Vectra b 2001 tdı turbo selenoid valf arızası

Turbu Selenoid Valf Arızası


  • Kullanılan toplam oy
    9

AHMETKARTAL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
147
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Senin arabanın akü yanındaki solenoid valf ten ses geliyor mu ? Czzzzzzz diye ses geliyor mu ?
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
yok abi ses yok..ama ben arıza lambası yandığında araba safe mod gibi birşeye sokuyor kendini onunla uğraşıyorum...
 

AHMETKARTAL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
147
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
dizel

bir de pek anlamıyorum bu arabadan işin ilginç yanı burada bu arabadan anlayan bir usta da bulamadım geçenlerde sanayi ye gittim bi usta buldum
arabanın kaputunu açtı abi bu araba arızalı dedi
ne olmuş usta iyileşir mi dedim
zor dedi bu araba çok ses çıkarıyor dedi tüpün beyni nerede dedi
işte ben o zaman koptum usta dedim kapat kaputu dedim
o zaman biraz ses kesiliyo dedi
tamam usta hadi hayırlı işler dedim
ondan sonra anladı birşeylerin ters gittiğini ve ona dedim ki
usta BU ARABA DİZEL dedim
yok yaaa dedi sonra ona içimden hadi ülen kıytırık usta dedim ve gittim
işte aynen böyle oldu
 

AHMETKARTAL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
147
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ses yoksa o zaman şunlara bi bak yabancı siteden indirdim bi oku
ben bunları test edecek bir usta bulamıyorum

[FONT=&quot]P0400 Egzoz Gazı Devridaim Akışı Arıza [/FONT]
[FONT=&quot]Egzoz Gazı Devridaim (EGR) sistemi ile, geri alımı içine tüpler veya kanallar sayesinde egzoz manifoldundan egzoz gazlarının küçük bir bölümünü yönlendirmeleri [/FONT][FONT=&quot]EGR[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Ford EGR[/FONT][FONT=&quot] devridaim akışını kontrol. EGR devridaim akışı motoru bilgisayar (ECM) tarafından kumanda ve izlenir, ECM yavaş yavaş sürüş koşullarına bağlı olarak EGR açmak veya kapatabilirsiniz. EGR akış sabit otoyol gezi sırasında en yüksek seviyesine kumanda edilir. Motor bilgisayarı (ECM), periyodik olarak EGR sisteminin çalışmasını test eder. ECM EGR akışı beklenenden daha az veya daha büyük olduğunu algıladığında, test sırasında, hata tespit ve kod P0400-Egzoz Gazı Devridaim Akım Arıza ECM belleğinde saklanır. Sorun bağlı olarak, bir araç da kaba boşta, vb, kötü yakıt ekonomisi ping, kabaran, gibi bazı sürüş kaygılar, görülebilir

Kodu P0400 neden olabilir ne

- EGR geçişleri tıkanmış veya sınırlı
- Yapışmasını EGR
- EGR pozisyon sensörü ile sorun
- Manifold mutlak basınç (MAP) sensörü için vakum hattı çatlamış veya sınırlı
- Tıkanmış katalitik konvertör
- EGR sıcaklık sensörü (Nissan) karbon mevduat
- Arızalı kütle hava sensörü (MAF)
- Açık veya EGR sıcaklık sensörü devresinde kısa
- Yanlış yönlendirilir vakum hatları
- EGR valfı kontrol devresi ile elektrik sorunu
- Motor bilgisayar sorunları

Örnekler: [/FONT]
[FONT=&quot]Birçok 90-erken 00 en Nissan araçları (örneğin Pathfinder, Altima, Maxima, Frontier, Görev) kodu P0400 EGR sıcaklık sensörü etrafındaki hava akışını engelleyen bir karbon birikimi neden olabilir. Onarım bir EGR tüpler, liman ve pasajlar kaldırılması ve EGR sıcaklık sensörü temizleme içerir. Bir 2.4L 4 silindirli motor ile 1998-2002 Frontier ve Xterra için bir servis bülteni emme manifoldu içinde EGR liman temizleme önerir; EGR port fişler kaldırılması gerekir. 90 ve 00 erken Mazda otomobil ve kamyon, kod P0400 genellikle gaz vücutta, tıkanmış EGR pasajlar neden olabilir. Onarım aynı zamanda EGR pasajlar temizleme içerir. Benzer şekilde 90'lı Chevrolet Tracker veya ikiz Suzuki Sidekick / Vitara, içinde alımı plenum ve gaz plakanın arka tarafında tıkanmış EGR geçişleri kodu P0400 neden olabilir. Onarım, EGR açık komutu değişmez Tarama aleti ile ve boşta ise EGR çalışmasını kontrol kontrol ve gerekirse EGR pasajlar temizlik içerir. Bir tıkanmış EGR borusu bazı geç 90 Mercedes-Benz araçlarda kodu P0400 için ortak bir durum oldu. EGR tüp temizlemek için, EGR kaldırılması gerekiyor.

Ne kodu P0400 ile kontrol edilmesi gerekir:

EGR sistemi ile en sık bulunan sorun EGR akışını kısıtlayan karbon birikimidir. Bir karbon birikimi EGR sisteminin bir parçası bulunursa genellikle, diğer liman ve geçişleri böylece tüm EGR sistemi sorunu çözmek için gerekirse kısıtlamalar için kontrol ve temizlenmesi gerekiyor, çok tıkanmış olabilir. Vakum hattı şemasına göre yönlendirme vakum hattını kontrol edin. Konnektörleri ve EGR valfleri, solenoid ve sensörler için kablolama: elektrik bölümü kontrol ediniz. Mazda araç olarak, EGR destek sensörü ve vakum hortumu sensör başarısız olabilir veya sensör tüp sınırlı veya çatlak olabilir gibi kontrol edilmesi gerekir. Bir Subaru olarak, BPT valf diğer EGR bileşenleri ile birlikte kontrol edilmesi gerekir. Tıkanmış bir katalitik konvertör şüpheleniliyorsa, egzoz geri basınç kontrol edilmesi gerekir. [/FONT]
 

AHMETKARTAL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
147
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
opel vectra b 2000 model x20dth

o yüzden bana şu lazım :
bu solenoid valflerin ucundan çıkan hortumların takıldığı yerleri gösteren bir şema lazım ya da sizin araba da benimkinin aynısıysa size zahmet olmaz ise akünün yanındaki ve turbonun oradaki valflerin hortumları nereye gidiyor bana A4 kağıdı gibi bir şeye ya da ekrana çizebilir misiniz müsait olunca
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bir de pek anlamıyorum bu arabadan işin ilginç yanı burada bu arabadan anlayan bir usta da bulamadım geçenlerde sanayi ye gittim bi usta buldum
arabanın kaputunu açtı abi bu araba arızalı dedi
ne olmuş usta iyileşir mi dedim
zor dedi bu araba çok ses çıkarıyor dedi tüpün beyni nerede dedi
işte ben o zaman koptum usta dedim kapat kaputu dedim
o zaman biraz ses kesiliyo dedi
tamam usta hadi hayırlı işler dedim
ondan sonra anladı birşeylerin ters gittiğini ve ona dedim ki
usta BU ARABA DİZEL dedim
yok yaaa dedi sonra ona içimden hadi ülen kıytırık usta dedim ve gittim
işte aynen böyle oldu
Ahmet öğle ğleyin güldürdün beni canım Allahda seni bu işte güldsürsün bitireceğiz hep beraber işallah :dil:
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
abi basınç hattı üzerinde çift selenoid var ikiside seri bağlı alttan gelen türbin selenoidinden gelir t boru ile girer egr ninkine oradan çıkar egr gövde diyaframının üst tarafına...oda diyaframı kaldırır diyaframın alt tarafındaki egsozdan gelen geri dönüşümü açar...makinanın kendi gaz ve basıncı ile kelebek çalışır onun altında..

abi bence sen bir manifoldu sök,kelebeklerini kontrol et düzgün çalışıyormu ?
sen ışıkta durunca kelebek kapatır,oda basınc dengesizliği yapar..tam kapatıyor kanımca kelebek ondan problem yaratıyor sana...
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
abi basınç hattı üzerinde çift selenoid var ikiside seri bağlı alttan gelen türbin selenoidinden gelir t boru ile girer egr ninkine oradan çıkar egr gövde diyaframının üst tarafına...oda diyaframı kaldırır diyaframın alt tarafındaki egsozdan gelen geri dönüşümü açar...makinanın kendi gaz ve basıncı ile kelebek çalışır onun altında..

abi bence sen bir manifoldu sök,kelebeklerini kontrol et düzgün çalışıyormu ?
sen ışıkta durunca kelebek kapatır,oda basınc dengesizliği yapar..tam kapatıyor kanımca kelebek ondan problem yaratıyor sana...
caner onu bende dedim ama Ahmet ses çıkarmadı kelebeklere baksın diye..birde egr açılıp kapanmasına egr diaframında çatlama olabilir diye..
 

AHMETKARTAL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
147
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yani şimdi onu ben yapamam da ustaya bi söyleyim
tam olarak bu kelebek parça nerede ya da nasıl yapılır bana söylerseniz belki ben de yapabilirim
 
Üst