Triptonik (Easytronic, Dualogic, vs) ile arabayı yokuşta geri kaçıran, düz viteste de kaçırır zaten. Sürekli olarak niye bu geri kaçırma mevzusu konuşuluyor anlamadım.
Basitçe şöyle açıklayalım. Tam otomatikler sürekli olarak kavrama halindedir ve siz ayağınızı frenden çektiğiniz anda kavrama başlar, araç düz zemindeyse hareket eder, yokuş yukarı ise yerçekimine karşı hareket edeceğinden kaydırma olmaz. Ama triptoniklerde kavrama ancak gaza basıldıktan sonra gerçekleşir, yani siz gaza basana kadar araba kavrama yapmaz, bu yüzden de frenden ayağınızı çekip gaza basıncaya kadar geçen sürede araba geri kayabilir, aynı mantık düz viteste de vardır.
Düz viteste siz ayağınızı frenden çekip gaza basarsınız bu arada debriyaj ile de uygun kavrama noktasını belirlersiniz. Triptoniklerde sadece bu kavramayı sizin yerinize yapıp sizin yerinize uygun vitese alan bir sistem vardır, düzden farkı budur. Bu aradaki zaman kaybı eğer acemi bir şoförseniz uzar ve araba geri kayar.
Ha, günümüz yarı otomatik şanzımanlarına ek olarak hill-holder denen bir sistem ekleniyor, bu sistem aracın dik yokuşlarda geri kaymasını engelliyor, ki 2008 Opel'lerde bu sistem mevcuttur.