Tork&Beygir

MBugra1

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
2,516
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.karinca.tk
Örnekte maximum tork değerinin 3500 devirde olduğu zaten söyleniyor. Maximum tork devri olan 3500 den aşağıdaki devirlerde de yukarıdaki devirlerde de tork düşer. Buna başka bir açıklamaya gerek var mı ki?
Konuyu okumadınız sanırım...

bir önceki sayfada x16xe motorun grafiğini vermişim, bakarsanız orada da görürsünüz. Bu motorun torku 3500 devire kadar yükseli, 3500 devirden sonra düşer. "devirle yükselir" derken bir önceki soruya cevap olarak söyledim. Yani "devir düştükçe tork artar" derseniz de yanlış olur bu durumda. Ayrıca dizellerde sabit olan tork bölgesinin olmadığını anlatmak da istemiştim o cümlede. İsterseniz konuyu bir okuyun, çünkü daha önce yazdığım şeyleri tekrarlıyorum sürekli...
 

sonmezers

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
101
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Devir düştükçe tork artmaz. Gerçi bu da bir kural değildir ama genelde benzinli motorlarda devir arttıkça tork ve beygir gücü artar.
__________________
Buğra

Pardon yukarıdaki cümle sana ait değilse son mesajda yazdıklarına sonuna kadar katılıyorum ama eğer yukardaki cümle san aitse bence bir kez daha oku o cümle de ne yazdığını.
 

başqan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
808
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
paylaşım için teşekkürler

arkadaşlar konu güzel açıklanmış ve ülkemizde otomobilimizi hangi amaç için alacağımıza karar vermemiz gerektiğini önemle vurgulamış..;)

altınızdaki aracın 180 beygir benzinli turbo olduğunu duyan ''abi bu çok yakar dizel alsaydın ya da tüp takdırsaydın ya'' gibi salakça sözler sarf etmekte:confused:

az yakacaksa gidersin turbodizel alırsın..

benim anlamadığım koskoca şirketlerin dizel spor modeller piyasaya sürmeleridir.. araç hem az yakacak hem spor olacak hem performans arayacağın yani doğan görünümlü şahin..:D

performans ana hedefse ne yakıta bakarsın ne hesaplılığna..

paylaşılan bilgiler çerçevesinde ve isteklerimizi karşılayan araç seçmek en mantıklısı yoksa dostlar alışverişte görsün hesabı değil..
 

sonmezers

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
101
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar konu güzel açıklanmış ve ülkemizde otomobilimizi hangi amaç için alacağımıza karar vermemiz gerektiğini önemle vurgulamış..;)

altınızdaki aracın 180 beygir benzinli turbo olduğunu duyan ''abi bu çok yakar dizel alsaydın ya da tüp takdırsaydın ya'' gibi salakça sözler sarf etmekte:confused:

az yakacaksa gidersin turbodizel alırsın..

benim anlamadığım koskoca şirketlerin dizel spor modeller piyasaya sürmeleridir.. araç hem az yakacak hem spor olacak hem performans arayacağın yani doğan görünümlü şahin..:D

performans ana hedefse ne yakıta bakarsın ne hesaplılığna..

paylaşılan bilgiler çerçevesinde ve isteklerimizi karşılayan araç seçmek en mantıklısı yoksa dostlar alışverişte görsün hesabı değil..

1.23 d BMW kullanan adam senin aracından çok daha yüksek performans alıyor, yani tozunu yutarsın o aracın ama yakıta ödediği para seninkinin yarısıdır. Sadece maddi olarak bakma olaya çevreyi de senin aracından çok daha az kirletiyor çünkü o
 

başqan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
808
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
eşit karşılaştırma yapsak daha mantıklı olmaz mı?

1.23 d BMW kullanan adam senin aracından çok daha yüksek performans alıyor, yani tozunu yutarsın o aracın ama yakıta ödediği para seninkinin yarısıdır. Sadece maddi olarak bakma olaya çevreyi de senin aracından çok daha az kirletiyor çünkü o

1.23 d bmw motor karşılığı aynı hacimdeki astra opc dir o da 1.23 e toz yutturur..:D

karşılaştırırken alırken ödediğiniz fiyat-vergi ve diğer maliyete karşın elde ettiğiniz performansa bakmak lazım..

benim aracım 1.6 ama kafa tutan turbodizelin kesinlikle motor hacmi benimkinden yüksek olması gerekir bunu açıklamaya gerek yok herhalde..

uzun lafın kısası benzinli turbo performans için:
-alırken daha az maliyeti var
-daha kolay ve etkin performansı var
-bakım maliyeti daha düşük
-yaktığınız benzin ile alırken ettiğiniz kar dengeler..

sonuç olarak performans için önceliğini kolay kolay kaybetmez
 

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Geçen hafta tatile giderken citröen c4 picasso ile yol aldık. 1.6 dizel 110 beygir. zimir aydın otobanında 205 km hıza çıktığım anda yol bilgisayarı 12.5 lt/100 km yi gösteriyordu anlık tüketimi. inanılmaz rakamlar bunlar. 120-140 km arasında 6,1-6,8 lt/100 km tüketiyordu. araçta 4 yetişkin bir bebek ve full bagaj vardı. ortalama sanırım 2 ton kadar bir ağırlık vardı yani.

Ortalamaya baktığımızda istanbul-fethiye yolvuluğundan sonra 5,1/100 km idi. valla süper ne diyimki. hem performans hemde ekonomi bir arada.

bu arada dip not 200 km hızla giderken yanımdan 6 serisi bir bmw geçti tek kapılı olan ama dizelmi benzinlimi o kısmını göremedim:D 260 la falan gidiyordu sanırım:D
 
Üst