Tiriger zinciri kopan bir CDTI

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Geçmiş olsun Recep bey,
öncelikle kamşaftlarına bakınca daha doğrusu yataklarına bunun yağ kalitesi ile olmadığı kesin...daha çok üretim hatası, zincire gelince bununda yağ kalitesi ile değil daha çok zorlama sıkıştırma ile zamanla ortaya çıkan bir durum olduğunu sanıyorum...yani devamlı yüksek devir gibi
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
?? Çift zincir ne şekilde olacak? Hangi motorlarda mevcut?

aslında mantıklı sonuçta dizel araçlar yüksek sıkıştırılmışla çalışıyor tek zincir zorlama durumlarında kopma ihtimali yüksek,cimrilik tasaruf örneği
opel CIH motorlarında vardı
örnek

images




mercedes de çiftli kullanıyor
images
 
Son düzenleme:

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
çift zincir değilde bunlar çift sıra zincir, bağımsız değiller birbirinden ama mukavemet açısından tabii daha iyi. Ancak bu sefer kammili metaryel zayıflığında zincirden önce kam mili gider :D

Bağımsız çift zincir olsa çok mantıklı olurdu...
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben bunu diyorum zaten çift sıra daha sağlam tek sıra dizele mantıksız
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Abi gözünüzü seveyim nasıl mantık bu. Bağımlı, bağımsız çift zincir demek, 2 kat bakım maliyeti, 2 kat ses demek. Onu geçelim, tek sırası koptuğu zaman ne olacak?

Kalan 1 sıra ile sorunsuz, bilgisiz, habersiz devam mı? Yoksa kopan parçalar yağ pompasını tıkamasını, silindir ile gömlek arasına çizip girmesini, kopan zincirin tamamı iyi ihtimal kartere doğru iner, kötü ihtimal sıkışır kenara köşeye?

10 sıra zincir olsa ne olur ki? İstenilse 10 sıra ile aynı sağlamlığı 1 sıra zincirde de sağlanır. Metali değişir, kalınlığı değişir, kalite değişir vs. Bunda da gene maliyet olaya girer. Maliyeti düşük tutma adına, gereken sağlamlığa göre yapılıyordur bu iş. Bana deselerdi, Opel Astra zincir parçası 850TL ama çok sağlam ömürlük, işçilik, periodik bakım vs. 1.500 ü bulur, ben o aracı satın almaz, aldırmazdım.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Emre ben iki katı olsun biri koparsa dan bahsetmedim...bu opel sincirlerinde benzinlilerde kopma çok yaşandı şimid astra h dizellerde olması hoş değil çiftli demek istemem zorlandığı bir gerçek bunda güç dağılımı olarak çiftli herzaman teklliden daha az yorulur buda o zincirin kolay kolay o duruma gelmemesi demektir...normalde bir zincir motor ömrü ile denk olması lazım ki eski araçlarda bu idi şimdiki 80bin ne kadar normal veya corsa D de kopması ne kadar normal???
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Emre ben iki katı olsun biri koparsa dan bahsetmedim...bu opel sincirlerinde benzinlilerde kopma çok yaşandı şimid astra h dizellerde olması hoş değil çiftli demek istemem zorlandığı bir gerçek bunda güç dağılımı olarak çiftli herzaman teklliden daha az yorulur buda o zincirin kolay kolay o duruma gelmemesi demektir...normalde bir zincir motor ömrü ile denk olması lazım ki eski araçlarda bu idi şimdiki 80bin ne kadar normal veya corsa D de kopması ne kadar normal???

Abi Eski sağlamlık yok doğrusun. Maliyet durumları. Zamanında Eskiden Bağdat caddesinde 1 ev satılmış, bir mercedes alınamamıştır. Şimdi 10 tane mercedes alırsın. Herşeyin fiyatı o kadar arttı ki, araçlar ise tam tersi o kadar düştü. Eskiden kaç kişi araç alabiliyordu. Uyduruk kaydırık yapıyorlar artık.
 
Üst