tiptronik mi yoksa normal mii

koksalsenol

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
37
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar biliyorumm bu konu daha önce de açıldı ama.acaba bana normalle tiptronik vites otomobiller arası farkı yazabilirmisiniz. herkes iyi dir ama cabuk bozulur başına bela olur diyor. ne kadar doğruluk payı var acaba. yada sürüş keyfim bozulur mu. cünkü hiç otomatik kullanmadım bilmiyorum tabii.saygılarrrrr
 

1devil1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ocak 2008
Mesajlar
182
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bozulmada sorun olmaz sanmıyorumda
bence cok konforsuz cok sarısıyo surus esnasında en guzelı normal duz vites yada tam otomatık
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
tam otomatik nasıl oluyor. benim bildiğim triptonikler zaten senin bahsettiğin şekilde tam otomomatik. aradaki farka gelince isterseniz maunel moda alıp vitesi kendiniz değiştirebiliriniz. ama yok otomatik olarak değişsin derseniz sadece gaza basın... bir süre honda jazz kullandım. onlardada triptonik vites vardır. ve sürüş gerçekten güzel. açıkcası ben otomatik vites yanlısıyım. düzgün kullandıktan sonrada kolay kolay arıza yapmaz. tabi mauel gibi fazla yüklenmemek gerek şanzumana!
 

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
trıptronık easytronık ve otomatık sanzumanları bırbırıyle karıstırmyalım arkadaşlar
 
S

sozberk

Bilgi Girilmemiş
triptronik vites sunduğu manuel ve otomatik keyfinin yanında bazı dezavantajlar getiriyor. örneğin vites geçiş sürelerinin hissedilir derecede uzun olması vites geçişi sırasında hissedilir bir zıplama otomatik olmadığı için aracın yokuşlarda geriye kaçması.
 

ceysen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Tem 2007
Mesajlar
90
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tam otomatik sanzumanlar yağ basıncıyla calışır
avantajları yokuşlarda geri kaçırmaz, baskı balata olmadığından değişme gereği yoktur
dezavantajları yakıt tüketimini arttırır bozulursa cok masraf açar genelde az kademeli olduğundan yüksek hızlarda araç bağırır
otomatikleştrilmiş manuel sanzuman (tiptronik, dsg, easytronik, vs.)ise manuel sanzumanın ecu vasıtası ile debriyaj prensibi ile otomatik gibi çalışması ile yapılmıştır.
avantajları yakıt tüketimini arttırmaz hatta arabayı ekonomik sürmeyi bilmeyenlere göre düşürür, hem otomatik hem manuel gibi kullanılabilir.
dezavantajları yokuşta geri kaçırır millet alaycı alaycı bakar
 
S

sozberk

Bilgi Girilmemiş
tam otomatik nasıl oluyor. benim bildiğim triptonikler zaten senin bahsettiğin şekilde tam otomomatik. aradaki farka gelince isterseniz maunel moda alıp vitesi kendiniz değiştirebiliriniz. ama yok otomatik olarak değişsin derseniz sadece gaza basın... bir süre honda jazz kullandım. onlardada triptonik vites vardır. ve sürüş gerçekten güzel. açıkcası ben otomatik vites yanlısıyım. düzgün kullandıktan sonrada kolay kolay arıza yapmaz. tabi mauel gibi fazla yüklenmemek gerek şanzumana!
Triptronic ve easytronic yarı otomatiktir. şanzıman otomatik viteslerdeki gibi değildir. bu arada otomatik şanzımanda gaza yüklenmekten bir şey olacağını sanmam. hatta bu olay için kickdown denilen bir sistem vardır. siz gaza yüklenince araç devir düşürerek hız artırır. otomatik araçlar bu yüzden kalkışlarda daha hızlıdır. ani hızlanma ve yavaşlama olayları daha rahat yapılabilir.
 

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar teknik olarak süper açıklamışlar.
şu an easytronic kullanıyorum.daha önce gerçek otomatik şanzmanlı bi paliom vardı.tam otomaatik çok daha konforlu.
şu anki aracımdan da çok memnunum o ayrı konu:)
opelin tam otomatik modelleri de var zaten.
 

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
tam otomatik sanzumanlar yağ basıncıyla calışır
avantajları yokuşlarda geri kaçırmaz, baskı balata olmadığından değişme gereği yoktur
dezavantajları yakıt tüketimini arttırır bozulursa cok masraf açar genelde az kademeli olduğundan yüksek hızlarda araç bağırır
otomatikleştrilmiş manuel sanzuman (tiptronik, dsg, easytronik, vs.)ise manuel sanzumanın ecu vasıtası ile debriyaj prensibi ile otomatik gibi çalışması ile yapılmıştır.
avantajları yakıt tüketimini arttırmaz hatta arabayı ekonomik sürmeyi bilmeyenlere göre düşürür, hem otomatik hem manuel gibi kullanılabilir.
dezavantajları yokuşta geri kaçırır millet alaycı alaycı bakar

e200 compressör elegance kullandım uzun süre. triptronik idi. otomatiğe aldığındamı yokuşta kaçırıyor demek istediniz düz vitese aldığınızdamı. bende hiç kaçma olmuyodu. araba satıldı şirkette 1 otomatik 2 düz var . triptronik gelirse tekrar kontrol edeceğim. deneyenler açıklarsa daha iyi olur.
 
Üst