Vectra B1 X16XEL OTOMATİK ŞANZIMAN ( aw60-40LE ) REVİZYONU

mikoko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2016
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Aracım kasa itibariyle Türkiye de az olmasından ötürü paylaşımda bulunmayı yararlı buluyorum. Motor 1.6 CD otomatik. Şanzıman revizyonu yaptıran kişiler internette türkçe anlatımlı pek birşey bulamıyor. Elimden geldiği kadar anlatacağım ve çektiğim fotoğrafların yardımcı olmasını umuyorum.
 
Son düzenleme:

mikoko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2016
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Öncelikle otomatik şanzımanda ki arızadan bahsedeyim.
1- Daha önceden arıza kayıt cihazına bağlattığımda pozisyon siviç hatası verdi
2- Şanzımandan 70-80 km hızlarda gelen uğultu sesi, değirmen sesi artık ne derseniz..

Benim şanzımanı açtırmamdaki sebepler ise

1-Yukarıdaki ikinci madde önceliğimdi
2-Bir diğer husus ise bu tip otom. şanzımanların yağ filtreleri gövde içerisinde ve değişim olması için şanzımanın inmesi gerektiğiydi.
3-Açmışken balatalar ve tork konvertörü (bazıları türbün diyor) tamir takımı filtre vs değişmesi.

Benim size şu aşamada verebileceğim en önemli tecrübem arızanın neden kaynaklandığını bakmaları için en az üç ustaya gösterin.

Arıza doğru tespit edilirse doğru müdahele yapılır ve ona göre para harcarsınız.

Ben şahsen anadolu yakasında olmamdan ötürü internetten araştırıp çeşitli ustalar buldum ve en son bostancı sanayide avni ustaya gösterdim aracı.
O araçtan gelen sesleri dinledi ve ayna mahruti dişlilerinden gelen bir ses diyerek noktayı koymuş oldu.

Aracımın yürüyor olması da avantajım oldu bu aşamada.

İkinci önemli tecrübem ise revizyon yaptırıp parçaları tek tek emin olarak yapıtırmak mı yoksa yeni şanzıman bulup bir yerlerden onu getirip takmak mı? Buna para ve zaman olarak kendiniz karar vereceksiniz.

Benim acil araca ihtiyacım olduğundan ve birazda yapılan işlemlerden emin olmak adına revizyon yapılmasını tercih ettim.

Şanzıman modeli bu: AW 60-40LE AF13

kIMG_1353.jpg
 
Son düzenleme:

mikoko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2016
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Aracımın şanzımanını kendi ustama söktürüp şanzımancıya verdim.(yakın mesafedeler). Çünkü Direksiyon hidroliğinden yağ kaçırdığı için o işlerinde(torna) yapılması gerekti.150 tl

Bu şanzımanın inmesi için komple traversin(motoru ve şanzımanı tutan beşik) sökülmesi gerekiyor. Zor bir iş.

Sağ Aks körüğü ve rot kolları, rot başları da yenilendi.130 tl

İşçilik ücretlerinden bahsetmek istemiyorum .Konunun asıl amacının arızanın ne olduğu ve nasıl bir yol izlemek insanlara fayda sağlaması olduğunu düşünmemdir.
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Aks kecesi manuel gibiyse onu da yenilemenizi tavsiye ederim. Baskı balatadan sonra tekrar dan aksları söküp keceleri degismek zorunda kaldık. Malzemeler ucuzdur.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

mikoko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2016
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Aks kecesi manuel gibiyse onu da yenilemenizi tavsiye ederim. Baskı balatadan sonra tekrar dan aksları söküp keceleri degismek zorunda kaldık. Malzemeler ucuzdur.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sanırım Şanzıman Tamir takımında (setinde) aks keçeleri de var. onları da yenilemişler, gördüm.
 

mikoko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2016
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Sıfır Aldığım malzemeler

1-Conta balata tamir takımı
2-Bant tipi balata
3-Yağ Filtre
4-Ayna dişlisi

yaklaşık 900 tl

kIMG_1357.jpg

kIMG_1358.jpg


Fren bandı

Brake-bands-Belt-for-AW60-40LE-60.jpg
 
Son düzenleme:
Üst