Vectra B X20XEV Turbo Dönüşümü

cagatay87

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
229
Tepki puanı
1
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Uzun zaman sonunda artık işlemlere başlıyoruz,nasipse malzeme temini dahil 20 gün civarında bitirmeyi planlıyoruz...
Mekanik Düzenlemeyi Kktc nin en iyi ustalarından Tankut Yiğithan Yapacak.Yazılımı ise ben yapacağım.Zaten kendisi ile daha önce çok fazla Turbo uygulamaları ve yazılım uygulamaları yaptık.
Çok değer verdiğim ve bilgisine ve işçilik kalitesine çok güvendiğim bir abimdir...
X20xev Turboya çevirme hakkında Çok fazla nette yabancı döküman yok,yerli düşünceler ise hep miş li geçmiş zaman.Bu yüzden konuyu olabildiğince detaylı tutmaya çalışacağım ki başka bir arkadaşımız gerek görsel gerek data olarak nimetlenebilsin...


Listemiz şu şekilde
4 adet 8.1 sıkıştırmalı wiseko piston
1 set krom segman
Racing Yağ pompası
1 set ACL kol yatak
1 set ACL krank yatak
1 set krank saplaması
1 takım organik debriyaj kiti
Wiseco kapak contası 1.5 mm
Ahtapot Egzoz manifold
Racing emme manifold
rb25 Gaz kelebeği
8 bar benzin pompası
16 adet racing valvit
305 derece egzantrik
Mtec ayarlı kasnak
Garret 28-71 turbo
40mm external westgate
4 adet greddy buji
1 adet oil tank
Hks yağ soğutucusu
Autobach intercooler kit
intercooler su soğutma kiti
Kapak Port polish
440-450 cl enjektörler

Bugün Allahın izniyle motoru indirdik :)



 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
Hocam parçalar arasında daha geniş fren diskleri falan göremedim, bu araç gidecek de bir de durması var :)
 

cagatay87

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
229
Tepki puanı
1
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Hocam parçalar arasında daha geniş fren diskleri falan göremedim, bu araç gidecek de bir de durması var :)

listede olmayan komple boya paintbrush ve deri döşeme var.Sadece motor kısmını yazdım,delikli disk kullanacağız ve süspansiyonda değişecek.Standart işlemler olduğu için yazmaya gerek görmedim

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 22:16 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 22:13 ----------


Yani bu soruyu duyacağımı tahmin ediyordum.
Bu arabadan başka 4 aracım daha var.Üstünde uğraşması zevkli bir araç,uzun süredir de aklımızda olan bir projeydi.
Tam dyno ya girmeden bişey söylemek zor ama 350 -420 hp arası bir güç bekliyoruz.
Piyasada şu an o güçlerdeki araçların fiyatları zaten aşikar.Kaldı ki dijital klima gibi güzel donanımları olduğu için gayet hoş bir araba.

Uzun süredir bu sektörün içindeyim,bu soru belki de en çok karşılaştığımız soru
Ben bu soruyu şuna benzetiyorum nacizhane bir kız için değermi?
Eğer arabana aşıksan,tabi ki değer.
Ama o senin için sevgili değil araç ise sadece,değmez...
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
egzantrikler cidden 305 derecelikmi? zamanında x20xev de 272 derecelik egzantrik kullandım bir süre baya bi sıkıntıydı da o yüzden soruyorum...birde o enjektörler yeterlimi hedef güce?
kazasız belasız hayırlı olsun inşallah şimdiden...
 

cagatay87

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
229
Tepki puanı
1
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
egzantrikler cidden 305 derecelikmi? zamanında x20xev de 272 derecelik egzantrik kullandım bir süre baya bi sıkıntıydı da o yüzden soruyorum...birde o enjektörler yeterlimi hedef güce?
kazasız belasız hayırlı olsun inşallah şimdiden...

evet 305 derece,450 cc enjektör ve 8 bar pompa ile çok farklı araçlarda 500 hp + güçlere ulaştık.450 cc göz ardı edilecek bir rakam değil.
Nitekim z20let deki enjektörler 370 cc
z20leh deki enjektörler ise 470 cc ama 4.5 bar da çalışıyor.
Biz 8 bar da 450 cc çalıştıracağız.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
evet 305 derece,450 cc enjektör ve 8 bar pompa ile çok farklı araçlarda 500 hp + güçlere ulaştık.450 cc göz ardı edilecek bir rakam değil.
Nitekim z20let deki enjektörler 370 cc
z20leh deki enjektörler ise 470 cc ama 4.5 bar da çalışıyor.
Biz 8 bar da 450 cc çalıştıracağız.
daha düşük basınçta daha yüksek kapasiteli enjektör daha güvenli olmazmıydı? 8 bar ciddi bir rakam.her daim o basınç üretilemezse sıkıntı olabilir diye düşündüm.gerçi hesabını yapmışsınızdır.
z20lehdeki 4.5 bar basınç rolantide değildir yanılıyomuyum?
 

cagatay87

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
229
Tepki puanı
1
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
daha düşük basınçta daha yüksek kapasiteli enjektör daha güvenli olmazmıydı? 8 bar ciddi bir rakam.her daim o basınç üretilemezse sıkıntı olabilir diye düşündüm.gerçi hesabını yapmışsınızdır.
z20lehdeki 4.5 bar basınç rolantide değildir yanılıyomuyum?

bu yüzden pompanın kalitesi çok önemli.Enjektör cc sini büyütmek büyük bir iş değil,yeter ki ihtiyaç o olsun da
 
Üst