Vectra B ilk marş - benzin basıncı sorunu

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sorununuzun kaynağı buji ve buji kablosu. İlk çalıştırdığınızda belirgin bir çiğ benzin kokusu duyuyorsunuzdur. Kıvılcım atladığından dolayı ilk marşlarınız sıkıntı çektiriyor. Onlar sağlamsa akünüz zayıftır bu da marş kaçırıp bujileri ısltmaya yeter.
 

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
öyle olsa benzine alıp stop edince yine problem çıkar, arkadaş ise tavsiyelere uyunca problem çözülüyor demiş ;)

Bu arada aklınızda olsun, LPG sistemini değiştirirseniz enjektör nozüllerini 2.5mm yaptırın ve bujileri de tek tırnak değil, aracın orjinal çift tırnak bujisi ile değiştirin.
 

sad-x

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
buji, buji kabloları ve ateşleme bobinini yeni değiştirdik.

tavsiyelere uyduğumda problem düzeliyor ama yine de aracı benzine aldıktan sonra durdurduğumda tekrar çalıştırırken kontağı takar takmaz çevirdiğimde ateşlemesi gerekmez mi. yani lpg enjektörleri manifolda gaz kaçırıyor, tamam. peki ya benzinde durup benzinde çalışan yani düz mantık benzinli bir araçta neden kontak açıp benzin lambasının sönmesini beklemek gerekiyor?

bazen insanlar aracımın 17 yaşında olduğunu bu sorunların normal olduğunu kurcaladıkça pislik çıkacağını söylüyorlar ama ben doğru tedaviyle her sorunun düzelebileceğine inanıyorum :rolleyes: o yüzden titizleniyorum
 

sad-x

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
alperuzi dediğiniz gibi yaptım, aracı gazda durdurup sağdan 2. enjektöre giden hortumu söktüm ve bir kaç dakika bekledim, daha sonra hortumu yerine taktım, eve gidip bir saat bekledim ve yeniden çalıştırmayı denedim.

sonuç aynı, 2. marşta artık marş motoru yorulmaya başladığı anda hafif de gaz vermem sayesinde çalıştı.

başka sorun var demeden önce acaba diyorum, ben bahsettiğiniz uygulamayı mı yanlış yapıyorum, bilemedim. sonuçta enjektör kaçağı mantıklı geliyor, yakıt tüketimim fazla ve bu ayrı bir konu olarak lpg bölümünde açık.

aşağıda görüldüğü gibi halka içine aldığım enjektöre giden hortumla sağ taraftaki hortumu söktüm. acaba sağ taraftaki hortumu sökmekle testin işlevini mi bozdum.

aaa.jpg
 

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Yok doğru yapmışsınız, sağdaki hortum map sensörüne gidiyor olması lazım, onu sökünce de regülatör öncesi kesiciden enjektöre kadarki hortum içindeki gaz tahliye olmuş olması lazım.

2. enjektörün hortumunu sökmenize gerek yoktu ama bir fark da etmez. Sorun başka o zaman.
 

halilakel

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
2,145
Tepki puanı
3
Puanları
38
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
akünün + çıkışında lpg sistemine ait sigorta vardır,bunu çıkartın ve akünün kutup başını sökün,yarım saat sonra geri takın ve deneyin, eğer çalışırsa kalibrasyon sorunu vadır lpgde,çalışmazsa benzin enjektörlerinizde sorun olabilir...
 

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Bu arada 4 enjektör fiyatı 150-200 TL civarında olması lazım, internetten alıp kendiniz de değiştirebilirsiniz ama kalibrasyon gerekir.

Eğer aracı uzun süre kullanacaksanız LPG ayar kablosu ve opcom edinmenizi öneririm, bu ikili sayesinde sorunlarımın %90'ını kendim gideriyorum.
 

sad-x

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Konu eskidi hortlatmış gibi oldum ama bu sorunu çözdüm ve çözümü paylaşmanın başkalarına faydalı olabileceğini düşündüm. Marş sorunumun bütün kaynağı lpg regülatörümün gaz kaçağı yapmasıymış. Yeni bir regülatör sorunu kökten çözdü.
 
Üst