden devlet bu duruma göz yumuyor? Neden sigorta şirketleri kaza yapmayan müşterilerini kollamıyor?
 
Abi işte geçen yaptırdım ben iki yüz olan sigorta dört yüz atmış oldu. Doğu da yanan araçların parasını bizden çıkardıklarını es geçmemek gerek o kadar araç yakıldı kim ödeyecek? Tabi her zaman olduğu gibi adam gibi dürüst şekilde davranan kişiler. Yazık günah ya yeminle yüzde yüz rakamını aşmış durumda. Ama bir gerçek var oda yüzde elli oyla şu anda olan iktidara yol veren kesim. O yüzden sesimiz istediği kadar çıksa da durum orta da.
 
Her şeyin faturasını bizler mi ödemek zorundayız? Adamlar kasko sigortasını yaptırmazlar fatura devlete yani bizlere çıkar, DASK denen zorunlu deprem sigortasını yaptırmazlar evleri yıkılır devlet onlara yeni evler yapar fatura gene bizlere çıkar. Ya bu devletin koca öküzleri neden hep bizler oluyoruz? Sorumluluklarımızı yerine getirmek, yasalara uymak kabahat mi?
 
Her şeyin faturasını bizler mi ödemek zorundayız? Adamlar kasko sigortasını yaptırmazlar fatura devlete yani bizlere çıkar, DASK denen zorunlu deprem sigortasını yaptırmazlar evleri yıkılır devlet onlara yeni evler yapar fatura gene bizlere çıkar. Ya bu devletin koca öküzleri neden hep bizler oluyoruz? Sorumluluklarımızı yerine getirmek, yasalara uymak kabahat mi?

Yaktıkları elektrik kaçak yolla sokulan yakıt kaçak yolla sokulan sigara çay ve bunlardan doğan vergi açıkları yine bize. Ondan sonra da çıkıyorlar özerklik diyorlar tövbe yarabbi tövbe ya şimdi konu bam başka yere gidecek ama elde değil ya kızıyorum arkadaş. Bu durumlara hemde çok fazla.
 
:confused:
:(
 
Geri
Üst