tigra 3 silidirmi calisiyor ? olasiliklar neler? yardimm

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan semihx
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

semihx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
213
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
selam

2-3 hafta önce tigra aldim ama ufakbir sorunum var, sizden yardim alabilecegimi düsündüm. yardimlariniz icin simdiden tesekürler

belirtiler:

- arac sersem calisiyor, cekmiyor ve hizlanma cansiz.

- 2500 devirden sonra motordan citirti geliyor ( kivilcim atliyor gibi )

- citirtinin geldigi bölüm, resimdeki kirmizi daire ile isaretliedigim bölgede , borularin altindan bi yerden tam olarak nerden geldigini cözemedim.

- eksozdan cig benzin atiyor.

4jziqftd.jpg




kendi teshisim;


sanirim motorun yazlizca 3 silindiri calisiyor. 4. silidir ( araca dönük, en sagdaki) calismiyor. bu kaniya buji kablolarini tek tek cikararak deneme yoluyla vardim, bastam itibaren herbuji kablosunun tek tek cikardim, her cikardigim kabloda motorun devri neredeyse stop etme durumuna geldi. yanlizca 4. silidirin kablosunu cekince bi degisiklik olmadi. bujiyi söktüm acaba onlardan olabilimi dige 4. bujinin yagli oldugunu fark ettim, arkasindan 3. bujiyide söktüm ama 3. bujide yag yoktu.




soru:

- teshisim dogrumu? degilse sorun baska ne olabili ? silidirlerin calisip calismadiginin kontrolu nasil yapilir?

- silindir haricinde neden olmus olabilir?


simdiden tesekkürler.
 
buji tırnağı falan sağlammıydı ki? ateşleme yapmıyodur, kabloya elektrik gelip gelmediğini şase yaptırıp arka bakarak anlıyodu ustalar
 
buji tırnağı falan sağlammıydı ki? ateşleme yapmıyodur, kabloya elektrik gelip gelmediğini şase yaptırıp arka bakarak anlıyodu ustalar

buji kablolarinin motor bloguna tuttugum zaman , bloga kivilcim atliyor, yani kablolar saglam, buji tirnaklarida sahlam, hatta baska bi buji takip denedim degisiklik yok. motordan gelen citirti neden geliyor ise ise sanirim sorun o.
 
çok güzel anlatmışsınız elinize sağlık..


mevcut tablo gösteriyorki büyük ihtimal 4. piston segman kırmış.

en doğru tehşis silindir kapağının sökülmesi ile verilir.
 
çok güzel anlatmışsınız elinize sağlık..


mevcut tablo gösteriyorki büyük ihtimal 4. piston segman kırmış.

en doğru tehşis silindir kapağının sökülmesi ile verilir.

motor kapagini acmadan , sekman kirip kirmadigini kontrol etmenin bi yolu yok mu ? yani eger kirmamissa, baya bi ugrasmis olucam.

birde sekman kirmissa citirti yapmasinin sebebi bu olabilirmi ?
 
Son düzenleme:
Kompresyon ölçtür.. büyük ihtimal ilk 3 silindirden farklı çıkacak 4. silindir.
 
motor kapagini acmadan , sekman kirip kirmadigini kontrol etmenin bi yolu yok mu ? yani eger kirmamissa, baya bi ugrasmis olucam.

birde sekman kirmissa citirti yapmasinin sebebi bu olabilirmi ?

çok büyük ihtimal o seside o yüzden yapıyordur.
 
Kompresyon ölçtür.. büyük ihtimal ilk 3 silindirden farklı çıkacak 4. silindir.

anliyorum, bu ihtimali göz önünde bulundurcam.

isin asli, sögle bi durum var, yurtdisinda oldugum icin servis fiyatlari baya bi düsündürüyor, o sebepten yapabilirsem kendim yapmaya calisicam, kendi yapabilecegim sekilde olan ihtimalleri deneyip en kötü ihtimlaride en son care olarak götürdügüm serviste yaptirsam. eger ufak bi ariza ise bi dunya para vermek istemiyorum da servise. :o


keske türkiyede ki gibi olasaydi servis ücretleri, inan hic ugrasmaz, dakikasinda serviste alirdim solugu.
 
almanyada ingilterede yığınla klüp ve forum var opelle ilgili..

biraz araştırın.. mutlaka size yardımcı olacak biri yada tavsiye edecekleri bir garaj vardır.

takımları kapıp birbirinin evine motor toplamaya gidiyorlar ingilterede :D
 
kablo saglam, bujı sağlam, hala tekleme varsa o arabanın enjektörü bozuk.!
 
Geri
Üst