vectra c kasa cim mödülü acil yardım

aksamci08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
bilen varsa yardımcı olsun lütfen opel vectra c kasa 2006 model cim modülü arızalanmış nedeni de esp ışığı yanıyodu cim değişmesi lazım diyorlar fiyatıda 1315 tl imiş bu parayı vermeden nasıl atlatırım bu olayı acil yardım
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
3 farkli yere yazdiniz cevap verdim, en ucuz yolu zemeberek degistirmek, bunlardaki ariza zemberekten oluyor... astra h cim 300 tl, zemberekler ayni ondan sokun on takin.. yada gidin bir usta bulun belki tamir eder.
 

efekaragoz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
cıkmacı var tanıdıgım ıstersen bı ara onlarda olması lazım yenı kasa calısıyorlar hep 354 17 05 ankara da lar hep vectra c astra h var
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
tabii bu yukarida yazdigim zemberekten ise gecerlidir, cim modul esp li araclarda direksiyon aci sensoru olarak gorev yapar, bu sekilde olunca eger aci sensorunde bir ariza oldu ise zemberek ile cozulmez, iki ihtimal vardir, 1 cim in tamir edilmesi, 2.si degismesi (cikma yada sifir)
 

efekaragoz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ismail kardes zemberek den olsa korna calmaz sınyal kolu felan calısmaz ıcınde tel var gordu ısen onda kopma olur ama esp hatası var sa cımın kartından dır butyuk ıhtımal de tanım kodu ne kı acaba
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
ismail kardes zemberek den olsa korna calmaz sınyal kolu felan calısmaz ıcınde tel var gordu ısen onda kopma olur ama esp hatası var sa cımın kartından dır butyuk ıhtımal de tanım kodu ne kı acaba

zemberek uzerinde serit 6 adet tel vardir, kornaya gelen koparsa o calmaz, airbag e gelen koparsa o yakar, ESP icin dedim zaten sensor arizalandi ise karttit diye, arkadas onceki mesajlarinin birinde direksiyon cevrilince olusan hatadan bahsetmis. 3 yere yazdigi icin takibi epey zor...:rakir:
 

aksamci08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
zemberek uzerinde serit 6 adet tel vardir, kornaya gelen koparsa o calmaz, airbag e gelen koparsa o yakar, ESP icin dedim zaten sensor arizalandi ise karttit diye, arkadas onceki mesajlarinin birinde direksiyon cevrilince olusan hatadan bahsetmis. 3 yere yazdigi icin takibi epey zor...:rakir:

arkadaşlar üç yere yazmış olma sebebim acil yardım almak bendeki hata da sadece esp ışığı yanıyor kornada yada direksiyonda problem yok buralarda imkan kısıtlı artvin hopa dayım çıkmasına iş kalıyor onuda nasıl edecem bilemiyorum
 

aksamci08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
tabii bu yukarida yazdigim zemberekten ise gecerlidir, cim modul esp li araclarda direksiyon aci sensoru olarak gorev yapar, bu sekilde olunca eger aci sensorunde bir ariza oldu ise zemberek ile cozulmez, iki ihtimal vardir, 1 cim in tamir edilmesi, 2.si degismesi (cikma yada sifir)

galiba çıkma yada sıfır takacam yada hiç takmasam bi sorun olurmu acaba esp ışığını söndüremezmiyiz parçayı değişmeden
 

bugra3458

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2007
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Evet kardeşler esp nedir ne değildir? tabiki anlamı biliniyor (Elektronik denge (stabilize) programı) ama araç kullanan arkadaşlar ne gibi yararlarını görmüşler? ıslak yolda manevrada virajlarda yani tehlikeli bir durumdan kurtulmuşlarmı? tecrübelerinizi paylaşırsanız hem dinlemiş hemde bu teknolojiden maksimum faydalanmış oluruz.

Uzun şekliyle Elektronik Stabilite Programı, bilinen kısaltılmış haliyse ESP….Bundan tam on yıl önce tanıştığımız bu teknolojik ekipmanın kahramanlarıysa Bosch ve Mercedes…
1995 yılında S600 Coupe modelinde standart olarak sunulan bu sistemi inceleyen otomobil üreticileri kısa süre içinde kendi ürünlerine taşıdılar. On yıl önce Mercedes’in ancak amiral modelinde kullanabildiği bu sistem, şimdilerde mini sınıftaki otomobillerin bile donanım listesi süslüyor.
Gelelim ESP’nin yaratılış öyküsüne…Hikayemiz ‘50’li yılların sonuna kadar uzanıyor. O zamanki Mercedes şef mühendisi Fritz Narlinger, tekerleklerin boşa dönmesini engelleyen bir sistemin patentini almıştı. Ancak o yıllarda bunu gerçekleştirebileceği bir teknoloji (sensörler, işletim sistemleri) bulunmuyordu. ESP’nin fitili 1978 yılında Mercedes’in ABS sistemini bulması ve bunu otomobillerinde kullanmaya başlanmasıyla ateşlendi.
Lastiklere müdahale eden ilk elektronik sistem olan ABS kısa sürede geliştirilerek 1981 yılında çekiş kontrol sistemi adındaki ASR yaratıldı. ASR sistemi kalkış anında tekerleklerin boşa dönmesini önlüyordu. Ama hala ESP’nin elektronik düzeneği kurulamamıştı. Bazı firmalar ESP benzeri çalışan hidrolik ve mekanik sistemler üzerinde çalışmalarını sürdürüyordu. Bunun sonucunda kilitli diferansiyel olarak tabir edilen teknolojiler doğdu. Takvim yaprakları 1994 yılını gösterdiğindeyse tamamen elektronik olarak çalışan ilk stabilite kontrol sistemi ortaya çıktı. İsveç’te buzlu bir göl üzerinde tanıtılan Mercedes S600 Coupe işte bu hayati güvenlik ekipmanını taşıyordu. Otomobil dairesel pistte savrulmadan dönerken, sistemi taşımayan aynı otomobil bir türlü izinde ilerleyemiyordu. Prömiyerin bir yıl sonrasındaysa ESP sistemi S600 Coupe modelinde standart olarak sunulmaya başlandı. Ardından Mercedes’in tüm modellerinde yer verildi. Bosch, ESP teknolojisini diğer markalara da pazarlayarak sistemin tüm dünyada yayılmasını sağladı. İlk yıllarda 8 kg gibi bir ağırlığa sahip olan ESP’nin 2002 yılında tanıtılan sekizinci jenerasyonunda ağırlık 2.3 kg kadar düşürüldü
ESP nasıl çalışıyor?
ESP sistemi temelde tekerleklere yerleştirilen bir kaç adet sensör, işletim bölümü ve müdahale bölümünden oluşuyor. Sensörler önden veya arkadan kayma durumundan boş dönen tekerleği tespit ediyor. Ardından bu bilgiyi sistemin kalbine gönderiyor. İşletim bölümü kaymanın düzeyini belirleyerek hangi tekerleklere ne miktarda fren basıncı uygulayacağını belirliyor. Sonra frenlemeyi yapacak üniteye bu bilgileri gönderip gerekli frenlemenin gerçekleşmesini sağlıyor. Fren uygulanan tekerlek yere tekrar güç iletmeye başlayarak, otomobilin izine dönmesini sağlıyor. Yaşam kurtarma konusunda iddialı olan ESP sistemiyle donatılan Mercedes marka araçlar geçtiğimiz yıl yüzde 42 oranında daha az kazaya karışmış. Amerikan Otoyol Güvenlik İdaresi (NHTSA) tarafından 1997-2002 yılları arasını kapsayan başka bir araştırmaya göreyse; savrulmadan dolayı yaşanan ölümcül kazalar ESP sayesinde yüzde 30 oranında azalmış. SUV sınıfındaki kaza oranındaki azalmaysa yüzde 63’lere kadar yükseliyor. ALINTIDIR.!!
 
Üst