turboya lpg

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan niki
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
merakımı bağışlayın, Egsozdaki basıncın düşmesi nasıl oluyor??? böyle bir yanlış bilgiye nasıl sahip olabiliyorsunuz???


ben bunu kesin bir dille söylemedim. sadece bir öngörü de bulundum. 4 zamanlı bir motorun egsoz zamanında çıkan egsoz gazının basıncı kullanılıyor sonuçta. bu basıncın düşüp düşmemesi benzin yada lpg'nin yakıt olmasına karşı değişir mi onu merak ettiğimden bu yorumda bulundum. senin yanlış bilgi dediğin şeye de şöyle sahip oluyorum : bkz . bilimsel literatürde "Internal Combustion Engine" kitapları. Birşey konuşuyorsak bilimsel şeylere dayanarak konuşuyoruz. Ben kesin de demedim, fikir yürüttüm.

Turbo dediğin olay, ki sen de anladığım kadarıyla lpg ustası mısın bilemiyorum biliyosundur ayrıntısını, havayı sıkıştırıp silindirlere göndermesi, dolayısıyla çok hava ile beraber çok da yakıt göndererek arabanın gücünü artırmasıdır. Turbo da sonuçta havayı sıkıştırmak için türbin pervanelerini döndürmesi gerekir. Bunu sağlayacak olan da egsoz basıncıdır. Egsoz basıncındaki bir değişiklik, turbo pervanesinin dönüş torkunu değiştirir. Şöyle bir örnek vereyim : Rüzgar gülü güçlü rüzgarda çok hızlı döner, düşük rüzgarda yavaş döner, bu hızı da rüzgar gülüne çarpan hava basıncı etkiler.
 
Kaan arslanlı, ayrıca dizel- carnot -otto çevrimlerine bir bakın, grafiklerini kontrol edin egsoz zamanlarında basınç neye göre değişir bir kontrol edin.

Böyle bilgilerle arabalar yapılsaydı Mercedesi sanayide ustalar tasarlarlardı.
 
abawww lpg olayı tam benlik bende anti+lpg ciydim ama benzin zamlarına dayanamadım bende taktırdım biraz ev tipi oldu ama idare edin soldaki lpg ortadaki nos (açınca ist a kadar gidiyo) sağdakini bende bilmiyorum :D
goruntu103wv0.jpg
 
ya muhammet sana çok kızdım bi an. bi şey demıyorum git şurdan:) valla inanamadım bi an sen ve lpg. sonra derın bı oh cektım. süpersin..
 
Egsoz basıncı:

- sıkıştırma oranı
- strok
- silindir hacmi
- manifolt desarj durumu
- susturucuların manifolda uzaklığı
- atmosferik, turbo, supersarj durumuna ( yani besleme)

bağlıdır.

Anlayacağınız, LPG kullanılan bir araçta yukardaki durumların hiçbiri değişmez. kısacası egsoz basıncı da değişemez.

gelelim Turbo araçlarda yaşanan turbo bozulması olayına,

montaj yapan yer, turbo araçta lpg dönüşümü yapmak istediğinde aracın emme manifoldunu sökmeliydi
Emme manifolduna lpg enjektör nipellerini dışarda monte edip çapak kirliliğini önleyebilirdi.
bunları yapmadığınız zaman emme manifoldunun içinde kalan çapaklar en başta lifterlere, sonrasında güzergahı boyunca hemen her yere zarar verir.

Bu bilgileri iyi ezberleyin, herşey teoride öğrenilemiyor...

İyi günler diliyorum...








Kaan arslanlı, ayrıca dizel- carnot -otto çevrimlerine bir bakın, grafiklerini kontrol edin egsoz zamanlarında basınç neye göre değişir bir kontrol edin.

Böyle bilgilerle arabalar yapılsaydı Mercedesi sanayide ustalar tasarlarlardı.
 
o en sağdaki klima gazı :)
 
motor devri ve hava basıncı da etkiler teoride bunları da ekle istersen.

yakıtların kalorileri farklıdır. Mesela oktan sayıları etkiliyor ya benzinde. Bunların hesapları var. Konulan benzine göre motor krank milinden alınan torkların hesapları var. Bunlar sadece teoride kalıp gerçekle örtüşmeyen bilgiler değildir. Mühendislik olmasa sen şu an yaptığın işi yapamazsın. Ben senin yaptığın işe saygı gösteririm ama sen de mühendisliğe saygı göster, öyle "teoriyle olmuyor bu işler" tarzı konuşmalar yakışmaz.

Yakıt kendi içinde kimyasal bir enerjiye sahiptir. Yanma sonucu bu enerjinin bir kısmı mekanik enerji ile mekanik aksamları hareket ettirip bir miktarı da ısıya dönüşür. yakıtı değiştirdiğinde birim hacimdeki kimyasal enerji de değişir. Dolayısıyla senin teorik dediğin ama gerçek motor tasarım hesaplarında kullanılan bütün non-lineer yapıya sahip denklemler bundan etkilenir. Patlama anında sonuçta kimyasal bir reaksiyon meydana gelir.(bunların hepsini sen de biliyorsun aslında) bu patlamada oluşan basıncın krank miline hareketi ve torku iletmesi ve peşine kazanılan bu enerjiyle silindir içinde kalan yanma (egzoz) gazlarının dışarı atılması bu patlamanın verimine bağlıdır. Bu da demektir ki eğer farklı yakıtlarda farklı enerjiler elde ediliyorsa egzoz zamanındaki gazın basıncı da değişir ( basınç gazın hacmine de bağlıdır : P.V = nRT --> P:basınç V:hacim n: mol sayısı R:sabit T:sıcaklık (kelvin cinsinden) . Bu denklem ayrıca basitleştirilmiş halidir. Bunu kullanırsan teoride kalır ancak bu denklemin çok daha karmaşığı var, motor tasarımında onlar kullanılır.

Şimdi benim iddiama gelirsek, ben LPG ile benzin arasındaki kalori farkını bilmiyorum. dolayısıyla da ilk yazdıgımda ki gibi sadece öyle olabilir mi acaba diye düşünüyorum çünkü deneyini yapmadım. Sonuçta senin gibi alaycı bir şekilde karşılamanın alemi yok.

Sen LPG bayisi isen bu işin ustasıyım diyorsan senin işine saygım vardır sen de tecrüben dahilinde ustalığın dahilinde birşeyler biliyorsun ama ben de Uçak sistemlerinde mekanik sistemler tasarlıyorum arkadaşım. Senin anlayacağın biz 30bin feette uçan uçakların motorlarıyla da ilgileniyoruz. Biz de turbo kullanıyoruz merak etme. Senin gibi alaycı yaklaşacak olursam bizim uçağın motorunu getirelim sana Lpg tak ona da o engin bilginle.

Tasarlanmış, test edilmiş üretilmiş sistemi açıp bakıp inceleyip ben bunun ustasıyım demek kolay, önemli olan onu yaratmak.
 
ya muhammet sana çok kızdım bi an. bi şey demıyorum git şurdan:) valla inanamadım bi an sen ve lpg. sonra derın bı oh cektım. süpersin..


eyw.. anti+lpg ci kaç kişi kaldı ki şu alemde :D
 
motor devri ve hava basıncını sen düşünürsün diye yazmaya gerek duymadım.

emme manifoldundan yanma odasına giren yakıt , gerek lpg de gerekse de benzinde aynı.

kalorifik değerleri farklı

1 litre benzin, 1,15 litre lpg ile aynı kaloriye sahip

lpg programı esnasında bu değerler birbirine eşitleniyor

kısacası aracın her devirinde, benzin ve lpg de map değeri (manifolttaki hava basıncı) aynı

ne kadar emme basıncı varsa o kadar da egsoz basıncı var demek,(kompresyon kaçakları hariç)

Dizel motora gerekli dizaynı yaparak lpg de çalıştırdım ... bana hayrına türbin motor(uçak motoru) verebilirsen onu da lpg ile çalışır hale getirebileceğimi umuyorum.

İyi akşamlar dilerim




motor devri ve hava basıncı da etkiler teoride bunları da ekle istersen.

yakıtların kalorileri farklıdır. Mesela oktan sayıları etkiliyor ya benzinde. Bunların hesapları var. Konulan benzine göre motor krank milinden alınan torkların hesapları var. Bunlar sadece teoride kalıp gerçekle örtüşmeyen bilgiler değildir. Mühendislik olmasa sen şu an yaptığın işi yapamazsın. Ben senin yaptığın işe saygı gösteririm ama sen de mühendisliğe saygı göster, öyle "teoriyle olmuyor bu işler" tarzı konuşmalar yakışmaz.

Yakıt kendi içinde kimyasal bir enerjiye sahiptir. Yanma sonucu bu enerjinin bir kısmı mekanik enerji ile mekanik aksamları hareket ettirip bir miktarı da ısıya dönüşür. yakıtı değiştirdiğinde birim hacimdeki kimyasal enerji de değişir. Dolayısıyla senin teorik dediğin ama gerçek motor tasarım hesaplarında kullanılan bütün non-lineer yapıya sahip denklemler bundan etkilenir. Patlama anında sonuçta kimyasal bir reaksiyon meydana gelir.(bunların hepsini sen de biliyorsun aslında) bu patlamada oluşan basıncın krank miline hareketi ve torku iletmesi ve peşine kazanılan bu enerjiyle silindir içinde kalan yanma (egzoz) gazlarının dışarı atılması bu patlamanın verimine bağlıdır. Bu da demektir ki eğer farklı yakıtlarda farklı enerjiler elde ediliyorsa egzoz zamanındaki gazın basıncı da değişir ( basınç gazın hacmine de bağlıdır : P.V = nRT --> P:basınç V:hacim n: mol sayısı R:sabit T:sıcaklık (kelvin cinsinden) . Bu denklem ayrıca basitleştirilmiş halidir. Bunu kullanırsan teoride kalır ancak bu denklemin çok daha karmaşığı var, motor tasarımında onlar kullanılır.

Şimdi benim iddiama gelirsek, ben LPG ile benzin arasındaki kalori farkını bilmiyorum. dolayısıyla da ilk yazdıgımda ki gibi sadece öyle olabilir mi acaba diye düşünüyorum çünkü deneyini yapmadım. Sonuçta senin gibi alaycı bir şekilde karşılamanın alemi yok.

Sen LPG bayisi isen bu işin ustasıyım diyorsan senin işine saygım vardır sen de tecrüben dahilinde ustalığın dahilinde birşeyler biliyorsun ama ben de Uçak sistemlerinde mekanik sistemler tasarlıyorum arkadaşım. Senin anlayacağın biz 30bin feette uçan uçakların motorlarıyla da ilgileniyoruz. Biz de turbo kullanıyoruz merak etme. Senin gibi alaycı yaklaşacak olursam bizim uçağın motorunu getirelim sana Lpg tak ona da o engin bilginle.

Tasarlanmış, test edilmiş üretilmiş sistemi açıp bakıp inceleyip ben bunun ustasıyım demek kolay, önemli olan onu yaratmak.
 
Geri
Üst