Tiriger zinciri kopan bir CDTI

recep76

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
515
Tepki puanı
1
Puanları
0
recep76.blogspot.com
Tirigeri zincirli olan araçlar için kullanılan klasik sözler.

- Ses gelince değiştirilir.
- En az 200bin km gider.
- Bu araçların ağır bakımı yok.
- Vs.vs

Fakat resimlerde göreceğiniz sonuca gelen bu araç, Ne ses çıkardı. Nede 200bin de .

Belki şans belkide farklı nedenler. Tiriger eğer koparsa başlıca çıkacak sorunlar. Bildiğim kadarıyla yazıyorum.

- Eksantrik parçalanabilir. Resimdeki gibi.
- İticiler eğilebilir.
- Subaplar eğilebilir.

Değişecek parçalar;

- Eksantirik emme ve egsoz
- CDTI araçta yatak sorun çıkabilir diye yatak yani üst kısım komple değişebilir.
- İticiler,gaydlar :)
- Eğilmişse subaplar dizel araç eğilme biraz daha benzinliye göre az yani eğilmemiş olabilir.

Bu masraflar aşağı yukarı işçilik hariç 2000-4000Tl



Resimde görüldüğü üzere bu aracın eksantrik kırılmış zincir kopmuş. Ben bu aracı yakın ilişkilerim ve birazda işten anladığım için daha uygun bir rakama hallettik.

Ayrıca belirtmekte fayda var. Bu araç yüksek hızda değil kalkış yaparken zincir koparıyor.

Değiştirdiğimiz parçalar;
Eksantirik emme + egosoz + yatağı komple çıkma tertemiz yeni pert araçtan.
İticiler + Gaydlar 16+16 tane
Malum zincir
Conta
Yağ
Yağ filtresi

Yanlışta hatırlamıyorsam 1500Tl gibi inanılmaz bir rakama hallettim. Yani anlamasak bu iş bize 4000'den fazla rakama mal olabilirdi.

Yani sonuç aracınıza iyi bakın yağlarınızı düzgün ve zamanında değiştirin. Ayrıca kış ve yaz görmüş aynı yağı kullanmamaya özen gösterin. Ve çok ince yağ kullanmamaya dikkat edin.

img5594q.jpg

img5596z.jpg

img5607ds.jpg

img5608x.jpg

img5609p.jpg
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
serviste 80000 kmde zinciri kopan astra h gördüm.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Geçmiş olsun. İnce yağ önerilmeme sebebi nedir? Km ve model yılı kaçtı ve ilk sahibi mi?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,459
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
şimdi cdtilerin kullanma klavuzun da önerilen en kalın yağ 5w40 gidip 10w40 koyarsak ilk çalışma sırasında yağlama sorunu olmaz mı?
ikincisi sağda solda yazan yada söylenen çok yanlış şeyler var efendim aracımız bilmem kaç bin kmye geldi motora anahtar değmedi ya kardeşim bırak aracına anahtar değsin bakım görsün aracının kaç bin kmde motor açılmasıyla değil kaç kuruş yaktığıyla performansıyla bakımlı bir motorla kaç bin km gittiğinle övün diyorum onlar başka bu başka diyorlar velhasıl aracın klavuzundaki periyodik bakım bölümünü eksiksiz ve zamanında yerine getirmek gerekir
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Bende zincir kesmesi ile yağı baglayamadim , neden yag zincir kesmeye sebep olsun ki... Ha egzantirik yaglanmadi kırıldı ise kalın yag asıl egzantrik yaglamasini engeller...
 

recep76

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
515
Tepki puanı
1
Puanları
0
recep76.blogspot.com
Yağ viskozitesi nedir?
Viskozite yağ için önemli bir kriterdir. Sıvının kalınlığının veya akmaya karşı direncinin bir ölçütüdür. Örneğin, bal kalındır ve su incedir, yani balın sudan daha yüksek bir viskozitesi vardır. Yağ viskozitesinin doğru ortam sıcaklıklarına uygun olması gerekir. Eğer motor soğukken yağ kalınsa, yağ hareket edemez. Aynı şekilde motor sıcakken yağ ince olursa, yağ motor parçaları için doğru korumayı sunmaz.

Bir yağın viskozitesini veya kalınlığını optimum hale getirmek, parça aşınmasını önlerken enerji verimliliğini maksimum seviyeye çıkarmaya yardımcı olur.

Viskozite indeksi arttırıcılar yüksek sıcaklıkta yağınızın viskozitesini artırır, ancak düşük sıcaklıktaki viskozite üzerinde pek etkileri yoktur. Bunlar, yağın soğuk şartlarda gerektiği gibi akmasını, ayrıca yüksek sıcaklıklarda motorunuzun aksamlarını korumak için yeteri kalınlıkta kalmasını sağlar.

Yağ numaraları ne anlama gelir?
Dört mevsimlik yağlar yağın yüksek ve düşük sıcaklıklarda motor performansını koruyabildiğini belirten, dereceleri üzerinde iki sayıya sahip olan yağlardır. Bir dört mevsimlik yağlayıcı, sıcaklık değişiklikleri altında viskozite farklılıklarını minimum seviyeye düşürür.

Dört mevsimlik bir yağda ilk sayının ardından normalde kış anlamına gelen W gelir. İlk sayı, yağın kış mevsiminde nasıl akacağının bir göstergesi olarak, düşük sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar incedir.

W'den sonra gelen ikinci sayı ise, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın olacaktır. Motorunuz için doğru viskoziteyi kullanmak motor performansını arttırır, motor aşınmasını azaltır ve yakıt verimliliğini arttırır.

Ek olarak, sentetik yağlar genellikle mineral yağlardan daha düşük ve yüksek sıcaklık özelliklerine sahiptir. Bu, daha iyi yakıt ekonomisi ve soğuk çalıştırma sağlayarak korumayı sürdürür.




@astraopc; Sizin yorumunuz. Zincir dışında zincirin gergisi paletleri de etkileyebilir. Fakat zincir sürekli yağın içindede çalıştığını biliyorsunuzdur. Yağın ısısı akışkanlığı gergi ve paletlerin bozulmasına ve zamanla uzamasına sebep olmuş olabilir. Kesin bir şey söylemek yanlış olur. Yani ben kesin yağdandır diyemem ve sizde yağ ile bağlantısı yokta diyemezsiniz.

@cagatay16; Üreticilerin önerilen yağları kullanın ben kimse şu yağı kullanın diyemem.
Üretici kullanma kılavuzunda kullanım ve ağır hizmet koşulları var. Buna göre uygun yağ ve zamanları görebilirsiniz

@Emre Ünan; 90binde araç daha fazla detaya sahip değilim.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Recep Merhabalar,
İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar incedir.
W'den sonra gelen ikinci sayı ise, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın olacaktır. Motorunuz için doğru viskoziteyi kullanmak motor performansını arttırır, motor aşınmasını azaltır ve yakıt verimliliğini arttırır.

Alıntı yapmışsın. Çok doğru. Şimdi sanırsam 5-30 yağ var standart olarak. Bu aralığı kullanıcı/servis 0-40 a çektiğinde, ilk rakam düştüğünden, motor soğukken yağın daha akışkan olmasını sağlıyoruz, böylece daha iyi yağlama yapılıyor. Biliyorsun aşınma soğukken en fazla yaşanıyor ve burada en çok yaşanılan sorun inceliğinden dolayı yağın hareketli parçada tutunması değil, yağın yağlayamaması. Bu soğuk dediğimiz bölüm ise kışın maksimum ilk 60 saniyedir. Diğer taraftan 40 a çıkınca da seninde istediğin kalınlığa çıkıyor, motor ısındığında. Mesela yüksek performans kullanımları için 10-60 yağlar var. Çoğu arkadaşımız, sıkıştırdığı aracında bunu kullanır.

Özetle cdti için 0-40 yağ candır, 5-30 ise daha ekonomiktir, fabrika yeterli görmüştür.
 

oygur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ocak 2011
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
recep geçmiş olsun sürekli aracını takip eder ve beğenirdim neyseki maliyeti düşürerek kurtarmışsın
 

maart

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Haz 2010
Mesajlar
264
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Geçmiş olsun çok sıkıntılı bir durum bu arada zincir kopartma olayını ilk kez duyuyorum dikkatli olmakta fayda varmış teşekkürler.
 
Üst