Turbo

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Capt.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
benzinli turbo en guzeli :)
 
Onu bulamayanda var.

bızım turbo var da ne oluyo. 2000 devıre kadar araba ölü. sonra biraz yurur gıbı oluyo ama 75 bg. nereye gidiyon derler adama

Ben 3.000' e kadar sürünüyorum.
Bu arada turbo - atmosferik işi biraz göreceli galiba. Bu tartışmanın esmer mi sarışın mı tartışmasından pek bir farkı yok gibi...
 
Stock olmak kaydıyla,

Ortalama bir 1.6 atmosferik araç 115 Hp güç, 150-160 NM arası tork üretir.
Ortalama bir 1.6 turbo dizel araç 105-110 Hp güç, 240-250 NM arası tork üretir.
Ortalama bir 1.6 turbo benzinli araç 180-190 Hp güç, 230-240 NM arası tork üretir.

Yani, 1.6 atmosferik bir araçla 1.6 turbo dizel bir araç güç olarak hemen hemen aynı olmakla birlikte turbo dizel tork olarak çok daha üstündür. 1.6 turbo benzinli bir araç, güç olarak mukayese kabul etmeyecek derecede üstündür, tork olarak 1.6 turbo dizel ile hemen hemen denktir.
 
turbo dizel araçta 3000 e kadar bişe yok 3000 den sonra sanki motor kükrüyo çıkan ses çok tatlı babamın astra g var ara sıra onu kullanıyorum hafif basınca 5000-6000 devire fırlıyo ikisinin de keyfi başka
 
Yanlışım yoksa turbo araba kullanmak için biraz bilinçli olmak gerekli. Tabiri yerindeyse agresif gezintimizin sonunda yardıra yardıra evimize gittiğimizde park edince 2 hatta neredeyse 3 dakika kontağı kapatmamalıyız. Biz oralı olmasakta aşırı yüksek devirde çalışan turbo dönmeye devam ediyor diye biliyorum. Yanlışımda olabilir.
 
Geri
Üst