Geçen yaz yağ pompası değişimi için motor altından baya parça sökülmüştü.Şanzımanın içindeki yağda 1lt kadar akmıştı sonradan çıkma ne olduğu belirsiz atf yağla tamamlandı.Her nekadar sorun yok gibi görünsede içime sinmedi tabi.Malum düz vites yağı ep80 yağ.Bende geçen hafta yetkili servise gidip 2litre gm manuel şanzıman yağı aldım.Başka yerde değişitirecektim.Fakat yetkili servisten uygun fiytalı olarak değiştirdim.
Yapılan işlem şanzıman karteri açıldı ve komple eski yağ boşaltıldı.Conta değişip kapak takıldı ve üstden şanzıman havalandırma tapası çıkarılıp yeni yağ alt yan tapadan akana kadar konuldu.
Şimdi buraya kadar yapılan işlemler normal gibi fakat f18 şanzıman benim bildiğim 1.9 litre almasına rağmen toplamda 1.6 litre yağ kondu alt tarafdan akana kadar.Bu neden olmuş olabilir.Karter kapağı sökülmesine rağmen yine yağ kalırmı içerde.Bende ustanın yağı koyduğu havalandırma tapasını açıp 150-200 ml kadar ilave yaptım sonradan .Sanki vites geçişleri biraz daha iyi oldu gibi ama emin olamadım yaptığım işten tabi.Bir hata yapmış olabilirmiyim tekrar ilave etmekle.Yani benim ilavemle beraber sanki 1.9 litreye yakın olmuştur galiba seviye.Eğer hata ettiysem boşalttırıcam çünkü yorumlarınız nedir arkadaşlar.
Yapılan işlem şanzıman karteri açıldı ve komple eski yağ boşaltıldı.Conta değişip kapak takıldı ve üstden şanzıman havalandırma tapası çıkarılıp yeni yağ alt yan tapadan akana kadar konuldu.
Şimdi buraya kadar yapılan işlemler normal gibi fakat f18 şanzıman benim bildiğim 1.9 litre almasına rağmen toplamda 1.6 litre yağ kondu alt tarafdan akana kadar.Bu neden olmuş olabilir.Karter kapağı sökülmesine rağmen yine yağ kalırmı içerde.Bende ustanın yağı koyduğu havalandırma tapasını açıp 150-200 ml kadar ilave yaptım sonradan .Sanki vites geçişleri biraz daha iyi oldu gibi ama emin olamadım yaptığım işten tabi.Bir hata yapmış olabilirmiyim tekrar ilave etmekle.Yani benim ilavemle beraber sanki 1.9 litreye yakın olmuştur galiba seviye.Eğer hata ettiysem boşalttırıcam çünkü yorumlarınız nedir arkadaşlar.