Vectra a 20NE benzin pompası hakkında

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ose
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
astra gsi kullanıyorum 94 c20xe bizdede yok öle bişey marşa bastığında çalışıyor pompa ama gereği yok neden derseniz kütük içinde ve hatta bir sıkıntı yoksa benzinin geri gitmesi gibi tek marşta araç çalışır kütük içini ilk çalıştırmada yakıp bitirene kadar arkadan benzini pompa yetiştirir. fakat hortumlarda oringlerde sızdırma regülatörde geri kaçırma gibi problemler olursa aracın marşı biraz uzun sürüyor. o bizde olmayan sistemin avantajı aracın marşı biraz daha kısa sürede alması ...yapılabilir aslında marş alması uzun sürüyorsa biraz kısaltır...
öğrenmek istediğim işte bu hazırlık. şayet var ise idi direk yakıt pompa rölesi arızası aklıma gelecekti. teşekürler
 
bahsettiğiniz b kasa vectra x20xev kodlu motorda olur vectra a 20 ne de hazırlık yok, sesde gelmez. a kasa geç çalışmanın bir kaç nedeni olabilir yakıt pompası basıncı düşmüş olabilir yada bobin sorunu buji kabloları ısı sensörü yada debimetre .olasılık çok iyi bir usta çözer.

sanırım bu araçtan sizdede var yada daha önce kullandınız. bu hazırlık yoksa dedğiniz gibi başka ihtimaller üzerinde duracam sanayideki ustalara pek güvenim yok. 2 ay felan oldu alalı lpg 5-6 ay önce yeni takılmış atiker marka. revize edilmiş lpg değil Komple sistem yeni inceledim Ki takılan yere de gittim. Aldığım adam bana güven vermesede bagajdan 3 takım eski buji kablo takımı, eski orjinal bosch bobin çıktı. yani değişmişler yalnız yeni bobin bana güven vermedi marka göremedim yan sanayi büyük ihtimalle. şu an üstündeki buji kablolarından 4 ünden biri farklı. Orjinal marka buji kablosu alacam yalnız marka ne olucak bir türlü öğrenemdeim yan sanayi almak istemiyorum. üstündeki bujileri gm marka bir muhtemelen onları da değişecem. debimetre tamir görmüş gibi duruyor çünki kapatılırken sıvı contayla desteklenmiş. ısı sensörü ihtimali üzerindede çok duruyorum çünki arada tek marşla çalıştığında otomotik cikle açıyor. yalnız bu ısı sensörü dış hava sıcaklığını göstereni biliyorum araç içinde silik göstersede soğuk sıcak buzlanma var mı diye gösteriyor yani anlaşılıyor motor suyu sıcaklık sensörü termostadın hemen önünde içerdede düzgün gösteriyor 100 derecede fan açıyor problem yok , motorun sıcaklığını anlayan ısı sensörü yani ilk çalışmada jikle devreye girmeli mi diye anlayacak ısı sensörünün motorun neresinde bilmiyorum biliyorsanız söylerseniz sevinirim aşırı soğuk havada motor çalışması daha da uzuyor birkaç marşla ancak çalışıyor .Benzin Pompası test edilecek ve varsa geri dönüş valfi kontrol edilecek, depo içi hortuma baktım ama çok incelemedim bir daha bakılacak, bunlar aklımda olanlar. cevabınız için teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Bende önceki aracımda kontağı açtığımda kısa bir süre pompanın sesini duyardım ses kesildikten sonra marşa basar çalıştırırdım. aynı şekilde bi ara ses gelmedi ve pompa sizlere ömür.allahtan pompa presli değildi ve içini açıp sadece motor kısmını değiştirerek olayı halletmiştim.(2005 senesinde pompanın tamamına 685 TL fiyat çekmişlerdi ben sadece motorunu 90 tl'ye değiştirmiştim.)eğer daha önceden duyduğunuz ses şu anda gelmiyorsa pompayı kontrol edin aracın geç çalışmasına hatta çalışmamasına sebep olabiliyor.
Daha önceki kullandığım araçlarlarda vardı. Bu ise aldığımdan bugüne hiç olmadı ki forumdaki arkadaşları dediğine göre vectra a larda yok imiş.
 
aracınızın motor kodu c20ne olması lazım opelin orginal buji kabloları genelde beru olur ama oda zor bulunur bulunsada çok fahiş fiyatları oluyor.Yan sanayi iş görecek buji kablolarında sıkıntı yaşamazsınız.Isı sensörüne gelince silindir kapağı üzerinde termostat yada kapağa irtibatlı bişeyin üzerinde olabilir c20xe de kapak üzerinde termostatın altında duruyor.2 fişli mavi turkuaz siyah renkte olur.
 
su sıcaklık sensör bosch parça kodu 0 280 130 107 alacaksanız eğer bulunduğunuz ilde bosch car servislerinden alın fiyatı 25 35 tl arasıydı 3-4 ay önce almıştım...
yLR1ZN.jpg
 
aracınızın motor kodu c20ne olması lazım opelin orginal buji kabloları genelde beru olur ama oda zor bulunur bulunsada çok fahiş fiyatları oluyor.Yan sanayi iş görecek buji kablolarında sıkıntı yaşamazsınız.Isı sensörüne gelince silindir kapağı üzerinde termostat yada kapağa irtibatlı bişeyin üzerinde olabilir c20xe de kapak üzerinde termostatın altında duruyor.2 fişli mavi turkuaz siyah renkte olur.
Ruhsatta motor no 20NE14 die başlıyo, acaba C20NE GT modelleri olmasın? Bilmedğimden soruyorum yanlış anlamayın nette parça ararken de parça altındaki açıklamada 20NE motorlara uygundur diye yazıyor bende kafamda demekki benim araç 20NE die aklımda kaldı yanlışım varsa düzeltin lütfen. sizden sonra buru marka araştırdım sizin de değiniz gibi piyasada yok nette de bulamadım , parçacım ac delco önerdi sizce alınır mı? bugün sanayideydim başka sıkıntıdan dolayı ustaya sordum ısı sensörünü gösterdi bana dediğiniz yerde ben onu egzantrik sensörü zannederdim. termostadı geriye doğru takip edince triger kapağının gerisinde az motora doğru alternatör ayağının yanında mavi-turkuaz renkli soket. Neyse kısa keseyim dün lpg bitti bugün de hava aşırı soğuk olmasına rağmen yarım marşta çalıştı gün boyuda öyle oldu bir iki gün daha bakıcam çalışmada sıkıntı yaşamassam direk halen garantili olan lpg atiker i basacam. Lpg niz kaçırıyor ve aracımı boğduğu için aracım geç çalışıyor diyecem :rakir: .çünkü forumda başka arkadaşların başına gelen olaydan biliyorum. Gaz kesici röle bozuk olabilir. zaten uğramam lazım çünki lpg şamandırası yanlış gösteriyor tam doluyken 4 ışık yakması gerekirken 3 ışık yakıyor. Değişimi içinse lpg tankı boş olması lazım.
 
su sıcaklık sensör bosch parça kodu 0 280 130 107 alacaksanız eğer bulunduğunuz ilde bosch car servislerinden alın fiyatı 25 35 tl arasıydı 3-4 ay önce almıştım...
yLR1ZN.jpg

Siz arızalı olduğunu nerden anlamıştınız? Ben bazen sabahları motor soğuk çalıştırıca tabi zor çalışınca rölantide otomotik jikle( ki otomotik jiklemiz yok bunun yerine devir yükselmesi oluyor) yada devir yükselmesi göremezdim bazen de yarım marşta araç çalışıyor ve rölantide devir yüksek olur ısınınca devir tekrar düşerdi. Bu yüzden aklıma ısı sensörü geldi.
 
bende rolantide titreşim ve sapıtmalar vardı ondan değiştim a kasanın gt motorları c20xe ve x20xev sizinki c20ne 1.8 değilse kodu 2.0 larda 8 valf olarak bu geçer.birde o dediğiniz otomatik cikle sabah arabanın rolantisi 1100-1200 devirlerde olması galiba bu motorlarda olmuyor bende gözlemliyorum onu x20 vectramda yüksek çalışırdı bunda direk 900 devire iniyo.Birde yol bilgisayarı ilk çalışmada anlık tüketimi 2 3 litre arası gösteriyor bi müddet sonra 1 litrelere düşüyor buda otomatik cikle çalıştığını gösteriyor benim düşüncem .
 
bende rolantide titreşim ve sapıtmalar vardı ondan değiştim a kasanın gt motorları c20xe ve x20xev sizinki c20ne 1.8 değilse kodu 2.0 larda 8 valf olarak bu geçer.birde o dediğiniz otomatik cikle sabah arabanın rolantisi 1100-1200 devirlerde olması galiba bu motorlarda olmuyor bende gözlemliyorum onu x20 vectramda yüksek çalışırdı bunda direk 900 devire iniyo.Birde yol bilgisayarı ilk çalışmada anlık tüketimi 2 3 litre arası gösteriyor bi müddet sonra 1 litrelere düşüyor buda otomatik cikle çalıştığını gösteriyor benim düşüncem .
Vectra b de ısı sensörünü değiştiğiniz doğru mu? Arıza kodu ver mişmiydi? Ayrıca değişimden sonra rölantideki sapıtmalar düzeldi mi?
 
astrada değiştim arıza kodu vermiyordu rolanti dalgalanmaları düzeldi sıkıntı yok şu an.
 
Geri
Üst