Taş izlerim & Kapı çarpmasından dolayı ufak izler için ne yapabilirim? Acil...

Bendede aynı taş çıtlakları var ön kaputta ve çok canımı sıkıyor.Buğra bey yazın yanınıza gelsem beraber halletsek, zira bizim buralarda rötuştan anlayan yok.Ben kendim şırında ve kulak çöpü ile orta alt düzeyde başarılı sayılabilecek rötuşlar yaptım ama hala sırıtıyor.Zaten rötuştan sonra şeffaf film koruma çektireceğim, gözüm arkada kalmasın...
 
Safir, Opel'in boyanın tonuna verdiği isim
Sedef, boyanın türü. Corsa'yı bilemem ama Vectra'nın sedefli olduğuna eminim.
Opak ile metalik siyah arasındaki fark her türlü anlaşılıyor ama sedef detaylı bakıldığında farkediliyor.
custom araçlar gibi ben burdayım demiyor ama dikkatli bakınca boyanın içindeki beyaz noktalar halinde sedefler görülüyor.
 
Sedefli boya böyle birşey değil mi?
3319480005_eebb5d2f48.jpg
 
bu likid boya.
sedef deyince zaten insanın aklına beyaz, parlak, sim gibi şeyler geliyor.
sedefin nasıl olduğunu gösterebileceğim bi foto görmüştüm eskiden ama şimdi bulamıyorum.

birde tuningli, sonradan boyanan araçlarda beyaz renk sedefli boya diye yazmışlar, çok belli olmamakla birlikte bazı bölgelerde renk mora dönüyormuş gibi gözüküyor.
ama dediğim gibi, sedef zaten sim gibi birşey.
 
birkaç şey buldum
her renk farklı kişilere ait


Sedefli boya simlidir.Baktıkça içinde parıltı taneleri görürsünüz.Metalik ise sadece boyadır.2001 polomuz sedefli sayahtı parıldıyordu araba.2003 passat ise metalik siyahtı bulutları görüyordunuz tavanda

"metalik boyada simlidir , sadece boya olan opak boyadır" diye cevap vermişler

Passatımız ve 7.30 bmw'miz metalik siyah ama simli gözükmüyor.Ama polomuzda simler çok belliydi.Hatta daha dün motor fuarındaydım ve sedefli beyazlar vardı.Aynen polomuz gibi simliydi. demiş.



sedefliler, arkadaşların dediği gibi simli,Vede çok hoş.

Yanlız bazı arkadaşların metalik boyada da sim var demesine katılıyorum; çünkü 99 model gece mavisi Renault 19 aracımda da boya bariz biçimde simli idi. Ancak VW'nin boyasındaki sim veya sedefin çok daha belli olduğu bir gerçek.


3 katmandan oluşuyor bu boyalar...
1-"Base" boya tabakası
2-Sedef parçacıklı katman
3-Şeffaf katman

Orjinal arabalarda sedefli boya (pearl efect) opsiyonu bulunuyor. Bunlar boyaya derinlik hissi verirken, boyaya güneş ışınlarının kırılmasından dolayı farklı hava katıyor.

Ancak Alfa'nın mavisindeki gibi 3 hatta 4 renk (İstanbul'da dolaşan Lambo Diablo'da var örneğin) değiştiren boyalar biraz daha özel. Bu özel boyalarda ışığı geçirgen şeffaf parçalar da kullanılıyormuş...

Sanırım işin kalitesini belirleyen orta katman...
Yalnız tamiri çok zormuş söyliyim...


Metalik boyada gorulen aluminyum partikulleridir, sedefli boya diye tabir edilende ise mika mevcuttur. Kalite bakimindan hicbir farklari yoktur, farklari sadece gorseldir. Sedefli renklerde isiga gore yansima da (renk degil) degisir, boya daha derin gorunur ve partikuller daha belirgin ve buyuktur. Siyaha en cok yakisan boya turu bence sedeflidir. Ne opak ne de metalik...
 
Küçük bir uyarı: Boyanın üzerinde vernik varsa zımpara yapamazsınız.
 
işte sedefli boya

cwpweb.jpg


HPIM3526.jpg
 
sedef metalik olayında resmi bir yazı arıyorum onu paylaşacagım.

paylaştıgın 1. foto sanırım s2000 e ait o boya kesinlikle sedeflidir derinlik hissi uyandıran bir boyadır.

ama diger foto simli parlak sıradan bir boya firmalar pazarlama taktigi olarak sedefli diye isim vermiş olabilirler.


Küçük bir uyarı: Boyanın üzerinde vernik varsa zımpara yapamazsınız.

savaş abi normal zımparayı vernige değince kaportaya kadar ineriz onu hiç kullanmıyoruz bu teknikte

sadece grit zımpara
 
Son düzenleme:
Anladıysam arap olayım. Ya arabam siyah. Ruhsatta da Siyah (Safir) şeklinde yazıyor. Şimdi metalik olmuyormu benim araba?

Metalik olmaması ne gibi zorlukları olur bu taş vuruklarını cizikleri gidermem de?
 
Geri
Üst