- Katılım
- 4 Mar 2008
- Mesajlar
- 601
- Tepkime puanı
- 31
- Puanları
- 28
- Yaş
- 40
bence, 4 yıl veya 60 bin km ömür biçenler bu parçalar önemli olduğu için işin içine emniyet katsaysı faktörüde koymuştur, aslında olması da lazım.
bana göere bu katsayı en az yüzde 25-30 dur. buda yaklaşık 5-5.5 yıl veya 75-80 bin km yapar.
bu almanalar motor zarar görmesin diye bir sürü elktronik sensör vs donanımlarla motoru korumaya alıyor. e işin içinde mühendislik olunca her parçanın tasarımında emniyet katsayısı faktörü vardır. dolayısı ile bu triger değişimi için servis kitapçığı hazırlayanlar bunlarıda göz önünde bulundurmuştur.
bir kaç ay önce arabamın trigerini değiştrdim. çıkan kayışla yeni kayış arasında hiç bir fark yoktu, ne çatlama nede esneklikte arasında fark yok. sadece yazısı silinmiş. bu durumu görünce şahsi kanaatim çıkan kayış beni 20 bin daha çok rahat götürür..
bu arada eski kayış 7 yıl önce, 60 bin km değiştirdim.
kayışı kopup canı yanan kişilerde var. onlarınki biraz montaj işçiliği, malzeme kalitesi,metaryal kalitesi ve en büyük etken şans faktörüdür diyebilirim.
bana göere bu katsayı en az yüzde 25-30 dur. buda yaklaşık 5-5.5 yıl veya 75-80 bin km yapar.
bu almanalar motor zarar görmesin diye bir sürü elktronik sensör vs donanımlarla motoru korumaya alıyor. e işin içinde mühendislik olunca her parçanın tasarımında emniyet katsayısı faktörü vardır. dolayısı ile bu triger değişimi için servis kitapçığı hazırlayanlar bunlarıda göz önünde bulundurmuştur.
bir kaç ay önce arabamın trigerini değiştrdim. çıkan kayışla yeni kayış arasında hiç bir fark yoktu, ne çatlama nede esneklikte arasında fark yok. sadece yazısı silinmiş. bu durumu görünce şahsi kanaatim çıkan kayış beni 20 bin daha çok rahat götürür..
bu arada eski kayış 7 yıl önce, 60 bin km değiştirdim.
kayışı kopup canı yanan kişilerde var. onlarınki biraz montaj işçiliği, malzeme kalitesi,metaryal kalitesi ve en büyük etken şans faktörüdür diyebilirim.