Triger Koptu Ikaz Lambasi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bciplak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aslında basit bir operasyon..

Gergi rulmanında yazıyor zaten ustalarınız bilir

tensioner(gergi) üzerinde USED NEW indikatörü vardır.. ama ilk birkaç kilometreden itibaren triger hızla uzayacağından(bu noktaya yorum bekliyorum)

USED kısmına yaklaşacak... used kısmına uyarı sistemi takarlarsa baya uzun süre yanan bu ışıkla gitmek zorunda kalırız.. ??
 
şimdi trigerin uzaması ile kopma eğilimine girmesi arasında bir ilişki var mı?
 
yok ... zira taş çatlasa 1.5 - 2 cm uzar onuda gergi alır

ama dahada bollaşırsa diş atlayabilir..


çok sağlam kayıştır bu arada.. araba çekersiniz yedekte ..

ama işte dişler kauçuk sente kaçtımı bitti ..


en temizi kulanmamak... kullanan tüm firmalar yavaş yavaş vaz geçiyor..

Opel en son sıfırdan başlayarak 2.2 litrelik motoru yaptı (Z22SE) onda zincir var misal..

toyota ona keza öyle... hele mercedes.. :)
 
Aslında basit bir operasyon..

Gergi rulmanında yazıyor zaten ustalarınız bilir

tensioner(gergi) üzerinde USED NEW indikatörü vardır.. ama ilk birkaç kilometreden itibaren triger hızla uzayacağından(bu noktaya yorum bekliyorum)

USED kısmına yaklaşacak... used kısmına uyarı sistemi takarlarsa baya uzun süre yanan bu ışıkla gitmek zorunda kalırız.. ??
bende dusundumde olmaz. olurda iyi bi sistem olmaz. ama ayarının bolalırsa lambaya yaktıracak sıstemı yapılabilir. ki zaten ayarı boşluk yaparsa özellıkle sabahları ses yapar. ya kendı kendıme guluyorum biz ıyı bırsey tartısmıyoruzkı 60,000 kmde değiş kayısı sonrakı 60,000 km yeye kadar kullan. eger aracı yenı almıssan götur servıse kontrol ettır olay budur!
 
trigerin koptugunu gösteren bi sensöre ihtiyaç yok. çünkü triger koptugu zaman motor elinizde kalır büyük ihtimale. çünkü triger koptugu zaman supaplar pistona carpar ve supaplar ya kırılır yada yamulur. çok büyük arızalarda olabilir, koptugu andaki supapın durumuna bağlı.her markanın belirli bi km var o km geldiği zaman triger değiştirilir. örnegin toyotada 100 bin km de değiştiriliyor.bu zamandan önce koparsada garantiye girer.
 
yok ... zira taş çatlasa 1.5 - 2 cm uzar onuda gergi alır

ama dahada bollaşırsa diş atlayabilir..


çok sağlam kayıştır bu arada.. araba çekersiniz yedekte ..

ama işte dişler kauçuk sente kaçtımı bitti ..


en temizi kulanmamak... kullanan tüm firmalar yavaş yavaş vaz geçiyor..

Opel en son sıfırdan başlayarak 2.2 litrelik motoru yaptı (Z22SE) onda zincir var misal..

toyota ona keza öyle... hele mercedes.. :)
kolay koay diş atlamıyor ne kayışlar gördum resmen boşalmış ama gergi geriyor gergini öbur tarafında kalan kısım boşluklu durdugu ıcın sorun olmuyor
 
vectraların makyajlı kasalarında 2006 modellerinde zincir varmış doğrumu?:confused:
 
zincir en mantıklı olanı.. tedirgin binmekten yeğdir.
 
corsa cdtı lerde zincir mi var?
 
Geri
Üst