Vectra A Otomatik Şanzıman Arıza

HellFighter

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2016
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Vectra A 92 model Otomatik Vites Aracım Var.
1- Vites "D" konumunda iken 3. vitese atınca "S" lambası yanıp sönmeye başlıyor ve vites 3 te takılı kalıyor bu sorun kontağı kapatıp açana kadar hiçbir şekilde dğzelmiyor.( Bu şekilde vites "3" te binmeye devam ettim ve aşağıda ki sorun oldu.)

2- Şu An kontağı açtığımda "S" lambası yanıp sönmeye başlıyor marşa basınca akü çeviriyor ama araç çalışmıyor.Vites hiçbir konumda iken çalışmıyor.Sorun neden olabilir?
 
Pozisyon şarteli
 
teşekkürler ilginiz için
 
1. sorun da mı pozisyon şalterinden hocam ?
 
Genelde bu sorun hep bu parçadan kaynaklanıyor . Bende de oldu temizlendi düzeldi bir daha aynı sorunu vermedi.
 
Benim aracı (soğuk havalarda) çalıştırıp yola çıktığımda motor ısınana kadar yüksek devire çıkmazsam sorun çıkarmıyor ama soğuk motorda gaza biraz fazla yüklenirsem "S" lambası ben buradayım diyor ve araç nazlanarak gidiyor. Motor biraz ısınınca durup aracı yeniden çalıştırıyorum tüm dertler son buluyor. Bu durum yaz aylarında yaşanmıyor. Biz bu duruma alıştığımız için sorun yapmıyoruz, kış aylarında bir iki km düşük devirde gittikten sonra sıkıntı olmuyor.
 
Vectra A 92 model Otomatik Vites Aracım Var.
1- Vites "D" konumunda iken 3. vitese atınca "S" lambası yanıp sönmeye başlıyor ve vites 3 te takılı kalıyor bu sorun kontağı kapatıp açana kadar hiçbir şekilde dğzelmiyor.( Bu şekilde vites "3" te binmeye devam ettim ve aşağıda ki sorun oldu.)

2- Şu An kontağı açtığımda "S" lambası yanıp sönmeye başlıyor marşa basınca akü çeviriyor ama araç çalışmıyor.Vites hiçbir konumda iken çalışmıyor.Sorun neden olabilir?

çalışmaması muhtemelen vites kolu posizyon şalterinden kaynaklanıyor. vites kolunun hemen altında ulaşabilirsin. ama anlamadığım şey, neden ''D'' pozisyonundan ''3'' e geçiyorsun? böyle bir kullanma şekli yok.
 
çalışmaması muhtemelen vites kolu posizyon şalterinden kaynaklanıyor. vites kolunun hemen altında ulaşabilirsin. ama anlamadığım şey, neden ''D'' pozisyonundan ''3'' e geçiyorsun? böyle bir kullanma şekli yok.

Sanırım arkadaş açıklamayı eksik yapmış. Otomatik şanzuman arıza ışığı yanmaya başladığında araç hızlanmakta zorlanıyor, hızlanmadığı halde yüksek devirleri çevirmeye başlıyor, o zaman aracı manuel kullanıyoruz. Yani kalkışta 1 nci sonra 2 nci ve 3 ncü vitese alıyoruz. O zaman araç daha kolay hızlanıyor.
 
Sanırım arkadaş açıklamayı eksik yapmış. Otomatik şanzuman arıza ışığı yanmaya başladığında araç hızlanmakta zorlanıyor, hızlanmadığı halde yüksek devirleri çevirmeye başlıyor, o zaman aracı manuel kullanıyoruz. Yani kalkışta 1 nci sonra 2 nci ve 3 ncü vitese alıyoruz. O zaman araç daha kolay hızlanıyor.

Abi ama bu uygulama pek sağlıklı değil ya. Atak kullanmak için S yeterli ama bu şekilde aracın canına okur resmen.
 
Abi ama bu uygulama pek sağlıklı değil ya. Atak kullanmak için S yeterli ama bu şekilde aracın canına okur resmen.

Ben kendi aracımdaki duruma yorum yaptım. Kışın "motor soğukken" vites kolu "D" de iken aracı biraz zorladığımda otomatik vites arıza ışığı (yani S ışığı) yanıyor, bu durumda araç 5000 devirlere kadar çıktığı halde çok zor hızlanıyor, bir nevi vites boşta gibi oluyor, hatta "abi 2 ye tak, aracı boşuna bağırtma, benzin pahalı" diyenler bile oluyor :(. Arıza ışığı yandığında kalkışlarda vitesi 1,2,3 sonra da D ye aldığımda yani manuel kullanıma geçtiğimde araç daha rahat gidiyor, 1-2 km sonra motor ısınmaya başlayınca gaz yeme durumu düzeliyor, motoru stop edip tekrar çalıştırıp normal şekilde hiçbir şey olmamış gibi yola devam ediyoruz. Biz bu duruma alıştığımız için sorun yaşamıyoruz, şanzuman yağı değişim zamanı geldiğinde baktırırım.
 
Geri
Üst