Tüvtürk Yorumsuz

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan msm89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
aracın modeli tuv'ün sistemine girildiğinde aracın bütün teknik detayları çıkıyor. yapılan olay her ne kadar benim için yanlış olsada, yaptıklarının yasal bir dayanağı var. hiçbirşey elde edemezsiiniz şikayet ederseniz. ben bizzat programlarını gördüm aracı sisteme girdiklerinde örneğin benim aracım için 2 tip lastik boyut ölçüsü çıktı. 195/65/15 ve 205/60/15. bunların haricinde kalanları geçirmek aslında onların elinde ama geçirmiyorlarsa geçirmezler. kurallar bu malesef... ama keşke herkese aynı düzen uygulansa.
 
aracın modeli tuv'ün sistemine girildiğinde aracın bütün teknik detayları çıkıyor. yapılan olay her ne kadar benim için yanlış olsada, yaptıklarının yasal bir dayanağı var. hiçbirşey elde edemezsiiniz şikayet ederseniz. ben bizzat programlarını gördüm aracı sisteme girdiklerinde örneğin benim aracım için 2 tip lastik boyut ölçüsü çıktı. 195/65/15 ve 205/60/15. bunların haricinde kalanları geçirmek aslında onların elinde ama geçirmiyorlarsa geçirmezler. kurallar bu malesef... ama keşke herkese aynı düzen uygulansa.

Kardeşimiz doğru söylüyor. Malüm bu ülkede herkesin bir dayısı var, o dayılarda nedense kendi işini gücünü bırakır bu tür basit işlerle uğraşırlar. Kabul edelim ki Türk TÜV kafasına göre bu doğru, bu yanlış diyemez. Bazı istasyonlardaki görevliler keşke bu tür şeylere göz yummasalarmış, baksanıza şu an göz yumanlar iyi insan göz yummayanlar kötü insan olarak yorumlanıyor. Boşuna iyilikten maraz doğar dememişler. Benim de egzoz ucuna (normal uç eğriydi, daha şık olsun diye o an sanayide bulabildiğim krom ucu takdırmıştım) hiç ses çıkarmadığı halde standarttan geniş+TÜV onaylı değil diye taktılar ve hafif kusurlu saydılar. Doğru TÜV onayı yok, şimdi adam hakkında ileri geri mi konuşayım?
 
simdiki durumu bilmiyorum ama bundan 20 yil evel, Almanyada, babama ait olan aracin yaz ve kislik lastiklerin Markasi ve ebatlari ruhsatta isli idi. yazin Türkiyeye geldigimizde, 35 yanak olan 17 inc Jantlari hepsini egdik ve Almanyaya geri döndükten sonra, jantlari perte ayirdik. Yeni aldigimiz Jant ve lastikleri TÜV e gidip ruhsata islediler. sadece " Tamam bunlari takmissiniz, ruhsata isliyeyim demediler". Arac Dyno ya cikti, göstergede sapma oldumu diye, Arac lifte kaldirip sol ön tekere ve sag arka tekerin altina takoz koyup araci liften indirip, direksiyonu sag sola cevirdiler sürtme varmi diye.

hic bir sorun olmadigini görünce, onaylayip islediler.

o zamanin parasi ile de 3-5 Mark para ödemistik.


gelelim Türkiyeye.
bizde de yapilsin, hersey harfi harfine ama. ama söylede birsey olsun - ben jant alidigimda 105 TL (galba tam bilmiyorum) muaine parasi vermeden 3-5 liraya, bilemedin 10-15 liraya ruhsatima islesin. Trafik poliside beni rutin kontrolünde nasil alkol muainesi yapiyorsa, lastik ebatlar, dis derinligine dikkat etsin. Sarhos nasil cikilmiyorsa, kabak lastiklede cikarmasinlar.

Ama baslica sarti, banada ayni seyi uygulasinlar, baskasinada, hatta ve hatta polis otosundan, ambulansina, ta resmi araclarla, milletvekillinin resmi aracina kadar.

herkeze ayni kurallar uygulansa, kimse agzini acamaz, diger türlü her kafadan baska ses cikar ve herkez kendine göre hakli olur.
 
Arkadaşlar dün itibarı ile muayeneye götürdüm aracımı herşey tamam şasi haricinde sorun yok, birde ne göreyim gerizekalı art niyetli eleman geldi muayeneden kaldınız diyor
mad.gif
dedim nasıl olur herşey tam, efendim jant ölçüsü büyükmüş 18 takılmazmış Astra'ya
mad.gif


Çıldırdım ben doğal olarak tabii, baya bi tartışmanın ardından yola uygunluk belgesi getirirsem muayeneden geçebilceğim söylendi
mad.gif
Bu belgede 18 jant araca uyar gibi bi madde bulunması gerekiyormuş
mad.gif


Bu adamları sadece ALLAHA havale ediyorum ben ALLAH nasıl biliyorsa öyle yapsın bu haysiyetsizleri
mad.gif
Abi allaha havale etmekle en iyisini yapıyon
 
jantlara 4 tane opel amblemi takıcaktın bak nasıl geçiyor ;)
 
jantlara 4 tane opel amblemi takıcaktın bak nasıl geçiyor ;)
Onlarda çocuk ya hemen yerler :kop:. Bugün bilgisayarlı rot ayarına gittiğinizde bile aracın bilgileri sisteme girildiğinde, olması gereken değerler karşınıza gelmiyor mu? Bilgisayarlarda araçlarla ilgili tüm teknik veriler mevcut. 1963 model aracımın orjinal değerlerine ulaşamadılar, bir üst modelinkini baz aldılar. TÜV den de fazla korkmayın öyle ufak tefek şeyler için sorun çıkarmıyorlar. Güzel bir yaklaşım birçok sorunu halleder.
 
sizinki gene çaptan geçmemiş bende janta 8 bijon olduğu için geçememiştim :)adam dedi 4 delik olcak bunlar fazla
 
Orjinali 13 inç 175/70R13 4x100 bijon jantlı corolla mı ben bu sene muayeneye 195/50R15 lastik ve 4x100 + 4x114 jant ile soktum, hiçbir şey demediler.

hatta kaça satarsın falan dediler :D

Yani tamam, uçuk kaçık jantları uyarsınlar ama bi standardı olsun.
 
Geri
Üst