Vectra b 2001 tdı turbo selenoid valf arızası

Turbu Selenoid Valf Arızası


  • Kullanılan toplam oy
    9

shaggy_31

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Herkese selamlar;
2001 Vectra B TDI Comford aracım var. Uzun zamandır aracım çekiş sorunu yaşamakta. Turbo' yu tamamen elden geçirdim, debimetreyi değiştirdim ama yine aynı sorun devam etmekte. Biraz araştırdığımda Turbo Selenoid Valfinin arızalı olabileceğini öğrendim. Valfin fiyat araştırmasını yaptığımda ortalama 350-425 TL arasında fiyat ortaya çıktı. Mümkün olduğunca orjinal parça kullanmaya gayret gösteriyorum. Ancak ekonomik şartlar malum ortada. Örneğin debimetrenin orjinal fiyatı 250 TL, yan sanayi ise 75 TL. ve arada çok fark var.
Sizden ricam acaba bu tarz sorunla karşılaşan varmı vede nasıl bir çözüm yolu buldunuz, yardımcı olursanız.
Ayrıca selenoid valfi konusunda yardımcı olursanız sevinirim.
 

hazanh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
815
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
aracın egr sine bakıldımı ? çekiş düşüklüğü genelde egr den kaynaklanıyor.. çekiş düşüklüğü nasıl gelişmekte.. örn. araç 70 80 dereceyi geçtiğinde mesela kırmızı ışıkta durduğunda arıza lambası yanıyormu ve belli süre çekiş düşüklüğünden sonra düzelip lamba sönüyormu? yada lamba yanmadan araç 3000 devirden sonra hızlanmıyormu? arıza kodu olarak ne veriyor? selenoid valfi delik olabilir egr valfi açık kalıyor olabilir egr valfi selenoid arızası olabilir v.s. tam anlamıyla yazarsanız çekiş düşüklüğünün nasıl olduğunu ona göre bir çözüm bulunabilir
 

turbo2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2012
Mesajlar
184
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kaputu acın, turbonun vesgeytindeki valfin hortumunu cıkartıp dilinizle bakın emiş varmı,varsa saglamdır
 

LND

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2006
Mesajlar
8,672
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yüzyılın anketiii


cevabım;


Turbo Selenoid Valfi ne kadar


:D:D

sitenin oylama sistemindede arıza var

1 oy---%33.3
3 oy---%100


ne içiyo la bunlar
:D
 

shaggy_31

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Öncelikle ilginiz için çok teşekkürler.
1- EGR - Akışmetre - Turbo Selenoid Valfi bu üç parçayı yeni değiştirdim. Torbo ise mil, kelebek vs. ölçümleri yapılarak tamamen elden geçti.
2- Çekiş hızı ise bazen 80-90 bazen de 120-130-140-150 KM hızla giderkende arıza lambası yanıyor ve çekiş aniden düşüyor. Ne kadar basarsam basayım 120 KM yi geçmiyor.
3- Arıza lambası yandıktan sonra marşı kapatıncaya kadar yanmaya devam ediyor. Ancak aracı tekrar çalıştırdığımda arıza sinyali sönmüş oluyor ve tekrar aynı hızlara gelince sinyal yanıyor.
4- Lamba yanmadan önce araç normal gidiyor ve ortalama 2500-3000 devirden sonra turbo devreye giriyor. Bir süre ilerledikten sonra yukarıda da belirttiğim gibi bazen 80-90 bazen de 120-150 arasında lambayı yakıyor. Lamba yandıktan sonra turbo devreden çıkıyor. Turbo devreden çıktığı andan itibarende sanki traktör motoru çalışıyor gibi araç.
5- Tüm bunların ışığında bugün
P 0100 - HAVA DEBİMETRESİ - SİNYAL ÇOK YÜKSEK
P 0105 - YÜKLEME BASINCI SENSÖRÜ - FONKSİYON KESİNTİSİ
P 1100 - ISI ŞERİTLİ HAVA DEBİMETRESİ - KARŞILAŞTIRMA TAMAM DEĞİL
şeklinde arıza kodları verdi.
Ayrıca sanayide götürdüğüm usta bu arıza kodlarını görünce bana turbunun basıncını kısmayı önerdi. Usta hakkında şüphem yok, tanıdığım ve güvendiğim bir kişi. Tüm bu işlemler karşılığında herhangi bir ücret ödemedim kendisine.
Bu durumda benim artık ne yapmam gerekiyor. Bir türlü bu sorunu çözemedik. Acaba yetkili opel servisine mi göstereyim diyorum. Ancak malum ekonomik şartlar ortada, Sadece aracı servise bırakmanın bedeli 150 TL, sonraki fiyat belirsiz.
 

shaggy_31

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Öncelikle ilginiz için çok teşekkürler.
1- EGR - Akışmetre - Turbo Selenoid Valfi bu üç parçayı yeni değiştirdim. Torbo ise mil, kelebek vs. ölçümleri yapılarak tamamen elden geçti.
2- Çekiş hızı ise bazen 80-90 bazen de 120-130-140-150 KM hızla giderkende arıza lambası yanıyor ve çekiş aniden düşüyor. Ne kadar basarsam basayım 120 KM yi geçmiyor.
3- Arıza lambası yandıktan sonra marşı kapatıncaya kadar yanmaya devam ediyor. Ancak aracı tekrar çalıştırdığımda arıza sinyali sönmüş oluyor ve tekrar aynı hızlara gelince sinyal yanıyor.
4- Lamba yanmadan önce araç normal gidiyor ve ortalama 2500-3000 devirden sonra turbo devreye giriyor. Bir süre ilerledikten sonra yukarıda da belirttiğim gibi bazen 80-90 bazen de 120-150 arasında lambayı yakıyor. Lamba yandıktan sonra turbo devreden çıkıyor. Turbo devreden çıktığı andan itibarende sanki traktör motoru çalışıyor gibi araç.
5- Tüm bunların ışığında bugün
P 0100 - HAVA DEBİMETRESİ - SİNYAL ÇOK YÜKSEK
P 0105 - YÜKLEME BASINCI SENSÖRÜ - FONKSİYON KESİNTİSİ
P 1100 - ISI ŞERİTLİ HAVA DEBİMETRESİ - KARŞILAŞTIRMA TAMAM DEĞİL
şeklinde arıza kodları verdi.
Ayrıca sanayide götürdüğüm usta bu arıza kodlarını görünce bana turbunun basıncını kısmayı önerdi. Usta hakkında şüphem yok, tanıdığım ve güvendiğim bir kişi. Tüm bu işlemler karşılığında herhangi bir ücret ödemedim kendisine.
Bu durumda benim artık ne yapmam gerekiyor. Bir türlü bu sorunu çözemedik. Acaba yetkili opel servisine mi göstereyim diyorum. Ancak malum ekonomik şartlar ortada, Sadece aracı servise bırakmanın bedeli 150 TL, sonraki fiyat belirsiz.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
önce hata kodlarına bakarak tahminimi söylüyorum bağlantılarda (debimetre-manifolt basınc sensoru) şasede sorun olabilir...
sonrasında debimetre yenide olsa ölçmen...
turbo hortumları dahil selonoit valvı hortumlarına iyice bakman ufak bir delik de olsa değişmen...
manifolt basınc sensorunu ölçtürmek veya değişmek
inşallah sorunun bunlardan biter bulursun kolay gelsin
ha bu arada en son az ihtimal ama manifolt içi temiliği
En sonda da bu ya bu ya şu gibi ankete sunman çok komik olmuş :)
 

AHMETKARTAL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
147
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Egr valf sorunu selonoid valf sorunu hiçbiri bunlar değil asıl arıza başka yerde
 

AHMETKARTAL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
147
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben kendi problemimi söyleyim
araç hareket halinde hiç bir problem yok
kırmızı ışıkta beklerken arıza lambası yanıyor ve turbo devre dışı kalıyor ve çekiş düşüklüğü oluyor 15 saniye sonra düzeliyor.
Bir şey farkettim araç hareket halindeyken hararet 90 a gelmiyor lambada beklerken araç ısınıyor ve 90 a gelince arıza lambasını yakıyor konya da hiçbir usta anlamadı ve sorunu çözemedi
çünkü ellerinde yeterli bir cihaz yok yani tech2 yeterli gelmiyor

benim tahminim
1- selenoid valf hortumlarında kaçak olabilir
2- katalitik konvertör tıkanıyor olabilir
3- hararet müşurları ya da elektrik kabloları
4- fan açmıyor olabilir çünkü 90 dereceye geldiğinde oluyor

yaptığım değiştirdiğim parçalar
1- dizel yakıt pompası tamir edildi tamir takımları değişti
2- akünün ordaki ses yapan selenoid valf değişti
3- egr yi temizledim
4- hava akış debimetresini temizledim
5- turboya baktırdım
6- termostatı değiştirdim
7- hararet müşürünü değiştirdim

sorun çözülmedi
hala uğraşıyorum
 
Üst