triger kayışı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan garraro
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
birde şu var, triger kayışı sanıldığı kadar korkulacak bir malzeme değildir, iç kısmı çok sağlamdır, aracı vurdurma gibi işlemler yapmadıkça yani motora ve kayışa aşırı yüklenme yapmadıkça trigere kolay kolay birşey olmaz, otomatik vitesli araçlarda bu motora zorlanma neredeyse hiç olmadığı için triger kayışı çok daha uzun süre dayanır, şahsen bende yakın çevremde hiç triger kayışı koptu gibi birşey duymadım yani motoru fazla zorlamazsanız triger kayışı çok çok uzun süreler gider öyle zırt pırt değişecek bişey değil aslında.

Yapmayın etmeyin!!!
Örnek 1: http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=32943
Örnek 2: http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=22639
Örnek 3: http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=57270
Örnek 4:*http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=9568
Bunlar gibi onlarca sadece bizim sitemizde konu var. Şahsen de çok duydum, gördüm, kopması gerekmez, diş atlasa yeter. Uzun süreler gider de ne kadar çok çok uzun. Fabrika ömrünü 60.000km veya 4 sene belirlemiş. Siz daha uzundur diyerek sorumluluğu alır mısınız? Size göre ömrü kaç kilometredir? 60.000km de çok uzun kilometredir. Dünyanın çapı 40.000km dir, 1.5 tur atmış dünyayı. Rolanti de beklemelerini, dur kalk trafiklerini, yüklerini de saymıyorum. 60.000km zırt pırtlık değildir.
 
babamın kartal ı 20 yaşında km si az ama hiç triger değişmedi hala kullanıyor, bu trigerden eskiden bende tırsardım ama işin aslını öğrenince rahatladım etrafımdaki ustalar ve bilenler korkmaya gerek yok 100-150 bin rahat gider ama ne olur ne olmaz diye erkenden değişim öneriyorlar deyince korkum kalmadı. Herkese birşey diyemem ama ben şahsen 100 bini geçmeden birdaha triger değiştirmem.
 
Son düzenleme:
babamın kartal ı 20 yaşında km si az ama hiç triger değişmedi hala kullanıyor, bu trigerden eskiden bende tırsardım ama işin aslını öğrenince rahatladım etrafımdaki ustalar ve bilenler korkmaya gerek yok 100-150 bin rahat gider ama ne olur ne olmaz diye erkenden değişim öneriyorlar deyince korkum kalmadı. Herkese birşey diyemem ama ben şahsen 100 bini geçmeden birdaha triger değiştirmem.

Zaten kartal hemen supap bükmez ki. Bükse de masrafı çıkmaz ki. Bakınız;

Benim eski eski arabamda seyir halideyken triger koptu.Biranda araba anlamsız bir şekilde yığılır gibi olunca debriyaja basıp sağa çekmiştim zaten.Daha sonra trigerin koptuğunu farkettim, yenisini takacak ustayı bulmam yeterli oldu.Trigeri taktık ve hiçbir şekilde bir bükülme ya da hasar yoktu.Bunun en büyük nedeni ise seyir halndeyken problemin olduğu anda d ebriyaja basmak ve daha sonra calıstırmak/yürütmek için ısrar etmemekti...

eskı eskı arabanın markasını ögrenebılırmıyım?? cunkı doğan slx felansa bukmeme olasılıgı var

Evet o tarz birşey...Uno'ydu ve malum eski teknoloji ve 8 sübaplı motor.Sübap sayısından dolayı mı risk artıyor?

Falan filan. Opel ise %99 büker. Aracınızı kartal, şahin ile kıyaslamayın. Hele ki sanayii de her ustanın dediğine de sakın inanmayın. O ustalar ve bilenler rahat rahat 150.000km gider derken neye göre demişler? Kaç tane test yapmışlar, labotuarları mı varmış. Size tam tersini söyleyen onlarca servis çıkartabilirim. Tabii ustalar temiz namuslu, servisciler para çarpmak için diyorsanız bir şey diyemem.
 
risk almak yerine değiştirmek en mantıklısı. 60000 km dünya üzerinde araç kullanım tarzlarına göre yapılmış istatistikler sonucu belirlenmiştir. aracı sürekli olarak 5000dd civarında kullanırsanız 60000km olur 50000km, yada aracınızı sürekli 1500dd civarında kullanırsınız 60000km olur 70000km. yada aracınızı normal kullanırsınız ama sürekli yoğun trafik vardır 30000km yapmışsınızdır ancak kayış yoğun trafikte rolantide çalıştığı için daha fazla devir sayısını tamamlamış ve km'si gelmeden değiştirmek zordunda kalmışsınızdır.
 
triger seti, bujiler, yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi: 700.00 tl.(rot balans ve motor koruma hediye)
fiyat nasıl? (yetkili servis fiyatı)
 
devirdaim içindemi? ben devirdaim ve benzin pompası da dahil kendim aldım herşeyi ustaya taktırdım 350 tl parçalar + 150 tl işçilik tuttu.
 
triger seti, bujiler, yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi: 700.00 tl.(rot balans ve motor koruma hediye)
fiyat nasıl? (yetkili servis fiyatı)

Yetkiliye göre makul.
 
Arabam 2004 model astra 62000 km de ben değiştirdim hiç değişmediydi. Ustayla iddaya girdik yemeğine ben kazandım usta çatlaklar oluşmuştur dedi ben de benim kullanmam ile trigerde bişey yoktur dedim çıkardı kız gibi birşey yok çünkü ben öyle deli kullanmıyorum vurdurarak hiç çalıştırmadım niye kayış çatlasın ki neyse sökmüşken devirdaim ve triger setini değiştirdik diyeceğim şu arabayı sıfır aldıysan ve sert kullanmadıysan değiştirmeyebilirsin derim ben yine de sen bilirsin...
 
Son düzenleme:
Eski arabamda trigeri koparan biri olarak değiştir derim..başın ağrımasın...
 
triger seti, bujiler, yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi: 700.00 tl.(rot balans ve motor koruma hediye)
fiyat nasıl? (yetkili servis fiyatı)
bence servis fiyatı çok uygunmuş. ama devirdaimi untmayın.çok önemlidir.
ben 3 gün önce set+devirdaim+işç. 400 tll 4 taksit
ve sırf içim ahat etsin diye değiştirdim km ya da yıl gelmiş mi bilmiyorum
 
Geri
Üst