vectra b --brc-zavoli ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ksk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ksk

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
601
Tepkime puanı
31
Puanları
28
Yaş
40
herkeze iyi forumlar.

bu lpg konusu forumda pek çok kez açıldı biliyorum fakat bilgilerin çoğu dağınık ve cevabını bulamadığım sorlar var..

şu son zamlardan sonra lpg taktırmayı düşünüyorum..
aracım vectra b2 x16xel motor kodu
aylık 500 km yol kat ediyorum bu yolun büyük bir çoğunluğu karşıyak ve çiğli aosb arasında geçiyor.(bilenler için)

kararımı verdiğim lpg markaları brc ya da zavoli bu iki markayı taktırma tüşüncesindeyim.(%51 brc, %49 zavoli)
brc'deki kararım opellerin çoğunda brc olması ve bu markada daha az şikayet olmasıdır.
zavolideki kararım ise ithalatçısının ve merkezinin izmir olması,
taksici arkadaşımın ve tamirci tanıdığın zavoli önermesi. ha birde 1350tl / 10 taksit olması

fakat montaj konusu önemli olduğu için biraz kararsızım sizin bildiğiniz veya tecrübe ettiğiniz çiğli ata sanayide yetkili servis varmı?

1----bu iki markanında enjektörleri nasıldır? brc ninki boch zavolinin başka bir marka olarak hatırlıyorum. birisi sesli çalışıyormuş diğeri sessiz hangisi iyidir anlmadım
2----benzinden lpgye geçiş sıcaklığı olayında bu sıcaklığı motor soğutma suyundan mı alıyor? eğer böyleyse ısı senserünü nereye takıyorlar?
3----izmirde kışları hava sıcaklığı eksi değerlere düşmemesine rağmen sabahları yaklaşık olarak lpg ye
geçme zamanı veya km si ne olur?
4----lpg tankı olarak simit tank düşünmekteyim sizce uygunmudur?
5-----kendi aracıma ait montaj fotolarını incelediğimde kimi uygulamada enjektör motor kapağının
üstünde kimiside gayet derli toplu bir biçimde kapağın altında görülmeyecek şekilde yapılmış.
sizce hangi uygulama doğru?
6---- hesaplarıma göre ben bu tüpü yaklaşık 2 yılda amorti ediyorum sizce değermi? (eğer tüp var diye coşarsam 1 yıldada amorti ederim :D )
 
marka olarak şunu taktır diyemem. ben atiker kullanıyorum çokta memnunum.
tüp beynine motor soğutma suyu gider ortalama motor ısısı 40 dereceyi bulunca tüpe keçer.
tüpü kimin taktığı önemli değil ama taktırırken başında dur delik deldirmemeye gayret göster başta konuş ben derli toplu isterim de. motoru açtığın zaman tüpün takılı olduğu belli olmasın.
birde aracın bagajı geniş simit tüp taktırırsan istetme başına bela olur. ben simit taktırma derim. en güzeli 60 tank tüpü nezaman doldurduğunu unutursun.
bence benzine verilen para zarar aracın cekişinde bile bir fark olmuyor bence. taktırmanı tavsiye ederim.
 
ayda 500 km yol yapmak lpg taktırmak için az bir mesafe.ama karar senin.
zavoli taktıracaksan montajı çamdibindeki merkezlerinde yaptırmanı tavsiye ederim.
1-araç çalışırken içeriye rahatsız ediici bir enjektör sesi gelmez.duyamazsın zaten.
2-sıcaklık için soğutma sistemindeki suyu kullanıyor.borulardan uygun olanına genelde T boru ile bağlantı yapılıyor.Sensör markadan markaya göre değişiyordur konulan yer olarak.
3-Araca göre değişir.Yine de çok soğuklarda 3-4 km yi bulabilir.
4-Simit tank olayı ilginç.Ben eski aracımda kullanmıştım.ama oraya takınca yedek lastiği bagaja koymak gerekiyor.o zaman da simit tank taktırmak yer kazandırmış olmuyor.ben yedek lastiği eve bırakmıştım.bunun yerine kısa silindir tank kullanılabilir.
5-teknik olarak enjektörlerden manifolda ne kadar kısa boruyla bağlanırsa sonuç o kadar iyi oluyor.ama motor kapağının üstü veya içi farketmez.sadece görüntü değişir.
6-araçta orta vadede karşılaşabileceğin sorunları da düşünerek bence deymez:D
 
tüpü kimin taktığı önemli değil ama taktırırken başında dur delik deldirmemeye gayret göster
en önemli olan konuya önemli değil demişsiniz ama bence çok yanlış...
bana kalırsa taktıracağın yere şöyle karar ver.
civarda bu işi yapan pek çok işyeri vardır.
hepsine tek tek git, bi çay söyle, sohbet esnasında dükkana gelen müşterilerin neden gelip gittiklerini gözlemle. saçma sapan sıkıntılardan ötürü gelip gidiyorsa insanlar hemen uzaklaş ve başka yere git.
ben taktırmadan önce böyle yaptım ve taktırdığım yere insanlar ilk 1000 km ücretsiz bakımına birkaç kişi de normal bakımları için geldiler. buradan adamların işçiliğinin ne durumda olduğunu çok net anlayabilirsin.
asıl kararını markaya değil ustaya göre vermelisin kesinlikle...
 
LPG sistemi olarak Zavoli fakat aylık 500 km çok az.
 
marka olarak şunu taktır diyemem. ben atiker kullanıyorum çokta memnunum.
tüp beynine motor soğutma suyu gider ortalama motor ısısı 40 dereceyi bulunca tüpe keçer.
tüpü kimin taktığı önemli değil ama taktırırken başında dur delik deldirmemeye gayret göster başta konuş ben derli toplu isterim de. motoru açtığın zaman tüpün takılı olduğu belli olmasın.
birde aracın bagajı geniş simit tüp taktırırsan istetme başına bela olur. ben simit taktırma derim. en güzeli 60 tank tüpü nezaman doldurduğunu unutursun.
bence benzine verilen para zarar aracın cekişinde bile bir fark olmuyor bence. taktırmanı tavsiye ederim.
İyi akşamlar Özmert bey. Size sormak istediğim bir konu var lütfen bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. Bende de atiker marka sıralı kit var ve 40 dereceye ısınıca lpg sistemine geçiyor.Sizde biliyorsunuz ki araç lpg sisteminde çalışırken farklı bir motor sesi geliyor ve buna da normal diyorlar. Fakat soğuk havalarda motor soğuk olduğu zamanlarda araç benzinden lpg sistemine geçtiği anda ilk dakikalarda lpg enjektörlerinden daha yüksek ve değişik bir ses geliyor. Motor yeteri kadar ısındığında bu ses normale dönüyor. Acaba sizin araçtada bu oluyormu. Yani motor soğukken ilk lpg geçişinde enjektörler hızlı çalışıyormuş gibi bir ses geliyormu ?
 
ben zavoli kullanıyorum ve şu ana kadar hiç bir sorunla karşılaşmadım ama marka imajı olarak brc ağır basıyor.
1-brc
2-zavoli
benim tercih sıram böyle olurdu.
 
Ben de tank olarak simit tavsiye ediyorum. Fazla km yapmadığınız için zaten sık sık istasyona gitmiyorsunuzdur.
Ayrıca 60 lt'lik tank kullandığınız zaman aracınızın eğer varsa yatar koltuk özelliği kullanılamıyor.
 
zavoli nin montajıonda manifold deliniyormu? brc de delme işlemi olmadan montaj yapılıyormuş
 
Geri
Üst