- Katılım
- 26 Şub 2007
- Mesajlar
- 1,521
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
merakımı bağışlayın, Egsozdaki basıncın düşmesi nasıl oluyor??? böyle bir yanlış bilgiye nasıl sahip olabiliyorsunuz???
ben bunu kesin bir dille söylemedim. sadece bir öngörü de bulundum. 4 zamanlı bir motorun egsoz zamanında çıkan egsoz gazının basıncı kullanılıyor sonuçta. bu basıncın düşüp düşmemesi benzin yada lpg'nin yakıt olmasına karşı değişir mi onu merak ettiğimden bu yorumda bulundum. senin yanlış bilgi dediğin şeye de şöyle sahip oluyorum : bkz . bilimsel literatürde "Internal Combustion Engine" kitapları. Birşey konuşuyorsak bilimsel şeylere dayanarak konuşuyoruz. Ben kesin de demedim, fikir yürüttüm.
Turbo dediğin olay, ki sen de anladığım kadarıyla lpg ustası mısın bilemiyorum biliyosundur ayrıntısını, havayı sıkıştırıp silindirlere göndermesi, dolayısıyla çok hava ile beraber çok da yakıt göndererek arabanın gücünü artırmasıdır. Turbo da sonuçta havayı sıkıştırmak için türbin pervanelerini döndürmesi gerekir. Bunu sağlayacak olan da egsoz basıncıdır. Egsoz basıncındaki bir değişiklik, turbo pervanesinin dönüş torkunu değiştirir. Şöyle bir örnek vereyim : Rüzgar gülü güçlü rüzgarda çok hızlı döner, düşük rüzgarda yavaş döner, bu hızı da rüzgar gülüne çarpan hava basıncı etkiler.