vectra b için yeni fikirler

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan lampard
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepkime puanı
2
Puanları
36
arkadaşlar vectra c de yolda giderken sinyale bir kez dokunmakla 3 defa yada isteğe göre daha fazla yanıp sönen sinyaller var özellikle sollamalarda çok işe yarıyor bunu elektronik bir devre yaparak gerçekleştirmek mümkünmü çok zor olmasa gerek.
birde sağ aynanın geri vitese takıldığında arka sağ tekeri göstermesi gibi bir özellik var vectra c de çok şekil bir özellik yapılabilirmi acaba
 
benimde aklımda arabayı güncelleştirmek vardıda bunları düşünmemiştim:D güzel düşünce, bence yapılabilir. aynaları elektrikli katlanır yapmayı düşünmüştüm bende :D
 
arkadaşlar vectra c de yolda giderken sinyale bir kez dokunmakla 3 defa yada isteğe göre daha fazla yanıp sönen sinyaller var özellikle sollamalarda çok işe yarıyor bunu elektronik bir devre yaparak gerçekleştirmek mümkünmü çok zor olmasa gerek.
birde sağ aynanın geri vitese takıldığında arka sağ tekeri göstermesi gibi bir özellik var vectra c de çok şekil bir özellik yapılabilirmi acaba

Sollamalarda sinyal ile ilgili kural; "sollamaya başlamadan evvel sol sinyal verilir, sollama bitene kadar sol sinyal açık kalır" kuralı olduğuna göre ve sollamanın ne kadar süreceği belli olmadığına göre bu özellik bence gereksiz ama sağ ayna/geri vites olayı mantıklı.
 
bu özellik otobanda çok işe yarıyor.benim vectra b yede düşünüyordum.özellikle hızlı giderken sollamalar kısa zamanlı gerçekleştiğinden kullanışlı.
 
Arkadaşlar limitleri zorluyor diyeceğim de biri tutup yapacak ben de yutacağım lafımı...:D

Hadi hayırlısı bakalım.
 
aslında geri vitese takınca aynanın aşağı inmesi-geri gelmesi benim bölümümle ilgili, servo motor+hafıza devresi durumu çözer ama malesef ben altından kalkamam:D

sinyal işi Taner abinin dediği gibi özellikle otobanda çok kullanışlı

bunlar yapılamayacak şeyler değil
 
Son düzenleme:
Ayna işini geçin. Çağrı'nın dediği gibi servomotor ve hafıza ünitesi gerekiyor. Pahalıya mâl olur. Ayrıca Vectra B'lerin aynaları çok küçük olduğu için arka lastiği pek göstermiyor. Hem küçük hemde aracın gövdesine çok yakın.

Ama sinyal işi yapılabilir. Mikroişlemci için bir program yazarım eğer sinyal kolu 0.5sn'den az basılı kalırsa sinyal 3 kez (kaç kez istiyorsanız yada) yanar. Süreyide en uygun şekilde ayarlarım.
 
Sollamalarda sinyal ile ilgili kural; "sollamaya başlamadan evvel sol sinyal verilir, sollama bitene kadar sol sinyal açık kalır" kuralı olduğuna göre ve sollamanın ne kadar süreceği belli olmadığına göre bu özellik bence gereksiz ama sağ ayna/geri vites olayı mantıklı.
savaş abi tam olarak anlatamadım.sollamanın ne kadar süreceğini elbette bilemezsin fakat vectra c lerde orjinal olarak var bu 8 sn ye kadar artırılabiliyor uzun yolda hızlı giderken 120 km gibi bir hızda sinyal kolunu açmamak ve tekrar kapatmamak lüks bence rahatlık.ayrıca dikkati dağıtmamak adına da olumlu.sinyalin 4 ya da 5 defa yanıp sönmesi yeterli

ayna konusuna gelince elektronikten çok fazla anlamam ama servo motora gerek varmı ki.ben zaten park ederken manuel olarak aynaları indiriyorum.sadece aynanın mevcut konumunu elektronik olarak hafızada tutmasını sağlayıp geri vites müşüründen alacağımız tetikleme voltajı ile de aynayı aşağı bakarken ki konumunu hafızadan geri çağırıp voltaj kesildikten sonra eski konumuna geri döndürmek
 
ayna konusuna gelince elektronikten çok fazla anlamam ama servo motora gerek varmı ki.ben zaten park ederken manuel olarak aynaları indiriyorum.sadece aynanın mevcut konumunu elektronik olarak hafızada tutmasını sağlayıp geri vites müşüründen alacağımız tetikleme voltajı ile de aynayı aşağı bakarken ki konumunu hafızadan geri çağırıp voltaj kesildikten sonra eski konumuna geri döndürmek

aynanın aşağı-yukarı ayar mesafesine 10 birim diyelim, mesela sen alttan 6.birimde kullanıyorsun, geri vites ayarınıda aynayı 5 birim aşağı indirecek kadar ayarladın, bunda sorun yok, ayna iner kalkar çalışır.

arabaya başkası bindi ve aynayı alttan 3.birime ayarladı, geri vitese takınca ayna 5 birim birden aşağı inmek isteyecek, en sona geldiğinde motoru zorlayacak. motor sağlam kaldı diyelim, bu sefer geri vitesten çıkınca tekrar 5 birim yukarı getirecek, kullanıcının ayarı bozulacak.
umarım anlatabilmişimdir:D

servo motor konum takibi yapabiliyor, bu yüzden lazım.
sen 6.birimde kullanırken aynayı 5 birim indireceğini,
başkası 3 birimde kullanırken aynayı 2 birim indireceğini bilir.
 
şuda var, servo motor olmadan kontaktörlerle felan aynı iş yaptırılır ama aynanın içine sığacağını hiç sanmıyorum :D:D
 
Geri
Üst